matematykaszkolna.pl
prawdopodobieństwo krokodyl: https://matematykaszkolna.pl/forum/193959.html tu w rozwiązaniu Mili nie rozumiem (24−2) rozkładam pierścionki do pozostałych dwóch szufladek , tak aby żadna z nich nie była pusta (stąd odjęłam 2, )
12 mar 11:53
wredulus_pospolitus: No i w czym tkwi problem Czego nie rozumiesz 24 <−−− pierścionki wybierają do której z dwóch wcześniej wybranych szuflad mają się 'schować'. 2 <−−− istnieją dwie sytuacje, gdy wszystkie cztery pierścionki wybiorą DOKŁADNIE jedną szufladę. Jako, że Milusińska w tamtej części rozwiązania chciała policzyć sytuację gdzie DOKŁADNIE jedna szuflada jest pusta −−− to odejmuje te dwie sytuacje gdy byłyby dwie puste .... a następnie osobno zlicza sytuacje gdzie dokładnie dwie szuflady są puste.
12 mar 12:13
krokodyl: już rozumiem emotka
12 mar 12:29