matematykaszkolna.pl
Rozwiąż równania przez rozłożenie na czynniki madzior_k: 2x2 + 4x − 1 = 0 2x2 − 5x + 4 = 0 3x2 − 2x − 12 = 0 x2 − 32x + 4 = 0
3 wrz 10:43
Hajtowy: Licz Δ ? emotka
3 wrz 11:39
Jerzy: Albo popraw treść zadania.
3 wrz 11:45
Damian#UDM: Przez rozłożenie na czynniki − liczysz deltę, szukasz miejsc zerowych i zapisujesz podaną funkcję kwadratową w postaci iloczynowej emotka
3 wrz 11:48
Jerzy: @Damian#UDM. Nie o to chodzi. Rozwiązanie równania kwadratowego przez rozkład na czynniki polega na przedstawieniu go w postaci iloczynowej ( bez obliczania Δ !)
3 wrz 11:53
madzior_k: Taka treść jest w książce zadaniowej do rozwiązania, więc 'Jerzy' nic nie mogę poprawić. Co do delty to nie jest ona tematem aktualnych lekcji, więc nie o to chodzi. Proszę o wyliczenia jeśli można? emotka
3 wrz 12:01
Jerzy: Te równania rozwiązujesz licząc Δ , a jeśli tego nie potrafisz, to nauczyciel nie powinien zadawać Wam takich zadań. .
3 wrz 12:09
madzior_k: A jednak nauczyciele zadają .... Od marca nauka samodzielna, bez żadnych tłumaczeń nauczyciela, zero wyjaśnienia względem nowych zagadnień, po prostu człowieku ucz się sam, musisz zrobić to i tamto, jak nie zaliczysz to twój problem. A teraz nowy rok, dwa dni szkoły i kupa zadań do rozwiązania i znowu bez tłumaczenia, nauka i wiedza sama z powietrza ma wejść do głowy. Może nie każdy wie, ale istnieją naprawdę nauczyciele, którzy nie uczą, nie wyjaśniają, nie tłumaczą, tylko zadają z książki, bo program należy wykonać. Jeśli ktoś nie chce pomóc, naprowadzić, proszę o nie komentowanie.
3 wrz 12:23
ite: To jest otwarte forum ogólnodostępne. Tutaj każdy może wpisać zarówno zapytanie jak i odpowiedź albo komentarz. I z tym trzeba się liczyć.
3 wrz 12:35
Jerzy: Poczytaj to: https://matematykaszkolna.pl/strona/54.html W razie problemów i niejasności pisz, to pomożemy.
3 wrz 12:37
student: Nie licz żadnej delty!
3 wrz 12:55
Qulka: skoro Δ nie jest tematem aktualnej lekcji to może była poprzedniej... wyniki są na tyle brzydkie że nie ma sensu na tych przykładach wyjaśniać innych metod nie tylko nauczyciele nie tłumaczą ..czasem autorzy piszą nieprecyzyjne polecenia a wszystkie drogi prowadzą do Rzymu
3 wrz 13:17
Jerzy: @student, pokaż jak to widzisz, na poziomie ucznia,który dopiero zaczyna przygodę z równaniami drugiego stopnia.
3 wrz 13:19
Qulka: a właśnie...czy zaczyna może to już rozszerzenie rozszerzenia tylko uczeń niekoniecznie wie co się dzieje .. a tak przy okazji.. samodzielność nauki w dobie internetu to powinna być podstawa .. pełna wygoda..jak nie podoba się tłumaczenie jednego nauczyciela klikasz kolejny filmik i masz wyjaśnione w inny sposób.. na kliknięcie jest na każdy temat kilkanaście wyjaśnień.. o co pretensje do szkoły
3 wrz 13:25
Damian#UDM: Jerzy czyli chodzi na przykład o takie rozwiązanie: x2 − 3x + 2 = x2 − 2x − x + 2 = x(x−2) −1(x−2) = (x−2)(x−1) ? 2x2 − 3x − 2 = 2x2 − 4x + x − 2 = 2x(x−2) + 1(x−2) = (x−2)(2x+1) No tamte przykłady są skomplikowane i z pewnością bez delty ciężko będzie w taki sposób je rozłożyć emotka Dlatego napisałem o delcie i postaci iloczynowej funkcji kwadratowej
3 wrz 14:00
Jerzy: Nie tłumacz mi proszę, co oznacza rozwiązać równanie kwadratowe poprzez rozkład na czynniki. To co napisałeś wcześniej miałoby sens, gdyby chodziło o przedstawienie podanego trójmianu kwadratowego w postaci iloczynowej, a w tym zadaniu jest wyraźnie inne polecenie.
3 wrz 14:04
student: 2x2+4x+1=0
 1 
x2+2x+

=0
 2 
 1 
(x+1)2−1+

=0
 2 
 1 
(x+1)2=

 2 
 2 2 
x+1 =

∨ x+1=

 2 2 
 2 2 
x =

−1 ∨ x=

−1
 2 2 
Tak to się robi. Nie trzeba liczyć żadnej delty Delta jest dla idiotów
3 wrz 14:13
Jerzy: Nie wypisuj głupot, a przede wszystkim licz się ze słowami. Jeśli Twoim zdaniem liczenie wyróżnika jest niepotrzebne, to dlaczego nie eliminuje się tej metody rozwiązywania z programu nauczania.Pomijam fakt,że nie takie jest równanie w wyjściowym poscie.
3 wrz 14:19
Jerzy: No i oczywiście Twoje rozwiąznie nie odpowiada poleceniu w zadaniu. Gdzie tu masz rozkład na czynniki ?
3 wrz 14:25
student: Nie wiem, wychodzi na to, że wolą uczyć ludzi wzorków niż myślenia
3 wrz 14:28
student: 2x2+4x−1=0
 1 
2(x2+2x−

)=0
 2 
 1 
2[(x+1)2−1−

]=0
 2 
 3 
2[(x+1)2

]=0
 2 
 3 3 
2(x+1−

)(x+1+

)=0
 2 2 
3 wrz 14:31
Jerzy: A czy wykorzystanie wzoru na różnicę kwadratów w tej metodzie nie jest poprzedzone nauczeniem się tego wzoru na pamięć ?
3 wrz 14:32
Jerzy:
 3 3 
Jakoś ci nie pyknęło ... czy aby na pewno

=

?
 2 2 
3 wrz 14:56
student:
 3 6 
Nie,

=

 2 2 
3 wrz 14:58
Jerzy: No to sam widzisz,że Twój rozkład na czynniki ( " bez delty dla idiotów ") jest do bani, a w konsekwencji prowadzi do błędnego rozwiąazania równania emotka
3 wrz 15:01
student: Mam nadzieję że to żart
3 wrz 18:17
Adamm: Ach tak. Matematycy co wymyślili wyróżnik to idioci.
3 wrz 19:02
Adamm: Rozłożyć na czynniki można z deltą czy bez niej. Jak wiesz co to jest delta, to po co ci się zastanawiać, i de facto, marnować czas?
3 wrz 19:06