matura
salamandra: No to pochwalcie się wynikami "mniej więcej" maturzyści. Mi wyszło około 80%. Zrobiłem źle
zadanie z ostrosłupem, nie będę się nawet chwalił co ja tam zrobiłem, dowodu geometrycznego
nie zrobiłem− jedynie na koniec matury pozaznaczałem chociaż jakieś kąty i promienie i
jakiegoś Talesa zapisałem, no i w dziedzinie w optymalizacji napisałem x>0 a nie x∊(0;
√60)
Reszta dobrze, dużo zależy od tego ile odejmą za dziedzinę, każdy na nią narzeka.
Na tyle arkuszy ile rozwiązałem, uważam, że nie była trywialna ta matura..... zadania nie były
schematyczne i rozbudowane. Porównajmy zadanie z analitycznej z 2017 gdzie wystarczyło
przyrównać AS i BS (
https://matematykaszkolna.pl/strona/4905.html), a nasze... niebo a ziemia
15 cze 18:00
BoosterXS: Zły strzał w zad. 4 oraz marne próby w dowodzie geometrycznym. Obstawiam końcowy wynik 90−92%
15 cze 18:01
Mila:
Bardzo dobre wyniki, ale mogło być lepiej, bo dużo pracowaliście.
Gratuluję wyniku
.
15 cze 18:23
Minato:
Każdy wynik powyżej 80% to ładny wynik
15 cze 18:26
Shizzer: Ja tyle błędów że masakra. Dowodu z planimetrii nie zdążyłem, w ostrosłupie nie policzyłem
podstaw trapezu co było banalne, w geometrii analitycznej sb podstawiłem (2, 8) punkt zamiast
(8, 2) i teraz patrzę to dowód zrobiłem nie uwzględniając, że a i b miały być dodatnie.
Poniżej 80% myślę niestety
15 cze 18:29
Patryk: Ja też kilka błędów ale 80%+ powinno być
15 cze 18:30
Shizzer: A dało się to na 100% trzasnąć bo nie była ta matura trudna wcale. Zawiodłem się na sobie i nie
wybaczę sobie tych głupich błędów
15 cze 18:30
Kvba: 86−90% mega głupi błąd w zadaniu z jednokładnością (pomyliłem zwrot wektora) chyba nie wybaczę
sobie tego błędu xD oraz całkowicie zawalone zadanie 6, które próbowałem rozwiązać w sposób
algebraiczny, a wystarczyło narysować 2 wykresy funkcji i porównać <facepalm>
15 cze 18:31
Patryk: Bez przesady, na Oxford nie idziesz
80% to bdz wynik, u mnie po godzinie 3/4 ludzi już
wyszła
15 cze 18:31
Shizzer: Ale głupie błędy bardzo bolą. 90% ponad czuję, że łatwo mogłem ugrać, a tu zepsułem. No trudno.
Jak się do żadnej sensownej uczelni nie dostanę na inf to poprawię najwyżej
15 cze 18:33
salamandra: Ja uważam, że nie była łatwa w porównaniu do lat poprzednich, mam też żal do siebie, że tam
spieprzyłem zadanie ze stereometrii, nie wiem co ja miałem wtedy w głowie. Na farcie też udało
mi się wyłapać tyle błędów..... przykładowo w zadaniu z analitycznej źle wyznaczyłem promień
okręgu a środek KL mi wyszedł dobry o dziwo i w wektorach nic nie musiałem zmieniać.
15 cze 18:35
ICSP: −55%
15 cze 18:36
Kvba: Według mnie od 2015 prawdopodobnie drugi najtrudniejszy arkusz, zaraz po tym z 2018
15 cze 18:38
Patryk: Jak dla mnie trudniejsza niz w 2019 ale prostsza niz w 2018. @Shizzer ja raczej mam inne
podejscie, ja na Horwarda nie planuje isc, wole iść na uczelnie gdzie bedzie wiecej swobody
niz wkuwanie 24h zeby tylko nie zostac wyrzuconym. Co za dużo to nie zdrowo, w tym roku tego
doświadczylem
15 cze 18:41
salamandra: w 2019 to był żart Patryk, zaskoczyłeś mnie teraz
15 cze 18:42
marysia: 2018 to decydowanie była trodniejsza niż z tego roku!
15 cze 18:45
Chorus : 60% z zadań które w całości są dobrze, pojawiały się drobne błędy i w zależności od klucza
odpowiedzi 70%plus
15 cze 18:49
salamandra: Mila, Eta, jesteście/byłyście egzaminatorkami? Miałbym jedno pytanie odnośnie zadania
za stereometrii, czy mogę liczyć na chociażby jeden punkt
15 cze 20:29
Matfiz: punkcik za rysunek będzie
15 cze 20:32
ICSP: sprawdź ocenianie podobnych zadań z poprzednich lat.
cke udostępnia dokładną rozpiskę kiedy przyznać punkty a kiedy nie
15 cze 20:36
salamandra: Ciiii... jeszcze informatyka
mimo to dziękuję Wam za wszystko, nie żegnam się, bo zamierzam
zostać, mój sukces, a mój wynik za to uznaję, to też Wasz sukces, rozjaśniliście mi multum
materiału, praca była zawsze przyjemnością i domyślam się, że na studiach będę kontynuował
swoje błaganie o pomoc
P.S. Oby mi się trafił egzaminator taki jak Ty
15 cze 22:15
ABC:
nie wiem na jakie ty studia trafisz ale tam dopiero doznać możesz szoku na matematyce,
ćwiczeniowcy na uczelniach teraz tacy że większość ma w d...e wszystko a na kolosie wymaga
15 cze 22:20
ABC:
ja go wcale nie straszę, ja talentem niestety go gaszę
15 cze 22:32
Mila:
1)a+b=10+16=26 −w trapez można wpisać okrąg
2) ΔCEB− Δ o kątach: 90
o,60
o,30
o⇔
h=8, r=4
H=18
15 cze 22:36
Mila:
0 pkt za zadanie 14 (wg mnie ).
15 cze 22:39
Eta:
Za ostro
15 cze 22:40
salamandra: Ja wiem Milu.... jak zobaczyłem wcześniej rozwiązanie do tego i zobaczyłem tylko wysokość
podstawy, to już wiedziałem jak zrobić, nie wiem co się wydarzyło, że szedłem pod prąd, no ale
cóż zrobić...
jeżeli faktycznie dostanę 3 punkty jak Eta twierdzi, to chyba za ładny pesel
15 cze 22:41
Shizzer: W tym zadaniu napisałem że |AB|+|CD|=26, policzyłem wysokość trapezu i nie policzyłem jego
pola, bo nie ogarnąłem, że przecież już wyznaczyłem sumę podstaw. Świetnie
15 cze 22:42
HGH: Droga Milu Eta, jeśli byście mogły to oświeccie mnie z jakimi stratami musze się liczyć
popełniając takie błędu.
1. W geometri analitycznej, zamiast wymnozyc
√17 *3 w tej jednokladnosci, wymnozyłem 17*3
przez co w nowym okregu mialem zły promien, reszta ok.
2. Dziedzina w optymalizacji dalem tylko x>0
3. W dowodzie geometrycznym wypisałem 3 pary trójkątów podobnych, pokazałem skale jednej pary,
oraz wypisałem stosunki odpowiednich boków, napisałem też, ze jeden z tych odcinkow był równy
wysokosci trojkata prostokatnego.
Ile punktów za każdą taka pomyłke powinienem odjąć?
z góry dzieki
15 cze 22:48
Eta:
Niech się wypowie
Mila
jest bardziej ostra w ocenie
15 cze 22:50
kyrtap: Pamiętam jak ja przeżywałem swoją mature 😀
15 cze 22:56
Eta:
Jak ja sprawdzałam takie prace,to dawałam adnotację:
Tok rozumowania poprawny
Błąd rachunkowy ma wpływ na końcowy wynik
− 1pkt
15 cze 22:57
salamandra: To w końcu to zależy od egzaminatora czy od wytycznych? Są takie sytuacje, gdzie egzaminator
sam uznaje co jest słuszne?
15 cze 22:59
HGH: Eta o którym zadaniu mówisz? Co z resztą?
15 cze 23:01
ABC:
zawsze egzaminator sam uznaje i jeśli uczeń nie pisze odwołania to przyklepane
15 cze 23:01
Eta:
Błędy rachunkowe "ciągnięte" do końca rozwiązania , maja jedynie wpływ na wynik!
Nie można być aż tak ostrym w ocenie całości zadania!
Jeżeli banalne zad.14 oceniono na 6pkt
to za co zjechać aż do 0 pkt ( dla mnie to absurd !
15 cze 23:03
Eta:
@HGH o zadaniu z analitycznej
15 cze 23:03
salamandra: To pewnie podciągają, żeby uniknąć konfrontacji
Tylko Mila się nie boi najwidoczniej
15 cze 23:04
15 cze 23:09
15 cze 23:11
15 cze 23:13
123: Qulka ten wykres z polskiego to jakiś żart, pokazuje całą prawdę o maturze.
15 cze 23:16
HGH: a co sadzisz o tej dziedzinie? −1 czy −2? i na ile moge liczyc po takim dowodzie? 1 chociaz? 2?
15 cze 23:18
Qulka: nie żart ... po prostu jak zawsze w szkole... jak się da to dają szansę
nam matematyczka wbijała do głowy..niczego nie skreślać..może gdzieś będzie coś co pozwoli
naciągnąć punkty
15 cze 23:20
Eta:
Dokładnie, tak jak pisze
Quleczka
15 cze 23:25
salamandra: Tez jestem ciekaw tej dziedziny
15 cze 23:27
Eta:
Za brak poprawnej dziedziny −1pkt ( oczywista−oczywistość)
15 cze 23:30
HGH: a dowod geometryczny? Na ile pkt za to moge liczyc?
15 cze 23:30
salamandra: Myślałem, że aż 2pkt zabierają− rozumiem, że nie można liczyć na przychylność, gdy się napisało
x>0
15 cze 23:32
Eta:
1pkt dostaniesz
15 cze 23:32
Eta:
@HGH
15 cze 23:34
123: Z polskiego i tak kazdy ma albo 30 albo 50
tam się nie cackają z 2 pkt
15 cze 23:34
Poprostupatryk:
Ja w ostatnich minutach zorientowałem się, że źle wyznaczyłem środek odbitego okręgu.
Promień policzyłem dobrze, więc może odejmą mi 2−3 punkty za to.
To było jedyne zadanie w jakim znalazłem błąd.
Może 96% będzie
15 cze 23:34
Poprostupatryk: Dzięki wam za wszelką pomoc w ostatnich miesiącach
15 cze 23:34
ICSP: jak ktoś uzyskuje procentowy wynik mniejszy od 30% to rzucają monetą.
Jak wypadnie reszta to zdaje
15 cze 23:35
123: jak orzeł też
a jak na krawedzi to nie
15 cze 23:36
Eta:
@
ICSP
No popatrz ,jak to przez 10 lat może się aż tak wyostrzyć dowcip"
15 cze 23:39
ICSP: Postarzasz mnie.
Jeszcze nie 10 lat
15 cze 23:39
Eta:
15 cze 23:42
kyrtap: maturka i po maturce i czekam do następnego roku
16 cze 00:53
kyrtap: czekamy*
16 cze 00:53
salamandra: Ktoś usunął kilka wpisów moich i Ety?
16 cze 08:53
Qulka: może pisałeś w drugim wątku..teraz te 3 maturalne są jakby bardzo podobne
16 cze 08:54
salamandra: Nie, przecież tutaj wstawiałem swoje wypociny, Eta je komentowała też tutaj, a teraz patrzę, że
nie ma tych wpisów
16 cze 08:57
janek191:
Pewnie Eta usunęła ?
lub Mila ?
16 cze 09:11
16 cze 09:40
Mila:
Janku, Nic nie usuwałam , ale też nie widziałam drugiej strony rozwiązania ,
stąd moja ocena zadania
salamandry.
ABC , Autora, o którym piszesz miałam usunąć w całości, ale koledzy nie
zważając na nick pisali rozwiązania, to obawiałam się reprymendy.
Tak źle i tak niedobrze.
Czas na forumową emeryturkę.
16 cze 16:16
salamandra: Milu, zaraz podeślę jeszcze raz rozwiązanie, może dlatego tak surowo mnie oceniłaś
16 cze 17:01
kyrtap: Jak przypomnę Milu ile pomogłaś mi przed maturą i na studiach. Piękne dzięki 💐💐💐 Nie ma co
się spieszyć do forumowej emeryturki
16 cze 17:02
Mila:
Dziękuję Patryku za miłe słowa. Jak Ci się wiedzie? Zadowolony?
16 cze 17:10
salamandra: Milu, to jest to "rozwiązanie", co wczoraj wstawiłem:
https://imgur.com/a/eX5b9wG
i również uważam, że bez Ciebie to
forum nie miałoby prawa istnieć
16 cze 17:21
Mila:
1) Przekątna tego trapezu nie zawiera się w dwusiecznej kąta A.
Na dwusiecznej leży leży środek okręgu wpisanego w trapez.
2) r błędnie obliczone.
Pole trapezu błędnie obliczone − w pierwszym sposobie pole dolnego Δ ( źle obliczone) i w
dodatku
uznałeś, że równe polu górnego Δ.
II sposobem pole dobrze obliczone z błędnym r.
W takiej sytuacji nie powinni Ci zaliczyć za pole żadnego punktu.
( takie były dawniej zasady, teraz nie wiem)
3) Nie wiem czy zaznaczyłeś punkt styczności promienia do ramienia trapezu, jeśli na szkicu
jest w środku ( mniej więcej) ramienia to błąd ( może nie było to punktowane)
4) masz dobrze podstawienie do obliczenia H,
dobrze obliczone V wg błędnych P i r.
W takim razie może coś Ci zaliczą. Jednak 3 punktów nie przewiduję.
Będą łagodnie oceniać na podstawie, na rozszerzonej raczej nie.
16 cze 18:06
salamandra: Wiem, że pojechałem ostro z tą dwusieczno−przekątną, to chyba z pośpiechu, a raczej braku
pomysłu na zadanie. Zdaję sobie sprawę, że nie zasłużyłem nawet na 1 pkt. Z tego co pamiętam,
to na ostrosłupie w tym trójkącie, który tworzą H, h(ściany) i r, tam zaznaczyłem chyba r, no
| H | |
i w tg napisałem, że to |
| . |
| r | |
16 cze 18:11
Mila:
To chyba z nerwów i zmęczenia, bo przecież bardzo prosto mogłeś obliczyć wysokość w trapezie.
Było i tego nie zmienisz, więc przestań się martwić.
Wynik będzie z prawej strony mediany i dostaniesz się na wybrane studia.
W wakacje popracujesz nad analizą i będzie dobrze.
16 cze 18:51
a: Cześć, mam pytanie odnośnie dziedziny w zadaniu 15. Jeśli na rysunku oznaczyłem dłuższy bok
jako 60/x, to według mnie warunki na dziedzinę to x>0 i 60/x +1>x+0,6, ponieważ z treści
zadania wynika, że odstęp 0,5 cm ma być od krótszego boku. Czy to jest prawidłowe?
16 cze 18:54
a: Miałem na myśli krótszego brzegu smartfona
16 cze 18:55
Damian: Siemka, mam do was pytanie. Wydaje mi się, że prawie tę maturę zmaksowałem...
Wątpliwości mam do ostatniego zadania.
Jedyne co zrobiłem inaczej to zrobiłem funkcje od samego obramowania, różni się tym, że nie ma
wartości 60,6 tylko jest 0,6, no i dziedzina od 0 do nieskończoności.
Moim zdaniem to z dziedziną jest trochę nie do końca jasne. Nie było nic o niej wspomniane w
treści zadania, jak na przykład było to pięknie z artykułowane w 2018 roku. Po drugie moim
zdaniem z samego rysunku wynika, że bok y(ten dłuższy) musi być większy od x(ten krótszy).
Więc nie pozostało nic więcej jak czekać na wyniki.
Pisałem maturę rozszerzoną po raz piąty i marzę o 100%. Pisałem wszystkie: 2016, 2017, 2018 ,
2019 oraz 2020.
Moim zdaniem poziom trudności rosnąco: 2020, 2019, 2017, 2016, 2018.
Jeżeli w tym roku się nie uda, to lecimy za rok.
Nigdy się nie poddawajcie, walczcie o swoje. Ja wiem, że potrafię i jeśli nie udało się w tym
roku, to za rok lecimy znowu.
Pozdrawiam wszystkich i czekam niezmiernie na odpowiedź. Miłego tygodnia życzę.
17 cze 11:31
salamandra: Ja również dałem (niestety) dziedzinę x>0 i przy opisywaniu pochodnej napisałem, że rozpatruję
funkcję w przedziale (0;∞), aby nie musieć opisywać zmian przy x=−6
17 cze 11:38
getin:
wg mnie, ktoś kto zdaje rozszerzenie to nie musi pisać takich rzeczy jak x>0, y>0 czy x>y itp.
bo to jest dla niego po prostu oczywistość
idąc tym tropem
może zacznijmy odejmować punkty za to że ktoś napisał
√9 + √16 = 3 + 4 = 7
bo przecież nie uzasadnił dlaczego √9 to 3 oraz √16 to 4
17 cze 12:37
getin:
Damian, zawsze możesz się odwołać ale musisz poczekać do momentu pojawienia się klucza
odpowiedzi na stronie cke
Jeśli brak dziedziny (niewłaściwa dziedzina) będzie równoznaczny z odjęciem punktów to i tak
nie wygrasz
17 cze 12:38
Qulka: nie musisz pisać oczywistości że x>0 ale musisz określić dziedzinę funkcji żeby sprawdzić czy
mają sens kolejne obliczenia... bo może D=∅ i nie ma potrzeby robić nic więcej
17 cze 12:44
Damian: Dziękuje za odpowiedzi
Poczekam oczywiście na model odpowiedzi CKE, lecz ciężko czekać aż do sierpnia
Dzisiaj egzamin ósmoklasisty z matematyki, a więc nowe zadania do rozwiązania
Pozdrawiam wszystkich i miłego tygodnia wam życzę.
17 cze 12:58
Kacper:
Chyba tylko dla mnie ta matura była banalna i myślę, że łatwiejsza niż ta w 2019
A może to ja robię coraz mądrzejszy
18 cze 20:27
Eta:
18 cze 20:28
Kacper:
Eta i to między innymi dzięki Twoim sposobom rozwiązań zadań z geometrii
18 cze 21:01
Eta:
18 cze 21:33