matematykaszkolna.pl
zadania optymalizacyjne pytanie anonim123: Skąd mam wiedzieć jaki wykres ma być w zadaniach optymalizacyjnych https://www.youtube.com/watch?v=uN2sYvqsgoM&list=PLWyfGxT6Q9eSh0f2DRxotp68fJxk4R7dz&index=10&t=931s Dlaczego w 15:31 wykres jest akurat taki?
11 cze 11:33
ICSP: Rysujesz przybliżony wykres pochodnej.
11 cze 11:36
anonim123: Ale skąd mam wiedzieć czy będzie wykres szedł z ujemnego na dodatni albo z dodatniego na ujemny? emotka
11 cze 11:40
ICSP: patrzysz na znaki. f' = 3a − 83a−2 = a−23[a3 − 8a] a−2 > 0 dla dowolnego a ≠ 0 zatem o znaku decyduje wyrażenie w nawiasie.
11 cze 11:43
ICSP: Rysować przybliżone wykresy wielomianów umiesz?
11 cze 11:43
ICSP: a−23[a3 − 8] <− tak jest poprawnie.
11 cze 11:45
anonim123: A możesz na tym przykładzie zrobić to za pomocą wykresów wielomianów bo mi nie wychodzi emotka
11 cze 11:48
ICSP: a3 − 8 nie umiesz narysować ? zaznaczasz na osi OX punkt a = 2 Zaczynasz rysować od prawego górnego roku krotność pierwiastka jet równa 1, więc przechodzisz przez oś OX.
11 cze 11:54
anonim123: Umie rysować, ale tutaj nie potrafię tego zastosować.
11 cze 11:54
anonim123: A dlaczego zaczynam od prawego górnego rogu?
11 cze 11:55
anonim123: Chciałabym innym sposobem niż ty pisałeś skorzystać z wielomianów
11 cze 11:57
ICSP: https://matematykaszkolna.pl/strona/142.html ja rysuje według tego schematu. Nie wiem jakich metod ty używasz.
11 cze 12:01
anonim123: Według tłumaczenia Matemaksa wydaję mi się że mamy dużą liczbę ujemną podnosimy do kwadratu bo jest a2 w pochodnej Czyli mamy zaczymać od lewego górnego rogu. Nie wiem dlaczego jest inaczej?
11 cze 12:03
Chorus : hmm jak nie jesteś pewny metody to po prostu podstaw za x liczbę z danego przedziału. Wynik > 0 pochodna rośnie, <0 pochodna maleje
11 cze 12:03
anonim123: Ja korzystam z tej metody https://www.youtube.com/watch?v=xArhl4sVrSA 2:17 emotka
11 cze 12:09
ICSP: f(a) = a3 − 8 dla dużych liczb ujemnych będzie ujemne Dla dużych liczb dodatnich będzie dodatnie Jeden pierwiastek a = 2 o krotności 1 −> wykres przetnie oś OX. Narysowanie wykresu to już tylko formalność.
11 cze 12:14
anonim123: A dlaczego nie patrzymy na P{3}a2−8P{3}?
11 cze 12:16
anonim123: 3a2−83?
11 cze 12:16
ICSP: bo 3 można wyciągnąć przed nawias. Jest on liczbą dodatnią, więc tak samo jak a2 nic nam tutaj nie wnosi.
11 cze 12:19
anonim123: Nie rozumiememotka
11 cze 12:24
ABC: nie każdy musi mieć maturę
11 cze 12:26
anonim123: A nie mogę potem wyciągnąć pierwiastka z 3a2−83?
11 cze 12:26
anonim123: A tam nie ma błędu bo jest rozwiązanie równe 2 a 22 nie jest równe 8?
11 cze 12:34
ICSP: a3 = 8 a = 2 Możesz wyciągnąć pierwiastek. Jest to nawet zalecane.
11 cze 12:36
anonim123: Tak tam jest błąd bo z przyrównania pochodnej do zera wynika że a2=8 czyli 22=8?
11 cze 12:38
ICSP: "tam" ?
11 cze 12:46
anonim123: przy zerowaniu pochodnej 3a2−83=0 x=2 tutaj
11 cze 12:49
anonim123: gdzieś jest błąd bo 22 nie równa się 8
11 cze 12:56
ICSP: patrz 11:45.
11 cze 12:57
anonim123: Czyli co jest źle w tym filmiku z tego przykładu?emotka
11 cze 13:08
ICSP: zamiast a3 napisał a2. Wynik jednak jak dla prawidłowego równania : a3 − 8 = 0
11 cze 13:12
Igor Legucki: Tam jest tak:
 83 
3a −

=0 /* a2
 a2 
3a2 − 83 = 0 <−− Tu jest błąd ,bo powinno być 3a3 − 83 = a = 2
11 cze 13:13
anonim123: Aha. Teraz to widzę. Dziękuję. emotka
11 cze 13:15
anonim123: ?Jeszcze jedno pytanie. Z jakich wzorów była tam liczona pochodna?
11 cze 13:24
11 cze 13:36
anonim123: Dziekuję emotka
11 cze 13:38