matematykaszkolna.pl
Całki skierowane AbCd: Dzień dobry mam problem z takim zadaniem: Oblicz całke skierowaną ∫k (2xy3z3−3x2y2)dx + (3x2y2z2−2x3y)dy + (2x2y3z)dz, gdzie k ma opis parametryczny: x=(sint)10(3sint+1)1/2 , y=(cost)7+1 , z= cost − sint , t∊[0,π/2] Parametr jest dosyć złożony więc probowałem to z potencjału liczyć ale juz na pierwszych pochodnych cząstkowych nie wychodzi mi równość: Niech P = 2xy3z3−3x2y2 oraz Q((3x2y2z2−2x3y), wtedy: Pochodna po y z P : 6xy2z3 −6x2y Pochodna po x z Q: 6xy2z2−6x2y I co ja mam teraz z tym zrobić. Jest jakiś magiczny sposob na objescie parametru oprocz potencjału? liczenie całki na 2 linijki z sum 6 mnożen to średni pomysłemotka
26 maj 14:55
AbCd: tutaj: https://matematykaszkolna.pl/forum/402025.html jak chcesz to mozesz mi wybrac nick po pomocy emotka
26 maj 15:30
AbCd: nie tutaj xd
26 maj 15:31
ABC: niechlujnie to wszystko napisane ... , a zapewne chodziło o to że masz podejrzenia o niezależność wyniku od drogi całkowania a jedynie od punktu początkowego i końcowego?
26 maj 15:36
AbCd: Jedyne o co mi chodzi to o wynik poprawnie otrzymany (niezależność drogi przy okazji ). W wykładzie dostrzegłem przykład na 2 zmiennych gdzie był złożony parametr i wykładowca elegancko sobie potencjałem rozwiazał, żeby z definicji nie liczyć stad takie moje podejscie
26 maj 15:43
ABC: czemu ty używasz nazwy złożony parametr? w sensie że wysokie potęgi występują ?
26 maj 15:46
AbCd: w takim ze sensie ze jak podstawie parametru do wzoru w tym co jest przy dx to mam linjke iloczynow w całce w tymbardzo zachecajaca pochodna z x do policzenia i chcialem sie dowiedziec czy musze sie oliczycczy jest cywilizowane rozwiazanie, czy czegoś nie wiem, cos przeoczyłem
26 maj 15:50
AbCd: mozna to nazwac "optymalizcją rachunkowa" lub lenistwem (jak kto woli)
26 maj 15:51
ABC: tak w ogóle ty chyba masz zespół Aspergera ale mniejsza z tym emotka jak skończę układać testy dla uczniów może się temu przyjrzę dokładnie
26 maj 15:52
AbCd: Kilka niechlujnych zdań, bycie lekko natarczywym to od razu od upośledzonychemotka od całek można zwariować, zgadzam się. Chcę tylko rozwiązania albo wskazówek ( danie komuś gotowca nie jest w większości przypadków dobra wiem o tym).
26 maj 15:59
Mariusz: ABC ciekawe czy dałbym sobie radę z tymi zadaniami co je ułożysz bo to teraz w maju minęło 20 lat jak zdałem maturę
26 maj 16:11
Mariusz: Maturę zdałem całkiem nieźle ale ten czas mógł zrobić swoje
26 maj 16:14
Mariusz: A jest spełniony warunek na to aby potencjałem tę całkę liczyć Ja bym jednak próbował liczyć pojedynczą całką oznaczoną
26 maj 16:43
ABC: Mariusz dałbyś radę bo program jest teraz okrojony
26 maj 16:51
AbCd: Warunek na potencjał to nie jest rownoważność odpowiednich pochodnych cząstkowych? Q'x = P'y i Q'y = R'z i R'x=P'z W tym przypadku nie zgadza sie Q'x = P'y. Coś zle zrozumiałem z wykładu ? Przez liczenie całką oznaczona rozumiesz wzor( na środku strony 27 ): http://www.mini.pw.edu.pl/~apili/IChiP_konspekt_cz2.pdf ? jak do niego podstawiam to nie chce mi się wierzyć żeby wykładowca kazał mi na egzaminie liczyć taką całkę
26 maj 17:23