matematykaszkolna.pl
stereometria salamandra: rysunekKrawędź boczna ostrosłupa prawidłowego trójkątnego ABCS jest nachylona do płaszczyzny podstawy pod kątem 60. Krawędź podstawy ABC ma długość a. Wyznacz pole przekroju ostrosłupa ABCS płaszczyzną zawierającą krawędź podstawy i nachyloną do płaszczyzny podstawy pod kątem 45 W trójkącie AED kąt EAD będzie miał 60 stopni. Czy to wynika z tego, że każda prosta poprowadzona z punktu przebicia (A) (czy tam z krawędzi AS), na płaszczyznę podstawy będzie tworzyła kąt 60 stopni?
25 maj 23:55
Qulka: twój kąt trochę nie pasuje ..ale z opisu jest dobrze to EAD w jakim sensie KAŻDA prosta ... bo każdą to możesz jak chcesz i gdzie chcesz
26 maj 00:11
salamandra: Każda prosta poprowadzona z krawędzi AS na płaszczyznę podstawy, to miałem na myśli, mam nadzieję, że rozumiesz
26 maj 00:12
salamandra: https://matematykaszkolna.pl/forum/194300.html coś na wzór tego− Mila to często i mi tłumaczyła, tylko, że tutaj chodzi o prostopadłość
26 maj 00:15
Qulka: rysunekktóra każda? niebieska jest pod kątem 30 czerwona prostym fioletowa..jakimś
26 maj 00:18
Qulka: ale każda łącząca AS z AD będzie tworzyła trójkąt którego kąt A będzie 60°
26 maj 00:21
salamandra: rysunekMiałem na myśli takie proste, czy one zawsze stworzą z krawędzią AS kąt 60 stopni
26 maj 00:26
Qulka: nie.... tylko żółta
26 maj 00:30
salamandra: dlaczego? to w takim razie skąd wiadomo, że w ADE, kąt EAD będzie miał 60?
26 maj 00:38
Qulka: Bo kawałek AD to cień AS na podstawie czyli ta żółta prosta do połączenia z wysokością
26 maj 01:03
salamandra: nieważne..... ja na początku sobie zaznaczyłem ten kąt 60 stopni jako kąt w ścianie bocznej, stąd te pytania zbędne....
26 maj 01:11
Qulka: dlatego napisałam że ten na rysunku nie pasuje do opisu
26 maj 01:22
salamandra: nie zauważyłem, wybacz
26 maj 01:26