O ile % zmieniło się pole prostokąta ,jeśli oba boki skrócono o 20%
EDZIA:
8 kwi 20:09
PW: było
P = ab,
a po zmianie jest
P
1 = 0,8a•0,8b = 0,64ab.
Jaki jest ułamek
8 kwi 20:14
EDZIA: Ile % zmieniło się Pole prostokąta jeśli oba boki skrócono o 20%
8 kwi 20:14
PW: Powtarzanie pytania nic nie przyspieszy. Nawiąż dialog.
8 kwi 20:15
ABC:
EDZIA zmniejszyło się o 36%
8 kwi 20:16
ABC:
PW dialog jest tu bezcelowy jak sądzę
8 kwi 20:16
EDZIA: Nie mam innych danych
8 kwi 20:17
EDZIA: A mogłabym prosić o zapis skąd to wyszło
8 kwi 20:18
ABC:
Danych ci u nas dostatek ... Ojciec prać
8 kwi 20:18
PW: Jestem zwolennikiem metody Sokratesa. Bez dialogu nie da rady.
8 kwi 20:26
ite:
o coś takiego chodzi
!?
to niepedgogiczne !
8 kwi 20:27
EDZIA: Dziękuję za pomoc
8 kwi 20:47
PW: Edzia, ale tak nie może wyglądać pomoc. Nie odpowiadasz na pytanie, nie dajesz znaku czy
rozumiesz, i w końcu nie wiemy czy Twoje "dziękuję" to ironia, czy rezygnacja.
8 kwi 20:52
EDZIA: ABC mi pomogło dostałam odp,choć prosiłam o całość rozwiązania skąd to wyszło.
8 kwi 21:04
PW: Nie będę rzucał kredą, bo wirtualnie to mało widowiskowe.
Pasuję (i nie oznacza to bicia pasem ani darcia na pasy, lecz odzywkę w licytacji brydżowej
oznaczającą, że dalej nie licytuję)..
8 kwi 21:08
wredulus_pospolitus:
I później przyjdzie ktoś komu 'po chamsku' nie damy gotowca i ma pretensje, że przecież 'od
tego jest to forum'
8 kwi 21:21
janek191:
P = a*b
a
1 =a − 20%a = a − 0,2 a = 0,8 a
b
1 = 08 b
Pole po zmianie
P
1 = a
1*b
1 = 0,8a*0,8 b = 0,64 a*b = 0,64 P
ΔP = P − P
1 = P− 0,64 P = 0,36 P
zatem
Pole zmalało o 36%.
9 kwi 17:57
an:
Czy EDZIA wie co oznacza skrócenie boków o 20%, może zrozumie taki bohomaz, ale możliwe,
że nie wie co to jest pole prostokąta (jak się je oblicza), może nie wie co to jest % itp. nikt
jej nie
zapytał na czym polega problem z rozwiązaniem tego zadania. Czy myślicie, że po podanych
przez Was rozwiązaniach jej wiedza wzrosła, czyli, że następne tego typu zadanie rozwiąże sama.
Patrząc na forum/399710.html EDZIA chce gotowce, czy należy ją zmusić do zrozumienia, czy
napisać gotowce co wymaga oczywiście jakiejś pracy poświęcenia czasu, ale efekty tej pracy
mogą być dalekie od oczekiwanych.
9 kwi 20:34
PW: an, nie mąć. Jeżeli nie wie jak się liczy pole prostokąta i co to znaczy 20%, to ten
'bohomaz' tylko wpędzi ją w rozpacz. Pomagający nie mają obowiązku dociekać czy pytający zna
podstawowe pojęcia i definicje. Celem forum jest pomaganie w znalezieniu rozwiązania, a nie
nauczanie.
9 kwi 21:03
ite: Czy po przeczytaniu początku wpisu z 21:04 naprawdę uważacie, że problemami
Edzi należy
dalej się zajmować?
Dziwne jest to forum, można się zwracać do każdego byle jak, natupać na wszystkich, mieć
pretensje o jakiekolwiek zwrócenie uwagi
399717, a i tak dostanie się prezent w postaci
rozwiązania.
9 kwi 21:31
an: Kto na jakiej podstawie i jakim prawem usuwa wpisy z /matematyka.pisz.pl/, czy w tej „partii”
korepetytorów jest również płatna funkcja cenzora.
Czyżby wpis >> pomaganie w znalezieniu rozwiązania, a nie pisanie gotowców] <<
naruszał czyjeś dobra osobiste, a może jest mało kulturalny bo przecież to mogą
przeczytać dzieci. Wydaje, się że rzeczywiście narusza, ale dobra biznesowe, a co najmniej
szkodzi partii /matematyka.pisz.pl/ w polityce pozyskiwaniu klientów.
Żądam przywrócenia mego wpisu, na podstawie; Nikt nie może być dyskryminowany w życiu
politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.
Chciałby dodać, że moim zdaniem pomoc taka jak w tym wypadku, zwłaszcza przez zawodowych
nauczyciel w czasie gdy jest nauczanie zdalne powinna być traktowana jako przestępstwo przeciw
etyce zawodowej.
10 kwi 12:54
Mila:
Nie wiem, czy jest to możliwe , aby przywrócić Twój wpis (usunięty ),
ale możesz napisać to samo jeszcze raz.
Patrzyłam na Twoje wpisy i są tam tylko te , które są widoczne na forum.
Myślę, że Twój wpis został usunięty przez pomyłkę, bo usuwa się tylko wpisy z wulgaryzmami itp.
Nie ma co szukać "spisku" i denerwować się.
Życzę miłej atmosfery na forum
10 kwi 17:59