matematykaszkolna.pl
logarytmy Michael: https://matematykaszkolna.pl/strona/5215.html proszę mi to wyjaśnij i rozpisać
14 mar 19:07
a7: Proszę się zapoznać z poniższymi linkami i ew. zadawać pytania emotka https://matematykaszkolna.pl/strona/217.html https://matematykaszkolna.pl/strona/218.html
14 mar 19:16
Jerzy: A ty masz jakieś ograniczenia mózgowe ? Obydwa sposoby wynikają z definicji logarymu i twierdzeń ich dotyczących. Wiesz dlaczego logaa = 1 ?
14 mar 19:16
Michael: kiepski z matmy jestem
14 mar 19:20
a7: ok
14 mar 19:24
a7: 22=2 jest wzór logaxk=k*loagax czyli log222=2log22 teraz logaa=1 więc zostaje nam 2*1 i nasz wynik to 2 bo mamy tą samą podstawę logarytmu i liczbę logarytmowaną
14 mar 19:31
a7: czy rozumiesz? i czy potrzebne również wyjaśnienie sposobu z definicją logarytmu?
14 mar 19:33
a7: na wszelki wypadek piszę logab=c b=ac (w linku założenia na podstawę logarytmu a, i liczbę logarytmowaną b) c=? w naszym przykładzie log22=c pierwiastek z dwóch (nasze a) musimy podnieść do potęgi drugiej (nasze szukane c) aby otrzymać dwójkę (b) czyli wynik to c=2
14 mar 19:40
Jerzy: @a7 , trochę się zaplątałeś/aś:
 m 
loganbm =

logb
 n 
14 mar 19:46
a7: @Jerzy, gdzie dokładnie się zaplątałam, bo nie rozumiem?
14 mar 19:50
Mila: W porządku jest : a7 tez nie pamięta ( jak ja ) wszystkich wzorów, a z definicji: (2)c=2 21/2c=21
1 

c=1
2 
c=2
14 mar 20:41