pole trójkąta o wierzchołkach
jadwigas: Dany jest trójkąt o wierzchołkach A(2,2), B(−2,4), C(−1,5)
Obliczyłam już odległość punktów : IABI=√20 = 2√5, IBCI=√2, IACI=3√2
Trzeba obliczyć pole tego trójkąta
12 cze 14:45
Jerzy:
| 1 | |
P = |
| *|AB→xAC→| ( iloczyn wektorowy ) |
| 2 | |
12 cze 14:51
PW: Albo zauważyć, że
|BC|
2+|AC|
2 = |AB|
2,
to znaczy że trójkąt jest prostokątny, a więc obliczenie pola jest banalne
12 cze 14:57
jadwigas: to tak ma być? bo nie ma tam wektorów
12 cze 14:58
jadwigas: no ale dla mnie nie jest banalne(
12 cze 14:59
Jerzy:
No to policz współrzędne wektorów AB i AC ( wzór jest uniwersalny, nie tylko dla trókąta
prostokątnego)
12 cze 15:00
ite: Trzecia możliwość: czytać odpowiedzi na pytania, które się zadaje.
390705
janek narysował ten trójkąt i napisał, że jest prostokątny.
12 cze 15:01
Skoczek:
Wzor na pole trojkata masz w tablicach matematycznych
Jesli masz wspolrzedne punktow A=(x1,y1)i B=(x2,y2) to wektor AB ma wspolrzedne [(x2−x1)
(y2−y1)]
Policz tutaj wspolrzedne wektora AB gdzie A(2,2) i B(−2,4)
12 cze 15:01
Jerzy:
Zadanie nie polega na narysowaniu tego trójkata , tylko obliczeniu jego pola.
12 cze 15:02
PW: Przepraszam, jak to nie jest banalne? Mając długości boków trójkata prostokątnego nie umiesz
obliczyć pola? To zadanie dla ucznia podstawówki.
12 cze 15:02
Jerzy:
Ale mieszacie
AB = [−2−2,4−2] = [−4,2]
AC = [−1−2,5−2] = [−3,3]
ABxAC = −4**3 − (−3)*2 = −12 + 6 = −6
12 cze 15:06
12 cze 15:07
Skoczek:
Jadwigo
Ogolnie w trojkacie wysokosc pada na podstawe pod kątem prostym
Wiec w trojkacie prostokatnym jedna z przyprostokatnych moze byc postawa a druga wysokoscia
wiec mozesz napisac
P= 0,5*AB*AClub
P=0,5*AC*AB
==================
Teraz oznaczenia dopasuj sobie z Twojego rysunku
12 cze 15:10
jadwigas: PW tylko przez rok uczę matematyki, i nie jest mi łatwo, niedługo mam ekzamin
12 cze 15:11
PW: Nic nie mieszamy, po prostu drugi sposób (napisałem: "Albo").
| 1 | | 1 | |
P = |
| |BC|•|AC| = |
| √2•3√2 = 3. |
| 2 | | 2 | |
Wynik ten sam, metoda "z podstawówki".
12 cze 15:11
Jerzy:
Ucznowi słabemu z matematyki, tudno jest "zauważyć" , że trójkąt jest prostokątny.
12 cze 15:13
PW: Zgadzam się, ale takie sprawdzenie (czy nie jest spełnione założenie twierdzenia odwrotnego do
twierdzenia Pitagorasa) powinno być czynnością rutynową, bo ułatwia życie.
12 cze 15:17
jadwigas: dziękuję)
12 cze 15:22