matematykaszkolna.pl
dwa Adam: Kombinatoryka Ile jest różnych rozwiązań w zbiorze liczb nieujemnych całkowitych równania x + y + z = 19? A ile jest rozwiązań w zbiorze dodatnich całkowitych? Podobno można to zrobić za pomocą kategorii. Czy ktoś może zna inny sposób? Albo za pomocą kategorii wytłumaczy mi jak to postrzegać, co jest obiektami , co jest kategorią tutaj? Jak to interpretować że to jest rozróżnialne lub nierozróżnialne?
4 cze 16:19
PW: To są dwa prościutkie wzory kombinatoryczne, o jakiej rozróżnialności tu mowa? (1) (1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1)=19 − po wstawieniu w dowolne miejsca znaków )+( zamiast "+" widać rozwiązania, np. (1+1+1+1+1+1)+(1+1+1)+(1+1+1+1+1+1+1+1+1+1)=19 pokazuje rozwiązanie (6, 3, 10): 6+3+10=19. Na ile sposobów można wstawić 2 znaki )+( w (1)? − tp będzie odpowiedź na drugie pytanie.
4 cze 17:31
Adam: można to zrobić za pomocą klasyfikacji, nierozróżnialne obikety na rozróżnialne kategorie, a więc wychodzi symbol newtona n = 21, k = 2
4 cze 23:05
Adam: natomaist drugie pytanie to po prostu zrobiłym w taki sposób że w symbolu newtona n = 19−1 = 18 , k = 2 bo w zasadzie nie zrozumiałem o czym Ty w ogóle piszesz wyżej
4 cze 23:07
PW: A obikety i kategorie pojąłeś w mig? Pasuję.
4 cze 23:14
Adam: byłem na konsultacjach `1' co to w zasadzie jest ? obiekt i jest nierozróżnialny, a zbiory x,y,z są rozróżnialne n − ilośc obiektów, k − kategorii nie rozumiem co to znaczy 'w mig' , no oprócz ciebie to ja nie jestem na emeryturze i uczenie się jest to pewnego rodzaju 'proces', chyba w ciągu tych 23−16 godzin coś przeczytałem , a nie siedziałem czekając na twoje głupawe odpowiedzi
4 cze 23:17
Mila: Przeczytaj w linku i podaj rozwiazanie tego zadanie: https://matematykaszkolna.pl/forum/376017.html
4 cze 23:22
PW: Głupawe to są twoje "pomysły", a "proces" przebiega beznadziejnie. Pierwszy raz widzę studenta, co ma kłopot z pojęciem "nierozróżnialne". Wniosek: nie warto pomagać, bo naszczekają.
4 cze 23:33
Adam: W zasadzie nie o to mi chodziło, raczej o to jak ma się to do kombinatoryki. No cóż, życzę miłego dnia.
4 cze 23:39
Mila: Adam Przeczytaj to co napisałam w linku. Szkoda, że napadłeś na PW, bo właśnie pięknie to tłumaczył wiele razy.
4 cze 23:41