matematykaszkolna.pl
suma ciągu paweł: mam uzasadnić, że liczba 44... 4 3 55...5 6 jest kwadratem liczby 66...6 |9cyfr| |9cyfr| |9cyfr| jest dziewięć czwórek i dziewięć piątek 66..66 doprowadzilem do postaci korzystajac z sumy ciągu geometrycznego
 4*1020−8*1010+4 

 9 
niestety mam problem z ta druga liczba bo nie wiem jak rozpatrzec tą trójke i szóstkę na końcu, 4 i 5 wiem jak, ale to trezba jakos w całość złaczyć, brak konceptu co dalej ?
26 kwi 22:39
26 kwi 22:44
paweł: dzięki eta, powiem jednak za PW, że wpaść na to normalny człowiek nie może, ciekawe jak KTOŚ właśnie na to wpadł. Prędzej w totolotka cos bym wygral niz na to wpadl
26 kwi 22:58
Eta: emotka
26 kwi 23:00
paweł: no serio bardzo mnie ciekawi jak ktoś na to wpadł?
26 kwi 23:01
ZKZ: [P[pawel] jak bedziesz mial dr. przed imieniem i nazwiskiem to tez wpadniesz
26 kwi 23:01
paweł: nie sadze mam kumpla w LO i łamie własnie takie rzeczy btw ma aspergera czy cós takiego
26 kwi 23:04
paweł: czyli dr Eta dzięki emotka
26 kwi 23:05
paweł: ZKZ po dr nie wolno kropki stawiać, choć jam nie "gjeniusz matematyczny" ale bardziej polonistyczny emotka emotka
26 kwi 23:07
Eta: Wcale nie jest trudne na to wpaśćemotka gdybyś miał wykazać,że taka liczba jest kwadratem liczby naturalnej −−− to trudne ale jeżeli masz podpowiedź ,że kwadratem 6666....6 to prosteemotka sprawdzam 662= 4356 6662=443556 66662= 44435556 666662=4444355556 itd .........
26 kwi 23:11
paweł: wiem te końcówki z potęg w gimnazjum były, ale tu bym nie wpadł, choć teraz rzeczywiście można było tak na piechte wypróbować, ale to by było mało eleganckie i mało matematyczne.
26 kwi 23:12
paweł: dobranoc państwu−the end− emotka
26 kwi 23:14
Eta:
26 kwi 23:14