matematykaszkolna.pl
PYTANIE kombi vfvf: Dwanaścioro uczniów klasy drugiej− wsród nich Marta i Wojtek− po zakończeniu roku szkolnego pozostało w budynku szkoły, aby zrobić generalne porządki w sali lekcyjnej, którą się opiekują. Przed rozpoczęciem sprzątania, uczniowie ustalili, że czworo z nich będzie myć okna, inna czwórka umyje ławki, a pozostałe cztery osoby zrobią porządki w klasowej biblioteczce.
 
nawias
12
nawias
nawias
4
nawias
 
nawias
8
nawias
nawias
4
nawias
 
a) Na ile sposobów uczniowie mogli dokonać podziału na czwórki? Odp
*
   
Ośmiu kolegów postanowiło po lekcjach zagrać w piłkę. Przed rozpoczęciem meczu muszą podzielić się na dwa czteroosobowe zespoły. Na ile sposobów mogą dokonać tego podziału? Odp−
 
nawias
8
nawias
nawias
4
nawias
 
 
 

 2 
PYTANIE: Dlaczego w pierwszym nie dzielimy, a w drugim już tak? Od czego to zależy? Bład w odp?
25 kwi 17:34
vfvf: Albo tutaj: Każdy z sześciu skazanych ma być osadzony w jednym z trzech zakładów karnych. b) na ile sposobów można rozmieścić skazanych tak, aby w każdym zakładzie karnym wyrok
 
nawias
6
nawias
nawias
2
nawias
 
odsiadywało dwóch z nich? Odp
*N{4]{2} i też nie dzielimy, pomoże ktoś to zrosumieć?
  
25 kwi 17:44
vfvf: Proszę niech ktoś wyjaśni, bo nie moge dalej ruszyć z zadaniamiemotka
25 kwi 17:47
vfvf: anyone?
25 kwi 18:03
vfvf: up
25 kwi 18:24
Pytający: Zadanie z uczniami: czwórki są rozróżnialne (mają przydzielone różne zadania). Zadanie z więźniami: zakłady karne są rozróżnialne (pewnie mają jakiś konkretny adres). Zadanie z drużynami: drużyny są nierozróżnialne (nie mają jakiejś konkretnej nazwy czy chociażby przydzielonej połowy boiska). Możesz zerknąć tu: 373737.
25 kwi 18:29
vfvf: Dzięki
26 kwi 21:08