matematykaszkolna.pl
Arkusze PupaGębaŁydkaUpupianie: Halko, Matura się zbliza wielkimi krokami Polecacie jakieś arkusze? Z czego korzystacie w tych dniach przed maturka.
27 kwi 21:50
Powracający: Ja osobiscie korzystam z tych cudownych chwil przed maturaemotka
27 kwi 21:51
kochanus_niepospolitus: Polecam pacierz i częste wizyty w kościele
27 kwi 21:52
Eta: Wizyta w Toruniu ......... wskazana
27 kwi 21:53
Adamm: jak się nie przygotowałeś to teraz arkusze już ci nie pomogą
27 kwi 21:53
Jack: @Adamm − mi pomogly na 15min przed matura, ale to nie z matmy
27 kwi 21:54
Eta: Chyba ,że "arkusz" ... "Regina − rumiankowa w rolkach "
27 kwi 21:55
Adamm: Eta
27 kwi 21:56
Powracający: Za wizyte w Toruniu trzeba zaplacic (nie wystarczy wdowi grosz ) a maturzysta jest biedny emotka(
27 kwi 21:56
Eta: emotka
27 kwi 21:56
kochanus_niepospolitus: Powracający ... słyszałem, że jest zbiórka na nowe alufelgi ... trza się przecież złożyć na szczytny cel emotka
27 kwi 21:57
kochanus_niepospolitus: Maturzysta biedny Student biedny Absolwent biedny Bezrobotny (absolwent) biedny (bezrobotny) Emeryt biedny My to biedni ludzie jesteśmy
27 kwi 21:58
Eta: Za to "Oj......dyr" boooooooooooooooooooooooooogaty
27 kwi 22:00
Powracający: No tak . Do maybacha za 2 mlm nie kupi przeciez po 1000zl za sztke . Adamm z wiekiem tez nabierzesz takiego wysublimowanego poczucia humoru jak Eta emotka emotka
27 kwi 22:01
PupaGębaŁydkaUpupianie: Adam jak to nie pomogą. Ja dopiero teraz sie zaczynam uczyć
27 kwi 22:04
PupaGębaŁydkaUpupianie: Dobra zarty zartami. To nic nie robicie teraz przed matura ?
27 kwi 22:05
kochanus_niepospolitus: No jak teraz się dopiero uczysz, to zobaczymy w maju czy pomogły czy nie
27 kwi 22:06
kochanus_niepospolitus: Prawda jest taka: 1) Jeżeli nie masz (strasznych) tyłów to testy pomogą 2) Jeżeli masz (straszne) tyły to żadne testy nie pomogą
27 kwi 22:07
PupaGębaŁydkaUpupianie: To był zart xD. Kuje od ponad roku takze bez hihi; Pytam tylko jakie arkusze polecacie lub jakie zadanka.
27 kwi 22:07
Eta: Teraz nic już ! A na maturę koniecznie weź "arkusz" ten co wyżej poleciłam
27 kwi 22:07
PupaGębaŁydkaUpupianie: Przerobiłem te od pazdro(nawet mocne), 2 arkusze z CEN (ci to doj**ali) i robie zreszloroczne matury, Jeszcze zadanka z CKE mnie czekaja bodajze 100 ich jest. Aha i jak Wy sie przygotowywujecie do matury z rozszerzenia to podstawowe arkusze tez robicie czy nie ?
27 kwi 22:09
kochanus_niepospolitus: 2 tygodnie przed maturą to należy rozpocząć "chill out". Uspokoić duszę ... pozbierać myśli.
27 kwi 22:11
PupaGębaŁydkaUpupianie: łłłoooooooooo panie
27 kwi 22:14
Eta: No to sprawdzam Twoje umiejętnościemotka Wykaż,że liczba: 2017logc2016−2016logc2017+2017 , c>0 i c≠1 jest liczbą pierwszą
27 kwi 22:16
Powracający: A skąd te panie sa ?
27 kwi 22:16
kochanus_niepospolitus: no co emotka Najpiękniejszy okres w Twoim życiu rodzice nie zmuszając Ciebie do robienia czegokolwiek ... a Ty masz święty spokój, który się skończy po maturach
27 kwi 22:16
Adamm: Eta, co tak łatwo? emotka
27 kwi 22:19
Eta: To nie dla Ciebie tylko dla "Pupa......................... "
27 kwi 22:20
kochanus_niepospolitus: Etuś ... ale byś dała przynajmniej takie liczby żeby miał szansę zakopać się w obliczeniach na długie godziny zanim stwierdzi, że to na pewno da się jakoś łatwo rozwiązać emotka
27 kwi 22:24
PupaGębaŁydkaUpupianie: Szczerze mówiac sie z takim zadaniem nie spotkałem. Z ciekawości spytam jak to zrobić zeby na przyszłosc wiedziec.
27 kwi 22:25
kochanus_niepospolitus: wskazówka −−−− własności logarytmów sprawdzić trza emotka
27 kwi 22:25
PupaGębaŁydkaUpupianie: dobra jednak to prawda ze jak sie robi trudne zdania to potem czegos takiego sie nie widzi zrobiłem 2017logc2016 − 2017logc2016 i nie wiedzialem co z tym zrobic XD
27 kwi 22:27
yht: Udowodnię, że alogbc = clogba alogbc = alogac/logab = (alogac)1/logab = clogba Ponieważ alogbc = clogba, to 2017logc2016 = 2016logc2017, to 2017logc2016 − 2016logc2017 + 2017 = 2017 a to jest liczba pierwsza
27 kwi 22:29
kochanus_niepospolitus: no to dajesz rozwiązanie w takim razie
27 kwi 22:29
Mila: No może zmienisz styl począwszy od nicku?
27 kwi 22:30
Metis: Ferdydurke emotka
27 kwi 22:31
Adamm: Mila, to jest z Ferdydurke
27 kwi 22:31
PupaGębaŁydkaUpupianie: nic nawiazuje do ferdydurke, takze na czasie
27 kwi 22:32
Eta: @yht i zepsułeś "zabawkę" Zadanie było dla maturzysty!
27 kwi 22:32
Eta: Następne ( tylko dla maturzystów! Rozwiąż równanie: (x−6)(x−2)(x+1)(x+3)=91x2 emotka
27 kwi 22:33
PupaGębaŁydkaUpupianie: ahh az przypominaja sie swietlane czasy elektrody...
27 kwi 22:34
PupaGębaŁydkaUpupianie: piekne czasy
27 kwi 22:35
Eta: Dawaj rozwiązanie ! emotka
27 kwi 22:38
Mila: No to: „Koniec i bomba, a kto czytał, ten trąba”.
27 kwi 22:39
PupaGębaŁydkaUpupianie: Po co? Wymnożyc, twierdzenie o pierwiastkach całkowitych, tw bezou i jazda z dzieleniem . Chyba ze mozna krócej.
27 kwi 22:40
Adamm: x=6−42 lub x=6+42 lub x=−4−22 lub x=22−4 mi wyszło
27 kwi 22:42
Adamm: mam pokazać?
27 kwi 22:46
Adamm: wiesz, nie chciałem odbierać innym zadania
27 kwi 22:46
Eta: Dobrze .Zostaw dla Innych !
27 kwi 22:47
Adamm: zresztą, już chyba gdzieś je widziałem
27 kwi 22:48
:red:Tomek Stodoła: Adamm! Jeśli można to bardzo proszę o rozwiązanie . Dziękuję uprzejmie z góry.
27 kwi 23:35
Adamm: mogę dać ci podpowiedź podpowiedź to 6*1=3*2 oraz a2−b2=(a−b)(a+b) zadanie na myślenie emotka
27 kwi 23:37
Eta: emotka
27 kwi 23:38
Krzysiek: (x−6)(x−2)(x+1)(x+3)=91x2 (x−6)(x+1)(x−2)(x+3)=91x2 (x2−5x−6)(x2+x−6)=91x2 (x2−6−2x−3x)(x2−6−2x+3x)=91x2 (x2−6−2x)2−9x2=91x2 (x2−2x−6)2=100x2 x2−2x−6=10x x2−12x−6=0 (x−6)2=42 x−6=42 lub x−6=−42 x=42+6 lub x=−42+6
27 kwi 23:54
Baczek: Dzięki!
27 kwi 23:57
Eta: Krzysiek "zgubiłeś " rozwiązania: (x2−2x−6)2=100x2 |x2−2x−6|=|10x| x2−2x−6= 10x lub x2−2x−6= −10x ...................
28 kwi 00:29
Michał: Zrobiłem wszystkie arkusze z CKE, Aksjomat 2015 pomarańczowy, próbne matury Operonu i kilkanaście innych znalezionych zestawów. Osobiście polecam przede wszystkim wytłuc wszystko co jest na stronie CKE, włącznie z próbny arkusze, przykładowym arkuszem czy informatorem. Potem aksjomat, a potem już pewnie nie będzie czasu na nic innego. A tak do ogółu szanownych osób, które pomagają na tej stronie − czy w sumie mogę zrobić cokolwiek więcej? Czy są jakieś twierdzenia czy reguły, które powinienem koniecznie powtórzyć?
28 kwi 17:51
Michał: Zrobiłem wszystkie arkusze z CKE, Aksjomat 2015 pomarańczowy, próbne matury Operonu i kilkanaście innych znalezionych zestawów. Osobiście polecam przede wszystkim wytłuc wszystko co jest na stronie CKE, włącznie z próbny arkusze, przykładowym arkuszem czy informatorem. Potem aksjomat, a potem już pewnie nie będzie czasu na nic innego. A tak do ogółu szanownych osób, które pomagają na tej stronie − czy w sumie mogę zrobić cokolwiek więcej? Czy są jakieś twierdzenia czy reguły, które powinienem koniecznie powtórzyć?
28 kwi 17:52
Kris: Wyśpij się na 9 maja
28 kwi 21:01
Kris: A swoją drogą również posłucham co radzą inni
28 kwi 23:19
Michał: W trakcie nauki wielokrotnie się przekonałem, że koncentracja jest podstawą do dobrej matury. Bo gdy zdarzy się jakieś zadanie, z którym nie możesz sobie poradzić to po kilkunastu minutach namysłu, prób i błędów możesz dojść do tego jak się za to zabrać. Tylko w sumie nieraz rozprasza nas otoczenie czy po prostu nie mamy na tyle motywacji i przychodzimy na matematyka.pisz z problemami, które dałoby się rozwiązać z już posiadanym zasobem wiedzy. I w sumie jeśli się to ma wyćwiczone, aby potrafić brnąć przez zadania do skutku, a do tego dojdzie motywacja na maturze, gdzie po prostu wykorzystasz każdą minutę to chyba dochodzę do tego że koncentracja jest kluczem do sukcesu.
28 kwi 23:53
Kris: Michał to jest święta prawda, niestety na każde zadanie jest jakoś 12 minut więc może nie starczyć czasu. Najgorzej gdy zadania są wymagające ze strony technicznej, obliczeniowej. Z czynnikiem stresu takie zadanie może zająć zbyt dużo czasu.
28 kwi 23:58
Przyszłymakler: Na maturze są 2−3 zadania skomplikowane od strony obliczeniowej.
29 kwi 00:10
Michał: Zwykle arkusze CKE robiłem ze stoperem i zauważyłem, że zrobienie zadań z "marszu" zajmuje 1,5h−2h i potem zostają z 2−3 zadania, nad którymi główkowałem. Cóż, najgorzej jest, gdy nie można znaleźć pomysłu.
29 kwi 00:10
Przyszłymakler: Stres, nerwy, dyspozycja dnia. Ja zrobiłem też sporo, kulmę, aksjomaty, NE, wsip, kiełbasę 2 części pazdro i starą ofciynę z 2010. Miejmy nadzieję, że będzie dość typowo.. Zeszłoroczna była jedną z najgorszych w historii, więc może dadzą troche łatwiejszą.
29 kwi 00:17
Metis: A już najgorsza
29 kwi 00:22
Przyszłymakler: pod względem statystycznym emotka jak patrze na nią z perspektywy dzisiaj, to była trudna, ale nie − nie do napisania
29 kwi 00:23
Kris: Jak ja patrzę na arkusze Pazdro to one nie są do napisania. Według mnie niektóre zadania abstrakcja w porównaniu do matur.
29 kwi 09:19
Michał: Są ciężkie i założę się, że wielu maturzystów robiąc zestawy z Pazdry głowiła się często nad tym jak interpretować rozwiązanie. Ale to jest całkiem spoko, bo patrząc z perspektywy trudniejszych zadań można znaleźć lepsze schematy rozwiązywania zadań albo nauczyć się radzić z niestandardowymi zadaniami.
29 kwi 09:53
kochanus_niepospolitus: Przyszłymakler, Kris ... wiem, że to źle zabrzmi, ale tak naprawdę te zadania to pikuś dla każdego kto zdawał stary 'egzamin dojrzałości' (potocznie nazywany niegdyś maturą). Problemem niestety jest to, że obecni maturzyści w większości nie potrafią 'kombinować' i dlatego też wszelkiego rodzaju zadania wymagające 'myślenia niekoniecznie konwencjonalnego' stają się murem, który daremnie próbują przebić głową.
29 kwi 10:15
Przyszlymakler: Jak wszystko dla 'starych roczników' emotka
29 kwi 10:22
Powracający: emotka
29 kwi 11:13
Michał: Ja widziałem tylko zadania do ~2007 roku i tak naprawdę poziom trudności specjalnie się nie zmienił. Czasami nawet te 2007−2009 arkusze są prostsze niż obecnie. Aczkolwiek zakładam, że @kochanusniepospolitus mówi o jeszcze wcześniejszym okresie.
29 kwi 12:14
Powracający: Jest tak jak mowisz
29 kwi 12:16
Przyszłymakler: Mam książkę z maturami z lat 94' i wiem, że były o wiele trudniejsze, ale również były mniej miarodajne, bo: 1. nie ostały się żadne statystyki z tego jak szły te matury ludziom, przez co nawet nie można wiedzieć czy to nie było tak, że matury były trudne, a ludzie rozwiązywali jedno zadanie z pomocą nauczyciela emotka 2. nauczyciele pomagali 3. wkurza mnie takie generalizowanie i idealizowanie starszych roczników [P[pikuś dla każdego kto zdawał stary 'egzamin dojrzalosci']]− ludzie są różni jestem pewien że ogromny procent 'starych maturzystów' miałoby problem z obecnymi. Sa uczniowe lepsi i gorsi. Wtedy może byli lepsi, nie było internetu, ludzie chętniej spędzali czas przy książkach. Nie zaprzeczam, jednak mówić, że obecne zadania to pikuś jest zwyczajnym kłamstwem.
29 kwi 12:50
Omikron: Moim zdaniem porównywanie poziomu matur teraźniejszych z tymi z XX wieku nie ma sensu, poziom może i był inny, ale też program był inny. Uczniowie byli na pewno przygotowywani do zadań, które pojawiały się na tamtych. Poza tym z tego co wiem w pewnym momencie na egzaminie dojrzałości można było wybrać chyba 3/5 zadań i te 3 się liczyły do wyniku, więc to było znaczne ułatwienie. Teraz co roku poziom matury ma wzrastać z tego co mówiło CKE.
29 kwi 13:29
Michał: Mnie zawsze ciekawiło, jak sprawa wygląda z tym "nauczyciele pomagali". Słyszałem już od ludzi nie tak starych, bo 30−sto kilkuletnich, bądź czterdziestoletnich, jak to na maturze szło ściągać, ktoś do klasy przynosił odpowiedzi, a zdarzały się i "załatwiane" matury, gdzie się przychodziło tylko podpisać. I jestem po prostu ciekawy jak wtedy wyglądała statystyka. Bo przy obecnych "zabezpieczeniach", jakby te arkusze miały zbawić świat, matury nie zdaje jedna trzecia uczniów. W zasadzie nie twierdzę, że składa się na to jeden czynnik. Przede wszystkim wiele osób wybiera liceum i idzie na bezsensowne studia bez żadnego planu na siebie lub po prostu brnie przez jakąkolwiek inną szkołę i do matury przystępuję licząc na szczęście. I też 4 lata przygotowań do matury, gdy liceum coś znaczyło, albo 5 lat w przypadku technikum, gdy zawód faktycznie się miało, a i zakładam, że poziom matmy/fizyki nie był niski. Omikron: Poziom matury ma wzrastać? Hmm... Z jednej strony myślę, że to dobrze, bo kierunków bez przyszłości nam się namnożyło. Z drugiej nie jestem przekonany. Bo fakt, uczniowie się naprawdę nie uczą i nie chcę tutaj uprawiać zdziadziałego narzekania na obecny świat, ale w erze smartfonów, ludzie przestali je dostrzegać jako świetną możliwość, chociażby do przeglądania matematyka pisz i szukania pomocy naukowych tylko do bezproduktywnego przeglądania Facebooka. Nic nie mam do chwili rozrywki w internecie, ale często przestaje on być narzędziem komunikacji czy możliwością zdobywania wiedzy, a maszynką do tracenia czasu. Może tutaj jest problem, nie wiem.
29 kwi 13:36
Adamm: przychodzi mi tu na myśl post Metisa https://matematykaszkolna.pl/forum/351945.html
29 kwi 13:40
Michał: Obejrzę sobie później tą dyskusję z TEDx. Jako abiturient stwierdzam, że szkoła nie ma sensu, jeśli nie uczysz się w domu. Bo ja bardziej rolę szkoły upatruję w tym, abyś mógł sprawdzić co ci się podoba, co chcesz robić i w tym się rozwijać. Problemem są programy nauczania, bo informatyka, której tak się namnożyło teraz w technikach czy liceach tak naprawdę nie przygotowuje do tego w żadnym stopniu. Jedynym plusem często techników jest to, że można tam odnaleźć w sobie pasję do danego przedmiotu lub przekonać się po tych czterech latach mniej lub bardziej praktycznych zawodów począwszy od mechanika, informatyka aż po koszykarza−plecionkarza czy technika pszczelnictwa − czy taki zawód będzie nam odpowiadał. Trochę zszedłem z tematu, ale to jest po części powiązane. Bo w liceum wydaje mi się, że ten bieg po maturę w trzech latach nie pozwala zastanowić się co naprawdę kogoś interesuje co może skutkować wybraniem studiów, którymi nie będziemy zainteresowani. Choć to już temat dłuższy na to, że ludzi chętnie obecnie idą na studia, aby być dziećmi na utrzymaniu rodziców kilka lat dłużej.
29 kwi 14:00
Kris: Wracając do matury do dobrze przygotowany maturzysta niewiele chyba może juz zrobić w tydzień
29 kwi 15:13
Michał: De facto "uczyć się" jako przerabiać materiał przestałem pod gdzieś na przełomie marca i kwietnia i od miesiąca tłukę arkusze. Po prostu dalej sobie teraz robię arkusze i ciągle zdarza mi się rozwijać swoją wiedzę dzięki nim, bo trafię na coś nowego. Zresztą ciężko jest się skupić na czymś innym przed maturami. Iść do pracy przed maturami nie ma sensu, lepiej napisać na spokojnie, uczyć się na cokolwiek co nie jest potrzebne na studia również. Więc pozostaje spędzić ten czas produktywnie przy arkuszach i powtórkach innych przedmiotów, które zdajemy. Albo bezproduktywnie przy np. serialach czy grach. Chyba tydzień przed najlepiej to trochę połączyć i wyluzować się, wyjść też na świeże powietrze, ale też przerobić sobie z arkusz/dwa dziennie aby ciągle mózg pracował.
29 kwi 15:22
Adamm: tylko nie zapomnij o "arkuszu"
29 kwi 15:25
Powracający: Proszse tak nie generalizowac tamtych matur Wielu moich kolegow wyszlo znacznie predzej bo nie umialo sobie poradzic Teraz tez mozna sciagac i nikt mi nie napiszse ze jest inaczej Przedtem jedno zadanie obejmowalo kilka dzialow . Teraz nie. Przyklad mojego zadania maturalnego (tez mialem z nim troche klopotow Zadanie a) Obliczyc stosunek dlugosci ϱnn promienia okregu wpisanego w foremny n−kat do dlugosci rn promienia okregu opisanego na n−kacie foremnym
 ϱn 
b) Zbadac jak zmienia sie stosunek

gdy liczba n bokow wielokata wzrasta
 rn 
 ϱn 
c) czy mozna tak dobrac n aby stosunek

roznil sie od 1 o mniej niz 0,01
 rn 
d uogolnic odpowiedz na pytanie c
29 kwi 15:31
Omikron: Ja to na tydzień przed maturą siedziałem nad matematyką od rana do nocy, głównie robiąc arkusze. Myślę, że mimo wszystko w ciągu ostatniego tygodnia jeszcze trochę nauczyć się da emotka
29 kwi 15:31
Powracający: I jescze bardzo wazna sprawa. Rysunki do zadania nalezalo sobie nzrobic samemu al nie jak jest teraz ze zrobiony .
29 kwi 15:34
Adamm: dla szukających wyzwania emotka rozwiąż równanie (x2+5x−6)2+5(x2+5x−6)−6=x
29 kwi 15:48
Adamm: poprawka (x2−5x+6)2−5(x2−5x+6)+6=x
29 kwi 15:50
Powracający: Cos na temat tamtych matur moze powiedziec PW Pozdrawiam emotka czy jeszcze tesknisz? bo ja tak .
29 kwi 15:51
Adamm: kolejne wyzwanie emotka rozwiąż układ równań x+y+z=1 xy+xz+yz=−5 xyz=−5
29 kwi 16:03
5-latek: Mysle Adamm ze trzeba wpisywac jako dodaj nowe zadanie
29 kwi 16:05
Adamm: 5−latek, cześć jak będę miał jakieś inne zadania to założę nowy post emotka
29 kwi 16:07
5-latek: Czesc Adamm emotka
29 kwi 16:08
5-latek: Moze zaraz cos poszukam tez . Pozniej sie wezme za ciagi
29 kwi 16:09
StrasznyNieogar: Adamm czy tak (x2 − 5x +6)(x2 − 5x +1) = x − 6 (x2 − 5x +4 +2)(x2 − 5x +4 − 3) = x − 6 (x2 − 5x + 4)2 = x
29 kwi 16:25
Adamm: nie przejście przedostatnia do ostatniej linijki błędne
29 kwi 16:29
StrasznyNieogar: To przedostania jest dobrze?
29 kwi 16:36
Eta: Cześć
29 kwi 23:26
Kris: Hej
29 kwi 23:55