matematykaszkolna.pl
stało sie i z wykresu... olla na tarczy: po wczorajszych próbach z zadaniem wykresu wymiernej robiąc według wskazówek różnych osób w tym yht: rada typu: yht:
 1 
1. Rysujesz y =

 x 
2. Wektor (−2,−3)
 1 
y =

−3
 x+2 
3. Odbicie tego co na dole, do góry
 1 
y = |

−3|
 x+1 
4. Wartość bezwzględną na x
 1 
y=|

−3|
 |x|+1 
 1 
więc słowo ciałem się stało i z przykładu y=|

|
 |x|+1−2 
tu pokazane niby to etapy działań pod tym linkiem http://www.fotosik.pl/zdjecie/673c87647d659603 pałę dostałam miłego wieczoru zyczę i za wczorajszą próbę pomocy zwłaszcza === Dziękuję emotka trza mi było lepiej spać niz próbować zrozumiec matematyczne meandry linii, przesunięć i odbić i innych dupereli.
5 sty 19:25
KKrzysiek: nie zrozumiałaś problemu i uczyłaś się rozwiązań na pamięć
5 sty 19:27
olla na tarczy: Zrozumiałam tak jak potrafiłam, ale jak widać ty tego nie potrafisz zrozumieć, że ktoś tak to zrozumiał a nie inaczej.
5 sty 19:28
Adamm: zrozumiałaś tak to tak dostałaś, widocznie nie wystarczyło
5 sty 19:29
olla na tarczy: 1rysunek jest wykres prawidłowy prawda ? 2rysunkek wektor zły? pytam ?
5 sty 19:29
Adamm: 1 rysunek jest w porządku
 1 
co do przykładu pewnie masz na myśli |

−2|, wektor jest w porządku
 |x|+1 
odbicie do "góry" też jest ok a ostatni rysunek nieczytelny
5 sty 19:32
olla na tarczy: czy lewa strona wykresu /ta z ćw. II/ z rysunku 3 powinna zginąc, bo jest wartość dodatnia na x ?
5 sty 19:50
Adamm: rysunekpowiedzmy, tu masz rysunek który byłby poprawny
5 sty 19:52
olla na tarczy: to wiem bo wczoraj mi podobnie tłumaczyli, ale odnoszę wrażenie że NIE CZYTACIE pytań które sa wam zadawane, skoro do momentu rysunku 3 mam wszystko ok to co się dzieje z fragmentem wykresu z cwiartki II /rysunek 3/ tym ,podniesionym nad os X co się z nim stało ?
5 sty 19:55
olla na tarczy: http://www.fotosik.pl/zdjecie/ed48340b4ecbbc0e o to zakreślone na różowo pytam co się z tym stało ?
5 sty 20:02
relaa: Jeżeli nakładasz wartość bezwzględną tylko na x to oznacza, że funkcja jest parzysta, co za tym idzie odbija się tylko wykres z prawej strony osi OY na lewą stronę.
5 sty 20:03
Adamm: rysunekjak zamieniasz x na |x| to dla x≥0 masz oczywiście dokładnie to samo, przecież |x|=x dla x≥0 ale dla x<0, |x|=−x czyli wartość z drugiej ćwiartki przykład, narysuję wykres |x|3−2 to ten czerwony, część niebieska to x3−2, jak powiedziałem już wcześniej dla x≥0 wykresy |x|3−2 oraz x3−2 pokrywają się dla x≥0 jeśli podstawiasz |x| to "kopiujesz" wykres z prawej strony, i odbijasz go na lewą, tak jak w przykładzie
5 sty 20:04
relaa: Tamtej części nie ma i tyle.
5 sty 20:04
Adamm: "|x|=−x czyli wartość z drugiej ćwiartki" źle powiedziałem, chodziło mi o wartość po prawej stronie o takiej samej odległości od osi OY
5 sty 20:05
olla na tarczy: relaa: i tyle mi wystarczyło, boże jak niektórzy kombinują i nie umieją krótko i zwięźle, pewnie sami nie są pewni tego co robią. tak czy owak relaa emotkaemotkaemotka
5 sty 20:15
Adamm: olla na tarczy, nic dziwnego że się kombinuje skoro nie wiesz czy ktoś się potem znowu nie zapyta "a możesz wyjaśnić?", "a dlaczego?" i mam nadzieję że to nie było do mnie, przedstawiłem ci logiczne wnoski czemu tak a nie inaczej
5 sty 20:17
piotr:
 1 
Funkcja: |

−2| jest funkcją parzystą, więc można najpierw tylko rozpatrywać dla x≥0
 |x|+1 
 1 
czyli będzie to |

−2| i rysujemy tego wykres tylko po prawej osi OY i odbijamy
 x+1 
lustrzanie go względem osi OY
5 sty 20:18
olla na tarczy: Adamm: "nic dziwnego że się kombinuje skoro nie wiesz czy ktoś się potem znowu nie zapyta "a możesz wyjaśnić?", "a dlaczego?" powiem tak:− to po w ogóle odpisujesz na pytania? Jeśli chcesz ograniczyć wybiórczo swoje tłumaczenie co do osób np. które są na 2, 3 roku matematyki lub innych studiów ścisłych. Jeśli dostrzeżesz jak widać banalne dla ciebie moje pytanie to nie udzielaj wcale odpowiedzi, albo udziel tak, aby potem nikt nie musiał pisać "a możesz wyjaśnić?", "a dlaczego?" w ten sposób się nie pomaga, a jeszcze gorzej frustruje, no chyba że to jest twoim celem bytności tutaj.
5 sty 20:28
olla na tarczy: dajmy już spokój bo relaa pozamiatała dwoma zdaniami wszystko. Dzięki wielkie raz jeszcze.
5 sty 20:29
Adamm: olla na tarczy, zrobię jak będę uważał za słuszne uważam że dużo robię dla tego forum, patrząc na to że nie jestem tu tak długo jak by się mogło wydawać odpowiadam na pytania ale sensowne, nie takie
5 sty 20:35
yht: przeinaczasz moje wskazówki (mam nadzieję że nieumyślnie?) ale jednak w temacie https://matematykaszkolna.pl/forum/340995.html 4sty 19:43 napisałem inaczej niż wskazuje to (błędnie) zacytowany na samym początku tego tematu, czyli 5sty 19:25, fragment mojej wypowiedzi
6 sty 11:04