matematykaszkolna.pl
Zadanie 1.1 5-latek: Zadanie Przez dany pumkt wewnatrz kata poprowadz prosta w taki sposob aby punkt ten dzielil na polowy odcinek ktorego konce sa punktami przeciecia tej prostej z ramionami kąta + jakie wiadomosi sa potrzebne do rozwiazania tego zadania
7 gru 18:43
5-latek:
7 gru 19:24
===: chyba geometria na poziomie gimnazjum emotka
7 gru 19:52
===: i to pierwsza klasa gimnazjum −Konstruowanie prostej prostopadłej do innej prostej i przechodzącej przez dany punkt −konstruowanie prostej równoległej do innej prostej i przechodzącej przez dany punkt
7 gru 19:58
===: rysunek
7 gru 20:08
5-latek: Dzieki bardzo . emotka Przepraszam ze odpisuje tak pozno ale rozmawialem z corka To teraz sobie powtorze to co napisales .
7 gru 20:11
===: cofasz się do gimnazjum czy też masz jakąś potrzebującą wnusię emotka
7 gru 20:16
Rafal: Ja jednak zaproponuję moje skromne rozwiązanie − krytyka mile widziana. Niech P będzie punktem leżącym wewnątrz kąta BAC. Niech P' będzie punktem symetrycznym do punktu A względem punktu P. Niech Q będzie punktem przecięcia prostej przechodzącej przez punkt P' równoległej do prostej AC z prostą AB i niech R będzie punktem przecięcia prostej przechodzącej przez punkt P' równoległej do prostej AB z prostą AC. Powstały czworokąt AQP'R to równoległobok − jego przekątne AP' i QR przecinają się w połowie, a zatem punkt P jest jednakowo odległy od punktów Q i R. Powyższe rozumowanie można odwrócić, a zatem są to jedyne punkty o żądanej własności.
7 gru 20:20
5-latek: ja sie cofam bo geometria u mnie lezy emotka Potem bede pomagal wnuczce Sobie obiecalem ze przez ten rok zajme die geometria i tylko geometria Mam tez zbior zadan ktory polecila Eta (Kusinska Skonieczna ) moze znasz? i tez bede robil z niego zadania . Muszse sie troche zawziac bo teraz mi troche trudno. Ale damy rade emotka
7 gru 20:23
5-latek: dzieki Rafał emotka
7 gru 20:25
Rafal: A proszę emotka (obym się nie mylił)
7 gru 20:27
===: tak zawiłe, że aż sam się pomyliłeś w tym o piszesz emotka
7 gru 20:28
Rafal: To znaczy? emotka
7 gru 20:29
===: znaczy ... zrób rysunek ściśle według Swego opisu emotka
7 gru 20:32
7 gru 20:32
Rafal: rysunekWybaczcie niskie umiejętności graficzneemotka
7 gru 20:36
===: Małolacie ja akurat w ubiegłym tygodniu z Wnukiem i jego koleżanką (I Gimnazjum) przerabialiśmy zadanka związane z opisywanymi powyżej konstrukcjami emotka Tu kiepsko się konstruuje ale zapewne widać to z rysunku.
7 gru 20:36
5-latek: Ja sobie powtorze te konstrukcje (juz jutro)
7 gru 20:45
g: rysunek
 |AB| 
Obliczeniowo to będzie tak: x =

 sinγ 
ale pewnie nie o to chodzi.
7 gru 20:47
Rafal: Polecam obejrzeć na YouTubie wykłady pana prof. Krzysztofa Chełmińskiego, gdzie omawia w naprawdę przystępny sposób najbardziej znane problemy konstrukcyjne. https://www.youtube.com/watch?v=CRQD7hjX3iw
7 gru 20:49