Monotonicznosx funkcji lekcja w gimnazjum
Justyna: Hej
Przygotowuje lekcje w gimnazjum na temat monotoniczności funkcji , chciałabym aby dzieci w
jakis ciekawy sposób odkryły kiedy funkcja jest stała , rosnąca czy malejąca − moze ktoś z was
ma jakies doświadczenia którymi mógłby sie podzielić ?
Z gory dziękuje za jakies podpowiedzi !
26 paź 18:02
26 paź 18:53
kiki: no to jest podanie definicji i cwiczenie zadań, a fajnie byloby zrobic cos przed odkrywanie..
26 paź 19:05
5-latek : Moze kolega Kacper
On teraz uczy w gimanzjum
26 paź 19:10
Rafał: Można polecić uczniom narysowanie kolejno prostych: y=10x+2, y=5x+2, y=2x+2, y=x+2,
| 1 | | 1 | | 1 | | 1 | |
y= |
| x+2, y= |
| x+2, y= |
| x+2, y=− |
| x+2 itd. Potem poprosić o wyciągnięcie |
| 2 | | 5 | | 10 | | 10 | |
wniosków. Ewentualnie można przynieść do sali sprzęt do prezentacji multimedialnych i kolejno
rysować wykresy tych prostych w GeoGebrze, używając różnych kolorów i innych efektów.
26 paź 19:26
Rafał: Aha, założyłem, że chodzi o funkcję liniową, skoro mowa o gimnazjum.
26 paź 19:27
kiki: niestety chodzi ogolnie o funkcje ..
27 paź 10:51
5-latek: Z tego co pisala kiedys Mila kacprowi to kazdy nowy poczatkujacy nauczyciel ma
swojego prowadzacego ktory powinien mu pomagc
Dlazcego sie nie zwrocisz do niego ?
27 paź 11:33
piotr1973: może wprowadzić pochodne
27 paź 11:37
kiki: jestem na praktykach
27 paź 12:42