granica ciagu - studia 1 rok
Student: granica ciagu − nie wiem dokladnie jak opisac to zadanie wiec po prostu je podam
an= 3n+2/n+1 dązące do 3
Wykladowca zadal i troche rozpisal tzn wyszlo :
3(n+1)−3+2 / n+1 (NIE MAM POJECIA skad to −3 sie wzielo, po co to jest dlaczego wlasnie tak?)
koncowy wyraz 3−(1/n+1)−> 3
Trzeba obliczyc to z epsilonami tzn ze wzoru E(psilon) E>0 |an−a|E<=>...
Nie bardzo nawet wiem jak to nazwac
18 paź 23:10
18 paź 23:28
Student: Jestem "studentem" od 2 tygodni, mialem 2 matematyki...
A jesli chodzi o to ze powinno to byc w szkole sredniej, to niestety podstawa programowa sie
zmienia...
18 paź 23:35
5-latek: Do rozwiazania
|a
n−g|<ε
18 paź 23:42
jc:
an= 3n+2/n+1
a1=3*1+2/1+=3+2+1=6
a2=3*2+2/3+1=7+2/3
a3=3*4+2/4+1=13+1/2
a4=4*5+2/5+1=21+2/5
chyba nie myślisz, że to ciąg zbieżny.
18 paź 23:43
5-latek: Dobry wieczor
jc
18 paź 23:47
jc: Dobry wieczór
A gdyby student na prawdę dostał do zbadania ciąg 3n+2/n+1?
Nie uczmy w ten sposób, bo potem studenci dostają dwóję (nie pytaj skąd wiem).
18 paź 23:55
Student: poczatkowa fraza byla 3n+2/n+1 i nie wiem dlaczego odjelo sie tam nalge ta 3 czyli tak jak
kolega wyzej pisal (|3n+2/n+1 ) −3|
18 paź 23:57
5-latek: Przeciez to jest to samo tak jak przeksztalcales funkcje wymierna do postaci kanonicznej
Jesli tego nie potrafisz to nazwyczajniej podziel sobie pisemnie i wyjdzie to samo
19 paź 00:01
jc: Studencie, ciąg 3n+2/n+1 nie jest zbieżny. Jak pominiesz drugi i trzeci składnik,
zostanie Ci 3n, co może być dowolnie duże.
19 paź 00:03
jc: 5−latku, piszesz o zupełnie innym ciągu.
19 paź 00:04
5-latek: 3n+2 | | 3(n+1)−1 | | 1 | |
| = |
| = 3− |
| (takie powinno byc przeksztalcenie . |
n+1 | | n+1 | | n+1 | |
Przepraszam pono juz i mozna soe pomylic
19 paź 00:05
5-latek: Juz sie nie wypowiadam bo moge wprowadzic w faktycznie w blad .
19 paź 00:08
jc: Nie o to chodzi. Student napisał tak: 3n+2/n+1, a Ty rozważasz ciąg (3n+2)/(n+1).
To na prawdę są różne ciągi. Nawiasy są ważne i nie można ich dowolnie usuwać lub dopisywać.
Studenci dostają za to dwóje.
19 paź 00:10
5-latek: No tak masz racje .
19 paź 00:12
Student: teraz nie rozumiem tego jak z wyrazenia 3n+2/n+1 wyszlo 3(n+1) −1/ n+1 ( skad wzielo sie to −1,
tego nigdzie nie bylo...
19 paź 00:33
5-latek: Przepraszam ale Ciebie teraz tez nie rozumiem .
Jesli nie wiesz to wroc do tego .
19 paź 00:38