matematykaszkolna.pl
granica ciagu - studia 1 rok Student: granica ciagu − nie wiem dokladnie jak opisac to zadanie wiec po prostu je podam an= 3n+2/n+1 dązące do 3 Wykladowca zadal i troche rozpisal tzn wyszlo : 3(n+1)−3+2 / n+1 (NIE MAM POJECIA skad to −3 sie wzielo, po co to jest dlaczego wlasnie tak?) koncowy wyraz 3−(1/n+1)−> 3 Trzeba obliczyc to z epsilonami tzn ze wzoru E(psilon) E>0 |an−a|E<=>... Nie bardzo nawet wiem jak to nazwac
18 paź 23:10
Antonni: https://matematykaszkolna.pl/strona/3672.html Uwierz mi ze dawny student by sobie na takie cos nie pozwolil . To bylaby obraza wielka dla niego
18 paź 23:28
Student: Jestem "studentem" od 2 tygodni, mialem 2 matematyki... A jesli chodzi o to ze powinno to byc w szkole sredniej, to niestety podstawa programowa sie zmienia...
18 paź 23:35
5-latek: Do rozwiazania |an−g|<ε
 3n+2 
|

−3|<ε
 n+1 
18 paź 23:42
jc: an= 3n+2/n+1 a1=3*1+2/1+=3+2+1=6 a2=3*2+2/3+1=7+2/3 a3=3*4+2/4+1=13+1/2 a4=4*5+2/5+1=21+2/5 chyba nie myślisz, że to ciąg zbieżny.
18 paź 23:43
5-latek: Dobry wieczor jc emotka
18 paź 23:47
jc: Dobry wieczór emotka A gdyby student na prawdę dostał do zbadania ciąg 3n+2/n+1? Nie uczmy w ten sposób, bo potem studenci dostają dwóję (nie pytaj skąd wiem).
18 paź 23:55
Student: poczatkowa fraza byla 3n+2/n+1 i nie wiem dlaczego odjelo sie tam nalge ta 3 czyli tak jak kolega wyzej pisal (|3n+2/n+1 ) −3|
18 paź 23:57
5-latek: Przeciez to jest to samo tak jak przeksztalcales funkcje wymierna do postaci kanonicznej Jesli tego nie potrafisz to nazwyczajniej podziel sobie pisemnie i wyjdzie to samo
19 paź 00:01
jc: Studencie, ciąg 3n+2/n+1 nie jest zbieżny. Jak pominiesz drugi i trzeci składnik, zostanie Ci 3n, co może być dowolnie duże.
19 paź 00:03
jc: 5−latku, piszesz o zupełnie innym ciągu.
19 paź 00:04
5-latek:
3n+2 3(n+1)−1 1 

=

= 3−

(takie powinno byc przeksztalcenie .
n+1 n+1 n+1 
Przepraszam pono juz i mozna soe pomylic
19 paź 00:05
5-latek: Juz sie nie wypowiadam bo moge wprowadzic w faktycznie w blad .emotka
19 paź 00:08
jc: Nie o to chodzi. Student napisał tak: 3n+2/n+1, a Ty rozważasz ciąg (3n+2)/(n+1). To na prawdę są różne ciągi. Nawiasy są ważne i nie można ich dowolnie usuwać lub dopisywać. Studenci dostają za to dwóje.
19 paź 00:10
5-latek: No tak masz racje .
19 paź 00:12
Student: teraz nie rozumiem tego jak z wyrazenia 3n+2/n+1 wyszlo 3(n+1) −1/ n+1 ( skad wzielo sie to −1, tego nigdzie nie bylo...
19 paź 00:33
5-latek: Przepraszam ale Ciebie teraz tez nie rozumiem . Jesli nie wiesz to wroc do tego .
19 paź 00:38