matematykaszkolna.pl
Wyznacz zbiory BiednyStudent: zadanie jest wyznacz zbiory {(x,y) ∊R2 : |x−1|>2 x2−4x+5=0} No i fajnie z wartości bezwzględnej wyliczyłem że x > 3 ∧ x < −1 Narysowałem parabole o wierzchołku S=(2,1) ALE parabola nie jest nierównością tzn że tylko punkty należące do niej zależą do zbioru? Jeszcze jedna kwestia jeżeli mam kwantyfikator i (na czerwono) tzn że muszę zaznaczyć część wspólną obu zbiorów tak?
18 paź 16:43
BiednyStudent: [EDIT] ZADANIE WYZNACZ ZBIÓR nie zbiory, mój błąd xD Więc moje ostatnie pytanie jest chyba bezsensu....
18 paź 16:45
Adamm: ∧ to nie jest kwantyfikator tylko koniunkcja masz zaznaczyć część wspólną
18 paź 16:54
eldo: Tak − masz wyznaczyć część wspólną. I drobna uwaga − znaczek koniunkcji nie jest kwantyfikatorem emotka "No i fajnie z wartości bezwzględnej wyliczyłem że x > 3 ∧ x < −1 " Pomyliłeś znaczki, powinno być x > 3 ∨ x < −1 Równanie x2−4x+5=0 nie ma rozwiązań rzeczywistych. Więc jaka będzie odpowiedź? emotka
18 paź 16:55
BiednyStudent: rysunekFakt pomyliłem znaczki Odp są te zielone fragmenty? nie umiem tu rysować..... To z lewej strony leci tam sb w nieskończoność
18 paź 17:09
Adamm: po prawej nie masz y=x2−4x+5 tylko 0=x2−4x+5
18 paź 17:11
PW: Zadanie albo źle sformułowane, albo podchwytliwe. Mamy wyznaczyć pary (x, y), a w definicji mówią tylko o iksach. jak to narysować?
18 paź 17:13
eldo: Nope. Jeśli chodzi o równanie kwadratowe, wziąłeś wszystkie punkty należące do paraboli. A przecież interesują Cie te iksy, dla których równanie x2−4x+4=0 ma rozwiązania. Tak się składa, że to równanie nie ma rozwiązań, ponieważ x2−4x+5 = (x−2)2 + 1 Czyli mamy {(x,y) ∊R2 : (x > 3 ∧ x < −1) ∧ ∅} Więc ponawiam pytanie, jaka będzie odpowiedź? emotka
18 paź 17:18
eldo: mój post jest oczywiście odpowiedzią na pytanie BiednegoStudenta emotka
18 paź 17:19
eldo: hm, rzeczywiście są pary, nie zwróciłem uwagi na to emotka BiednyStudent, dobrze przepisane wszystko? emotka
18 paź 17:21
BiednyStudent: Przepisuje słowo w słowo Wyznaczyć zbiór {(x,y)∊R2 : |x−1|>2 ∧ x2 −4x +5=0}. to jest przykładowe kolokwium może się pomylił
18 paź 18:19
5-latek: Kiedy mieliscie to kolokwium ? jesli to przykladowe to wrzuc screma (przeciez to musi byc w jakiejs ksuazce .
18 paź 18:27
Janek191: rysunek I x − 1 I > 2 ⇒ x ∊ ( − , − 1) ∪ ( 3, + ) x2 − 4 x + 5 = 0 ⇒ x ∊ ℛ
18 paź 18:38
5-latek: Janek powoli x∊R to cala os OX x∊(−,−1)U(3,) tez rozwiazania na osi OX MY mamy miec w R2 a mamy w R cos tu nie gra
18 paź 18:45
Adamm: x∉ℛ i tu jest problem, implikacja jest nieprawdziwa
18 paź 18:46
5-latek: Z tego co pamietam to chyba w niedziele pozno wieczorem wrzucil ktos takie samo zadanie Tam chyba tez byl problem z ilocznem kartezjanskim . Z tego co pamietam to dal zbior dwuelenmtowy B={1,}
18 paź 18:50
eldo: nieskończoność elementem zbioru? chyba tak nie powinno być, 5−latku emotka
18 paź 19:18
5-latek: https://matematykaszkolna.pl/forum/333136.html No wedlug mnie tez nie .Wlasnie sobie przypomnialem nick jego emotka
18 paź 20:13
BiednyStudent: też miałem to ale iloczyn kartezjański sb narysowałem
19 paź 12:41