matematykaszkolna.pl
równanie kwadratowe z parametrem vcsd: Dla jakich wartości parametru m równanie: −x2 + 4x = m ma dwa pierwiastki, z których każdy jest większy od 1. Znalazłam rozwiązanie do tego zadania tutaj: https://matematykaszkolna.pl/forum/18567.html ale nie rozumiem o co chodzi z tym założeniem z p i q. Byłabym wdzięczna gdyby ktoś mi to wytłumaczył : )
10 paź 11:21
Jerzy: rysunek Jeśli dwa pierwiastki, to: Δ >0 Jeśli obydwa wieksze od 1 ,to: xw > 1 i f(1) > 0 ( popatrz na wykres )
10 paź 11:27
5-latek: Dzien dobry Jerzy emotka Mam byc (−x2) a nie (x2)
10 paź 11:29
Jerzy: Cześć emotka ... teraz widzę, czyli f(1) < 0
10 paź 11:31
vcsd: A tam jest to dobrze rozwiązane? Bo mi p wyszło 2 a nie 1
10 paź 11:46
Jerzy: m ∊ (−4,3)
10 paź 11:50
Jerzy: Sorry .... m > 3
10 paź 11:50
vcsd:
 −b 
a sorrki tam też xw=2, ale w założeniu jest że

>p (a p=1) a w rozwiązaniu
 2a 
 −b 
jest

>0 i czemu tak jest?
 2a 
10 paź 11:51
Qulka: rysunekz rysunku wychodzi że dla m∊(3;4)
10 paź 11:51
Jerzy: Qulka ... obydwa wieksze od 1 emotka
10 paź 11:54
Jerzy:
 −b −4 
xw =

=

= 2 > 1 ( zgodnie z założeniem )
 2a −2 
10 paź 11:55
Qulka: no obydwa ... na obrazku niebieska przecina zieloną dla x >1 w obu razach (dlatego otwarty przedział)
10 paź 11:58
Qulka: otwarta 3 bo większe niż 1 i otwarta 4 bo dwa pierwiastki
10 paź 11:59
vcsd: ok, dziękuję za pomoc emotka
10 paź 12:00
Jerzy: 1) Δ > 0 ⇔ m > −4 2) xw >1 (spełnione) 3) f(1) < 0 −1 + 4 − m < 0 ⇔ m > 3 Ostatecznie: m > 3
10 paź 12:01
Qulka: Δ>0 dla m<4 ... Jerzy czy ty pamiętasz że to −x2 czy naprawdę w takim zadaniu nie prościej narysować paraboli −x2+4x i potem na tym prostych y=m a przynajmniej żeby zrozumieć jaki mają być wyniki emotka
10 paź 12:05
5-latek: Dzien dobry Qulka emotka
10 paź 12:10
Jerzy: Upsss ... racja ... Δ > 0 ⇔ m < 4 I ostatecznie: x ∊ (3,4) Nie sądzę, aby metoda graficzna była lepszą metodą przy takich zadaniach emotka
10 paź 12:10
Jerzy: Upsss ... racja ... Δ > 0 ⇔ m < 4 I ostatecznie: x ∊ (3,4) Nie sądzę, aby metoda graficzna była lepszą metodą przy takich zadaniach emotka
10 paź 12:11
Qulka: bo mamy nauczyć schematu postępowania czy myślenia co robią
10 paź 12:12
Qulka: do tego zadania byłaby idealna... i nie trzeba by tyle upss ..
10 paź 12:13
Jerzy: No cóż, każdy ma swoje zdanie emotka
10 paź 12:15
Qulka: ja jestem wśród tych co mówią że obraz wart 1000 słów poza tym jak wcześniej wspomniałam obrazek daje obraz na wyniki i wtedy można liczyć jak wiadomo co ma wyjść
10 paź 12:24
Jerzy: rysunek A ten rysunek nie przemawia do wyobrażni ?
10 paź 12:30
Qulka: ale trzeba wiedzieć jaki wpływ ma na to m ...więc trzeba narysować kilka dla różnych m
10 paź 12:33
Qulka: nie mówiąc że obecnie w książkach jest większość zadań ..najpierw narysuj f(x) a potem odczytaj kiedy ... i tu warunki z m emotka
10 paź 12:36
5-latek: Przedtem tez Qulka tak bylo emotka
10 paź 12:38
PW: Dla zabawy sposób bez rysowania i bez nieśmiertelnej Δ: −x2+4x = m x2 − 4x = − m (x − 2)2 = − m + 4. Dwa rozwiązania istnieją wtedy i tylko wtedy, gdy − m + 4 > 0 (1) m < 4 i wynikają z równości x − 2 = − −m + 4 ⋁ x − 2 = −m + 4 x = 2 − −m + 4 ⋁ x = 2 + −m + 4, a spełniają warunek postawiony w zadaniu, gdy 2 − −m + 4 > 1 ∧ 2 + −m + 4 > 1 −m + 4 < 1 (drugi warunek jest spełniony w sposób oczywisty). − m + 4 < 1 m > 3. Po uwzględnieniu (1) dostajemy m∊(3, 4).
10 paź 12:50
αβγδπΔΩinnerysuję
Φεθμξρςσφωηϰϱ
±
imię lub nick
zobacz podgląd
wpisz,
a otrzymasz
5^252
2^{10}210
a_2a2
a_{25}a25
p{2}2
p{81}81
Kliknij po więcej przykładów
Twój nick