matematykaszkolna.pl
pomoc dla maturzysty maciu: na maturze podstawowej z matematyki nie obowiązuję już równanie okręgu i równanie z wartośćią bezwzględną czy jest cos takiego jak nierownosc z war bezwzgledna? jesli rownanie nie obowiazuje to nierownosc moze wystapic? o pierwiastkach wiem niewieli,czy jest szansa ze jestli codziennie przez 19 dni przeznacze godznine na nauke ich to sie ich naucze?szczere odpowiedzi
4 sie 13:55
Majka : Mówisz o pierwiastkach równania?
4 sie 14:03
maciu: nie o pierwiastki mi chodzi typowe zad za 1 pkt https://matematykaszkolna.pl/strona/4163.html
4 sie 14:05
Metis: zobacz na przykładowe arkusze zadania.info, ostatnia matura
4 sie 14:07
maciu: no,ale co ja tam mam zobaczyć,ja ostatnią mature już wiele razy przerobiłem i wcześniejsze też
4 sie 14:08
Majka : Matko święta. Ty się w 19 dni chcesz nauczyć do matury?
4 sie 14:08
maciu: tylko pierwiastków,a co za mało czasu?
4 sie 14:13
Majka : Nie znasz podstawowych praw działań na pierwiastkach? A wszystko inne umiesz? Jak? :0 A co do czasu to wszystko jest możliwe emotka Zdanie matury na 30% nie jest niczym trudnym. Są "pewniaki maturalne", które idzie wykuć na pamięć. Teraz, żeby zdać maturę nie trzeba nawet logicznie myśleć. Wystarczy nauczyć się na pamięć... No ale jednak takie rzeczy jak pierwiastkowanie to powinieneś mieć już opanowane. Myślę, że godzina to jednak za mało.
4 sie 14:26
maciu: godzina dziennie przez 19 dni
4 sie 14:28
Metis: Rób zadanka, matemaks YT, nie planuj zbyt duzo
4 sie 14:32
maciu: ok teraz sie pierdykne arkusz z grudnia 2014,a później jeśli jakiegoś zadanie nie będe rozumiał to się odezwe
4 sie 14:36
Smule: Jakie pierwiastki. To zadanie w którym trzeba znać wzory skróconego mnożenia. Z pierwiastków masz wiedzieć tyle że np. 5*5 = 5.
4 sie 16:53
maciu: ale same wzory nie rozwiążą tego zadania,też trzeba umieć wykonywać działania na pierwiastkach
4 sie 17:10
Smule: No to cię nauczę wykonywać tych działań a*b = a*b a*a = a Gratulacje możesz czuć się nauczony i zrobić to zadanie
4 sie 17:13
maciu: oj prosze mnie nie traktować jak debila,to nie jest tak że nic o tych pierwiastkach nie wiem.wiem że pierwiastek z dwóch do kwadratu to 2.itp,ale problem polega na tym,że na tej maturze podstawowej nawet są bardzo skomplikowane te pierwiastki,
4 sie 17:17
omikron: Jakie skomplikowane? Podaj przykład
4 sie 17:26
4 sie 17:32
4 sie 17:33
Jack: https://matematykaszkolna.pl/strona/4074.html co tu trudnego? wspolny mianownik...
a c a * d c * b ad − cb 


=


=

b d b* d b * d bd 
4 sie 17:34
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/4074.html a dlaczego w tych dwóch przykładach nie można z pierwiastka z trzech zrobić 9 na początek
4 sie 17:36
omikron: Powtórz kwadraty liczb do 20 i sześciany do 10; usuwanie niewymierności z mianownika i sprowadzanie do wspólnego mianownika.
4 sie 17:36
maciu: to ja to mam dobrze opanowane,tylko jak są pierwiastki to na nic się do zdaję
4 sie 17:37
Jack: co to znaczy z pierwiastka z 3 zrobic 9?
4 sie 17:38
maciu: nic nic,już pomyliło się
4 sie 17:39
omikron: Jeżeli znasz kwadraty do 20 i sześciany do 10 to znaczy że kojarzysz liczby będące wynikami. Jak masz np. pierwiastek ze 169 to powinieneś wiedzieć że to 13, bo uczyłeś się że 13 do kwadratu daje 169
4 sie 17:40
maciu: a jest jakaś tabelka taka,żebym to mógł wydrukować i bym się tego uczył na pamięć no bo wiem ze 5*5 to 30 ,ale już większe liczby np 13*13 to nie bardzo....
4 sie 17:41
Jerzy: Ja mam taką tabelkę, ale tam: 5*5 = 25
4 sie 17:43
maciu: to poprosze
4 sie 17:44
Jerzy: Jak mi odpowiesz .... do jakiej Ty chodzisz szkoły i w której jesteś klasie ?
4 sie 17:46
maciu: skończyłem technikum budowlane 3 miesiące temu a co?
4 sie 17:47
Jerzy: A jaką miałeś/aś ocenę z matematyki ?
4 sie 17:48
maciu: zawsze przez 4 lata 2,ale nie naciąganą jak inni
4 sie 17:49
Jerzy: A potrafiłbyś rozwiązać równanie: Ix − 2I = − 5 ?
4 sie 17:50
Jack: bardzo trafny przykład Jerzy emotka
4 sie 17:57
maciu: tak potrafiłbym
4 sie 17:58
maciu: x=−3
4 sie 17:58
Jerzy: emotka ... ale bynajmniej nie złośliwy , to forma testu emotka
4 sie 17:58
maciu: a czy to jest równanie z wartością bezwzględną?
4 sie 17:58
Jerzy: A jak to obliczyłeś ?
4 sie 17:59
Jerzy: Tak, z wartością bezwzględną
4 sie 17:59
maciu: nie obliczyłem po prostu −3−2 to −5,
4 sie 18:00
omikron: To jest takie proste zadanie z "pułapką"
4 sie 18:00
maciu: gdzie ta tabelka?
4 sie 18:00
omikron: Czyli wartość bezwzględną pominąłeś?
4 sie 18:00
maciu: ja nie takie zadania potrafie zrobić! mówie że tylko pierwiastki i geometria to moja słaba strona
4 sie 18:01
Jerzy: Odpowiedz na pytanie
4 sie 18:01
maciu: równań z wartośćią bezwzględną na maturze już nie będzie,ale mogą sie pojawić nierównośći z tym mam duży kłopot
4 sie 18:01
Jerzy: A... już odpowiedziałeś , a ile to jest: I−5I ?
4 sie 18:02
omikron: Jak to możliwe że nie ma równań a będą nierówności? Jesteś pewny?
4 sie 18:02
maciu: ''Usunięto wartość bezwzględną. Na maturze nie mogą pojawić się równania z wartością bezwzględną oraz jej interpretacja geometryczna.'' tu jest cytat z matemaks,ale już wcześniej to słyszałem
4 sie 18:04
Jerzy: A kiedy zdajesz maturę ?
4 sie 18:05
maciu: a o nierównościach nic nie wiem więc chyba mogą sie pojawić,problem w tym,że ja nawet nie wiem co to jest i jak to wygląda
4 sie 18:05
omikron: Jak usunięto wartość bezwzględną to nierówności z nią też
4 sie 18:05
maciu: za 19 dni
4 sie 18:05
Jack: @maciu skad masz informacje, ze nie bedzie rownosci z wartoscia bezwzgledna? Przeciez to podstawa i na dodatek latwiejsza niz nierownosc .
4 sie 18:05
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/4413.html to co to jest w takim razie?
4 sie 18:06
omikron: Tam nie ma wartości bezwzględnej
4 sie 18:06
maciu: jurek dawaj mi tą tabelke ! musze sie tych pierwiastków uczyć!
4 sie 18:07
Jerzy: Życzę Ci zatem powodzenia na maturze , ale nadrobić TAKIE BRAKI w 19 dni, to raczej niemożliwe, zwłaszcza,ze Ty masz problemy nawet z tabliczką mnożenia.
4 sie 18:08
maciu: nie mam,ja matematyke lepiej umie niż ty NIE wierzysz? daj przykład z kombinatoryki czy pwo,a odpisze w 1min taki obeznany jestem
4 sie 18:09
Jerzy: Tabelkę pożyczyłem znajomemu,który ma jutro zaliczenie z całek. Kup sobie plastikową linijkę w sklepie papierniczym taką, na której z drugiej strony jest tabliczka mnożenia
4 sie 18:10
maciu: ja tabliczke umiem!
4 sie 18:11
maciu: a do czego mi te mnorzenie jak moge miec kalkulator na maturze
4 sie 18:11
Jerzy: To w taki razie jeszcze jedno pytanie...do szkoły chodziłeś sam, czy ktoś Cię odprowadzał ?
4 sie 18:11
maciu: do drugiej klasy podstawówki mama mnie odprowadzała na przystanek,później już sam chodziłem
4 sie 18:12
Jerzy: Wydawalo mi się ,że o 17:41 właśnie o to prosiłeś
4 sie 18:12
maciu: a widzisz,po co sie tego uczyć jak jest kalkulator!
4 sie 18:14
maciu: dobra to pierwiastkowanie,mam już głowy to jaki jest 2 krok,żeby te pierwiastki ruszyć do przodu?
4 sie 18:14
maciu: i prosze sobie nie robić żartów ze mnie
4 sie 18:15
omikron: Maciu, wiesz co robi wartość bezwzględna? Pomyśl nad tym i rozwiąż jeszcze raz zadanie Jerzego.
4 sie 18:15
Jerzy: W urnie znajdują się 3 kule białe i 2 czarne , ciągniemy jedną, jakie jest prawdopodobieństwo wylosowania kuli szarej ?
4 sie 18:15
maciu: dwie piąte
4 sie 18:16
maciu: zatkało kakao?
4 sie 18:16
Jerzy: A jak do tego doszedłeś ?
4 sie 18:16
maciu: omikron daj spokój mi z wartościa bez,jak tego nie będzie na maturze,musze się uczyć tego co będzie, chce te pierwiastki ale nikt nie chce pomóc
4 sie 18:17
Jerzy: No faktycznie ....zatkało !
4 sie 18:17
maciu: nie dochodziłem do tego to jest tak banalne,że znam na pamięc odpowiedzi ile kostek itp,potrafie zrobić trudniejsze zadania nie z pamięci,ja to rozumiem
4 sie 18:18
Jerzy: A jak zmienimy kolor szaryna żółty, to jakie będzie wdety prawdopodonieństwo ?
4 sie 18:19
maciu: a pwo dalej bedzie dotyczyc szarej,czy żółtej bo jest różnica....
4 sie 18:20
Jerzy: Oczywiście żółtej
4 sie 18:20
maciu: dalej 2/5
4 sie 18:21
Jerzy: A w takim razie...ile trzeba dołożyć kul czarnych, aby prawdopodobieństwo było równe 2 ?
4 sie 18:22
maciu: pwo nigdy nie może być równe 2
4 sie 18:23
Jerzy: Czy przczytałeś dokładnie treść przykładu z 18:15 ?
4 sie 18:25
maciu: tak
4 sie 18:25
Jerzy: I co ?
4 sie 18:26
maciu: nico no
4 sie 18:26
Jack: Mamy 2 balony −> czarny i biały Jakie jest prawdopodobienstwo wylosowania zielonego balona?
4 sie 18:26
maciu: jack− 0
4 sie 18:27
maciu: nie obrażajcie mnie tymi zadaniami !
4 sie 18:27
Jerzy: Właśnie...może tak, jak Jack
4 sie 18:27
Jerzy: A teraz ten sam pojemnik .... losujemy dwie kule bez zwracania, jakie jest prawdopodobieństwo wylosowani kul o róznych kolorach ?
4 sie 18:28
maciu: DOBRA DO RZECZY WSZYSTKIE DZIAŁY Z WYJĄTKIEM GEOMETRII I PIERWIASTKÓW MAM OPANOWANE LEPIEJ NIŻ NIE 1 FORUMOWICZ,JAK SIĘ ZABRAĆ ZA TE PIERWIASTKI OD CZEGO ZACZĄĆ?NIE PYTAJCIE MNIE O GŁUPOTY BO TE ZADANIA UMIEM BARDZO DOBRZE NIE POTRAFIE PIERWIASTKÓW
4 sie 18:29
maciu: 1 PWO!
4 sie 18:29
Jerzy: Zaraz Ci pomogę, ale oblicz to pwo.
4 sie 18:30
maciu: 1!
4 sie 18:30
maciu: PROPONUJE WCISKAĆ PRAWY PRZYCIK MYSZY NASTĘPNIE WYBRAĆ OPCJĘ ODŚWIEZ
4 sie 18:31
Jerzy: Czyli pewne , a co to oznacza ?
4 sie 18:33
maciu: definicji nie musze znać....ale to jest na 100% pewne
4 sie 18:34
maciu: czas na pierwiastki o 19 chce ogladac mecz...
4 sie 18:34
Jerzy: Czyli zawsze wyciągniemy dwie kule różnego koloru ?
4 sie 18:35
maciu: ze zwracaniem tak i koniec tematu miałeś mi pomóc w nauce pierwiastków
4 sie 18:36
Jerzy: Tzn,że nie może się zdarzyć wyciągnięcie dwóch kul tego samego koloru ?
4 sie 18:38
maciu: bez zwracanie się nie może,ze może jak najbardzie 1/2
4 sie 18:38
Jerzy: Jak to ....ciągnę pierwszą białą i drugą białą
4 sie 18:40
maciu: ale balony sa dwa 1 czarny 1 biały
4 sie 18:41
Jerzy: Pytałem o kule, nie balony (18:28) [ 3 kule białe i 2 czarne ]
4 sie 18:43
maciu: daj inne zadanie,bo sie pogubiłem
4 sie 18:44
Jerzy: W urnie są 3 kule białe i 2 czarne. Losujemy dwie kule bez zwracania.Jakie jest pwo wyciągnięcia dwóch kul różnych kolorów ?
4 sie 18:46
maciu: drzewkiem trzeba
4 sie 18:48
Jerzy: Niekoniecznie, ale jak ci pasuje.
4 sie 18:48
maciu: 6/10
4 sie 18:50
Jerzy: OK. Czego nie rozumiesz w temacie pierwiatków ?
4 sie 18:51
maciu: to chwile mi to zajmie żeby to wytłumaczyć....
4 sie 18:51
maciu: https://www.youtube.com/watch?v=g7hMSjIt_24 oglądałem ta filmy itp,ale nie mam czasu do tego wracać bo nie mam aż takich zaległośc co nieco wiem,ale za mało żeby rozwiązać którekolwiek zadanie maturalne,początkowo odpuściłem to sobie bo myśle to tylko 1 zad (2%) nie opłaca się uczyć tego ale teraz arkusz zrobiłem z 2014 grudnia i w praktycznie kazdym zadaniu te pierwiastki
4 sie 18:53
Jerzy: Obejrzałem początek tego filmu.... i ten facet mąci w głowie.. 20 = 4*5 = 4*5 = 25 .. i po temacie ...czego tu nie rozumesz ?
4 sie 18:58
maciu: no to akurat rozumiem że czwórek można wyłączyć z pierwiastka,ale to jedynie początek góry lodowej
4 sie 19:00
4 sie 19:01
maciu: ok leci do druku,bede staral sie ogarnac i dzis jeszcze w nocy postaram sie zrobic prostrze przyklady na podstawie tej kartki
4 sie 19:02
yht: Jak sobie radzić z pierwiastkami z pomocą kalkulatora: https://matematykaszkolna.pl/strona/4074.html Ja proponuję skorzystać z przybliżenia 3 ≈ 1.73
 2 2 
Potem będzie trzeba (kalkulatorem) policzyć jeszcze ułamki

oraz

, z
 0.73 2.73 
dokładnością do 2 miejsc po przecinku:
2 2 2 2 2 2 




=


3−1 3+1 1.73−1 1.73+1 0.73 2.73 
≈ 2.74 − 0.73 = 2.01 Jak już rozwiążesz przykład, to potem przybliżaj odpowiedzi: A. 2 (nie ma co przybliżać) B. 23 ≈ 2*1,73 = 3,46 C. −2 D. −23=−2*1,73 = −3,46 Wybierasz tę odpowiedź, która jest najbardziej zbliżona do czerwonego przybliżonego wyniku. Zatem będzie to odp. A. 2 Bo właśnie 2 jest najbliżej 2.01
4 sie 23:26
maciu: wielkie dzięki,spróbuję te metodę na innych przykładach
4 sie 23:27
maciu: a jeszcze ogromna prośba mógłbyś przedstawić ten sposób w jeszcze jakimś jednym przykładzie z pierwiastków?to może być przełomowy moment w mojej maturze jeśli ten system działa jeszcze na innych przypadkach
4 sie 23:30
4 sie 23:41
maciu: zrobiłem wyszło mi 3,84 i najbliżej 4 i jest ok
4 sie 23:44
Smule: Zadanie jest proste ale jeśli nie umiesz pierwiastków to możesz sobie przybliżyć że 5 = 2,24
 m 5 + 2,24 
To liczysz

=

chyba m już wyznaczysz?
 5 − 2,24 5 
4 sie 23:44
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/4163.html a jak za to się zabrać
4 sie 23:45
Smule: A umiesz wzory skróconego mnożenia?
4 sie 23:49
maciu: a są konieczne tak? a mogę najpierw przepisać to po rozbiciu tych pierwiastków moim sposobem i poterm je zastosować?
4 sie 23:50
yht: Nie są konieczne − rób tak: (2.24−1.73)2+2*3.87=... Policz sobie to zgodnie z kolejnością wykonywania działań (najpierw to w nawiasie, potem potęgowanie itd.) Potem przybliżaj odpowiedzi − potem wybierz najbardziej pasującą odpowiedź
4 sie 23:51
Smule: Tak sa. To napisz mi jak rozbijesz (53)2 wzorem skróconego mnożenia.
4 sie 23:52
Smule: Tak sa. To napisz mi jak rozbijesz (53)2 wzorem skróconego mnożenia.
4 sie 23:52
yht: Tę metodę przedstawiłem też na przykładzie tego zadania: https://matematykaszkolna.pl/forum/forum.py?komentarzdo=4612
4 sie 23:53
maciu: już tak właśnie rozpisałem teraz wykonam to działanie
4 sie 23:53
4 sie 23:54
Smule: Możesz i tak ale tracisz cenny czas. Jeśli wiesz ile to 52 i 5*3 to zadanie umiesz zrobić a pisales że umiesz wykonywać takie działania przecież
4 sie 23:55
maciu: (2,24−1,73)2+2*3,8= i teraz stosuje ten wzór 2,242 − ? i dalej zawiecha
4 sie 23:59
yht: Nie wzór tylko kolejność wykonywania działań: 1. Działania w nawiasie. 2. Potęgowanie i pierwiastkowanie. 3. Mnożenie i dzielenie. 4. Dodawanie i odejmowanie. −−−−− Zatem najpierw musisz wykonać działanie w nawiasie. Ile to 2.24−1.73 ?
5 sie 00:01
maciu: dalej ma być 2*2,24*1,73+1,732
5 sie 00:01
maciu: czyli tu nie stosujemy skróconego mnożenia?
5 sie 00:02
yht: nie
5 sie 00:02
Smule: (a − b)2 = a2 −2ab + b2 a to 2,24 b to 1,73
5 sie 00:02
Smule: (a − b)2 = a2 −2ab + b2 a to 2,24 b to 1,73
5 sie 00:02
maciu: jak to nie? to co odrazu ten nawias wyliczyć?
5 sie 00:03
Smule: Ale jeśli chcesz to odejmujesz w nawiasie dajesz do kwadratu i tyle
5 sie 00:04
yht: Pewnie że tak! Wzorem też możesz, ale ja Ci daję metodę którą rozwalisz nawet najtrudniejsze (patrz 1−wszy mój przykład) zadania z pierwiastków!
5 sie 00:04
maciu: to ja wole tych wzorów nie stosować bo po co?
5 sie 00:05
yht: no właśnie. Po to jest kalkulator żeby sobie ułatwić życie Jeśli nabierzesz wprawy w mojej metodzie, to b.szybko będziesz rozkminiał takie zadanka
5 sie 00:06
maciu: 7,86 wyszło = 8 ok czyli te wzory skrócone nie są konieczne?
5 sie 00:07
5 sie 00:07
maciu: już zrobione OK
5 sie 00:09
5 sie 00:10
yht: wzory nie są konieczne. Ta moja metoda jest chłopska i działa na wszystkie zad. zamknięte z pierwiastków, oprócz pierwiastków w logarytmach A teraz ciekawostka: Możesz policzyć też pierwiastki 3−go stopnia na kalkulatorze! Jak to zrobić Przypuśćmy że autor zadania uraczył nas zadaniem, w którym wystąpiło wyrażenie 2+323. Chcemy przybliżyć jego wartość, więc liczymy na kalkulatorze 323. Zapewne wiesz, że 38 = 2 Tak jest dlatego, że 2*2*2 = 8 Obliczając wartość pierwiastka 3coś, szukamy takiej liczby, która pomnożona 3−krotnie przez siebie da coś 323 Skoro wiemy że 2, pomnożona trzykrotnie przez siebie da 8, to logiczne jest, że liczba, która trzykrotnie pomnożona przez siebie da 23, musi być większa od 2 Próbujemy 2.5 Mnożymy 2.5*2.5*2.5 ≈ 15.62 (za mało, bo musi wyjść 23) Próbujemy 2.6 2.6*2.6*2.6 ≈ 17.57 (za mało) Próbujemy 2.9 2.9*2.9*2.9 ≈ 24.39 (trochę za dużo, więc próbujemy mniejszą liczbę od 2.9) 2.85 2.85*2.85*2.85 ≈ 23.15 (w miarę blisko 23) Można zatem uznać, że 323 ≈ 2.85 Zatem 2+323 ≈ 2+2.85 = 4.85
5 sie 00:16
yht: Co do zadania: https://matematykaszkolna.pl/strona/3945.html potęga 53 to 5*5*5 = 125 5 = 2.23 i działasz tak samo jak wcześniejsze Potem przybliżasz odp
5 sie 00:17
maciu: ok ,a jeśli np jest takie coś https://matematykaszkolna.pl/strona/4056.html to jak obliczyć 3 stopnia z 729?
5 sie 00:23
yht: musisz się pobawić kalkulatorem 10*10*10 = 1000 (za dużo, bo musi być 729) 9.5*9.5*9.5 = ...
5 sie 00:25
maciu: 9*9*9 genialny sposób naprawde,nie miałbym szans się tego nauczyć,ale teraz już 70%zadan robie
5 sie 00:27
yht: pierwiastek 4−go stopnia się bardzo prosto liczy 4 liczysz tak samo jak zwykły , z tym że symbol naciskasz 2 razy. Przykłady: 44096 = 8 465 ≈ 2.84 itd.
5 sie 00:30
maciu: czyli to nawet nie trzeba liczyć tylko obojętnie jaka liczba np 3 stopnia to to liczbe i pierwiastek raz,dwa i trzy
5 sie 00:34
Metis: Skup się na zadaniach, a nie na przybliżeniach bo na poprawce i tak nigdzie nie będziesz ich używał.
5 sie 00:35
maciu: na 100% będzie zad z pierwiastków zamknięte
5 sie 00:36
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/3883.html ale tu coś problem nie wiem czemu wychodzi 1,41*16=22,623=11577 za duży ten wyniki
5 sie 00:39
maciu: co jest nie tak?
5 sie 00:40
Smule: A wiesz ile to 42?
5 sie 00:42
maciu: to tzeba inaczej zapisać 1/4 do drugiej?
5 sie 00:43
maciu: jedna czwarta do drugiej tak?
5 sie 00:43
Smule: Tak
5 sie 00:44
Smule: Weź się za zadania pisemne .. szczególnie za geometrię bo za to jest dużo pkt
5 sie 00:45
maciu: dokładnie! https://matematykaszkolna.pl/strona/4315.html https://matematykaszkolna.pl/strona/4314.html https://matematykaszkolna.pl/strona/4313.html 3 ostatnie zadania za 4 pkt w sumie 26% a jaka to geometria przestrzenna?
5 sie 00:47
Smule: W przestrzeni Analityczna − na wykresie Umiesz coś z tego?
5 sie 00:49
maciu: nic a nic
5 sie 00:49
5 sie 00:52
maciu: tu mam taki problem że licżę 1,41*0,062=0,09 3 = inny wynik niz prawidłowy
5 sie 01:04
Macko z Bogdanca: Nie chcę nikogo obrażać, ale widzę niełzy macie tutaj kabaret haha. Powodzienia maciu emotka
5 sie 02:02
maciu: A co w tym zabawnego ?
5 sie 02:10
Macko z Bogdanca: Nic tylko te wpisy typu 5*5=30 były dość zabawne emotka.
5 sie 02:35
piotr1973: wzór na kolejne przybliżenie pierwiastka trzeciego stopnia z a x0 wartość w pobliżu spodziewanej wartości
 xn3−a 
xn+1 = xn

 3 xn2 
np 327 x0 = 4 x1 = 3,229166667 itd.: 3,015878714 3,000083455 3,000000002 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
5 sie 09:37