matematykaszkolna.pl
Zadania dla [P[zef]] 5-latek : zef Wobec tego ze niedługo zdajesz mature to masz takie zadanka Zadanie nr 1
 a b a b 
Rozlozyc


na dwa czynniki których suma jest rowna

+

.
 b a b a 
Sprawdzic czy jest to jedyne rozwiązanie Zadanie nr 2 Rozwiaz równanie
 1 (3a−b)(a2+ab)−1 4 1 
1+logx=

log[b−

]−

logb+

log(a3−ab2)
 3 b−2 3 3 
zadanie nr 3 Oznaczajac przez S1 sume n1 wyrazow , przez S2 sume n2 wyrazow , przez S3 sume n3 wyrazow dowolnego ciągu arytmetycznego wykazac ze wówczas zachodzi
S1 S2 S3 

(n2−n3)+

(n3−n1)+

(n1−n2)=0
n1 n2 n3 
Zadanie nr 4 Liczba a jest srednia arytmetyczna 3 liczb a liczba b jest serdnia arytmetyczna ich kwadratow Wyrazic za pomocą a i b srednia arytmetyczna trzech par iloczynow tych liczb Zadanie nr 5 Obwod rombu wynosi 2p a suma jego przekątnych m Znalezc pole rombu Zaadnie nr 6 Prosta rownolegla do podstawy trojkata którego pole jest rowne S odcia od niego trojkat o polu rownym q Wyznaczyc pole czworokąta którego trzy wierzchołki sa jednocześnie wierzchołkami mniejszsego trojkata a czwarty wierzchołek lezy na podstawie wiekszsego trojkata Zadanie nr 7 Do okręgu o promieniu R poprowadzona 4 styczne tworzące romb , którego wieksza przekatna jest rowna 4R Wyznaczyc pole każdej z figur ograniczonej dwiema stycznymi poprowadzonymi ze wspólnego punktu i lukiem okręgu zawartym miedzy punktami styczności Zadanie nr 8 Podstawa ostrosłupa jest wielokąt opisnay na okręgu o promieniu r Obwod wielokąta jest rowny 2p , a sciany boczne ostrosłupa sa nachylone do płaszczyzny podsatwy pod katem α. Znajdz objetosc ostrosłupa Zadanie nr 9 W ostrosłupie prawidłowym czworokątnym kąt dwuścienny przy podstawie jest rowny α Przez krawedz posdtawy rowna b poprowadzono plaszczyzne tworzaca z podstawa kat β. Znalezc pole powierzchni przekroju Zadanie nr 10 . Krawedz szsecianu jet rowna a, AB jest jego przekatna . Znalezc promien kuli stycznej do trzech scian schodzących się w wierzchołku A i jednocześnie stycznej do trzech krawędzi wychodzących z wierzchołka B . Zlaezc także pole powierzchni części kuli lezacej na zewnątrz szsescianu Zadanie nr 11 Sprawdzic tozsamosc 2(sin6x+cos6x)−3(sin4x+cos4x)+1=0 Zadanie nr 12 Rozwiaz równanie
  π−x 
2[1−sin(

−x)]= 3tg

 2 2 
Mysle ze na razie Tobie to wystarczy
26 mar 11:35
zef: Maturka to u mnie dopiero za rok emotka To że zajmuję się pochodnymi itd. nie oznacza że jestem w klasie maturalnej Nie wiem czy poradzę sobie z którymś z tych zadań :<
26 mar 11:36
5-latek : Probuj , dopytuj także innych uzytkownikow foru emotka
26 mar 11:41
Eta: zad5/ f+e=m i f2+e2=4a2 i 2a=p
 fe m2−p2 
f2+e2= (f+e)2−2fe ⇒ m2−2fe= p2 /:4 ⇒

=P=

 2 4  
dla m>p
26 mar 16:52
5-latek : Dzien dobry Eta emotka Pozdrawiam Życzę zdrowych i wesołych Swiat Wielkanocnych
26 mar 16:58
Eta: Witaj "małolatku"emotka Tobie też życzę zdrowych i spokojnych Świąt .
26 mar 17:00
Eta: Ładne zadanka wrzuciłeś emotka Zapoczątkowałam rozwiązaniem aby post nie "przepadł" i zobaczyli go maturzyści Rozwiązania pozostałych zostawiam już maturzystomemotka ( ale coś się nie "palą" emotka
26 mar 17:03
zef: zad 4 1o(z+x+c)/3=a z+x+c=3a 2oz2+x2+c2/3=b zx+zc+xc=? 2o (z+x+c)2−2zx−2zc−2xc=3b −2zx−2zc−2xc=3b−(z+x+c)2 2zx+2zc+2xc=(z+x+c)2−3b
 (z+x+c)2−3b 
zx+zc+xc=

 2 
 (3a)2−3b 
zx+zc+xc=

 2 
 9a2−3b 
zx+zc+xc=

 2 
Dobrze ?
26 mar 17:03
zef:
9a2−3b 

teraz powinno być ok
6 
26 mar 17:05
zef: Przemnożyłem obie strony przez 1/3 na sam koniec
26 mar 17:05
Eta: ok ... emotka
26 mar 17:09
Eta: Poprawny wynik w poście 17:03
26 mar 17:10
zef: Hmm.. a nie powinienem wyznaczyć (ax+zc+xc)/3 ?
26 mar 17:11
Eta:
 xc+zc+xz 3a2−b 
Można zostawić :

=

 3 2 
26 mar 17:12
zef: 17:05 napisałem że mnożę obie strony przez 1/3 emotka
26 mar 17:14
5-latek : Pokazalem tez Metisowi emotka Może tez spojrzy . zef
 3a2−b 
Odp to

 2 
 zx+zc+xc 
Masz policzyć

 3 
26 mar 17:14
Eta: Teraz "łap " zad. 6 ( emotka
26 mar 17:15
zef: 5−latek Napisałem że mój ostateczny wynik z postu 17:03 mnożę obustronnie przez 1/3 bo dopiero pózniej zorientowałem się co mam wyznaczyć. Ostatecznie mi wyszło to co powinno emotka
26 mar 17:16
5-latek : Tak wiem ze napisales . Ja tez CI odpisałem i zamiast wyślij skasowałem swój post
26 mar 17:17
zef: Nie wiem czy sobie jeszcze poradzę z którymś zadaniem chyba jeszcze nie mój poziom.
26 mar 17:18
Eta: Dobrze, już się nie przechwalaj emotka Licz następne , to wyślę Ci skrzynkę .............. emotka
26 mar 17:18
glax: zad.11 Sprawdzic tozsamosc 2(sin6x+cos6x)−3(sin4x+cos4x)+1=0 L=2[(sin2x+cos2x)3 − 3sin2xcos2x(sin2x+cos2x)] −3[(sin2x+cos2x)2 −2sin2xcos2x]+1= =2 −6sin2xcos2x −3 +6sin2xcos2x +1=0 zatem L=P czyli taka tożsamość zachodzi emotka
26 mar 17:27
zef: Zad 7 Wyszły mi 2 odpowiedzi
4R2sinx−R2 

4 
lub
3R2sinx−R2 

4 
Czy coś z tego jest dobrze ? Jeśli nie to spróbuję w inny sposób
26 mar 17:28
Godzio: zef, jeżeli w poleceniu nie było 'x' to nie powinieneś podać odpowiedzi z 'x' emotka
26 mar 17:32
5-latek : Wolalbym zebys zrobil rysunek do zadania i pokazal obliczenia Mam inne odpowiedzi do zadania . najwazniejszsy jest rysunek
26 mar 17:36
zef: Ok chwila
26 mar 17:37
glax: Zadanie nr 12 Rozwiaz równanie
  π−x 
2[1 −sin(

−x)]=3tg

 2 2 
 x 
2[1 +cosx]=3ctg

 2 
i co dalej, dobrze mam do tego momentu?
26 mar 17:42
zef: rysunekPróbowałem to zrobić w taki sposób: e=4R a=? c=1/2 boku c2+R2=(2R)2 c2=4R2−R2 c2=3R2 c=3R więc bok wynosi 23R Pole tych obszarów które musimy wyliczyć
Prombu−Pokręgu 

4 
Zaczynam liczenie pola rombu: a2sinx=? (23R)2sinx 12r2*sinx I teraz wyznaczyłbym ten x: Przekątna jest dwusieczną i korzystam z tego małego trójkąta gdzie zaznaczyłem kąt prosty: 1/2x=z tgz=R/3R tgz=1/3 tgz=3{3} z=30 stopni zatem 2z=x=60stopni Podstawiam:
Prombu−Pokręgu 

4 
12R2sin60−πR2 

4 
 3 
12R2*

−πR2
 2 
 

4 
63R2−πR2 

4 
I to jest mój końcowy wynik
26 mar 17:43
5-latek : Nie czytasz dokładnie polecenia masz wyznaczyć pole każdej z figur .....
26 mar 17:58
zef:
63R2−πR2 

− pola dwóch figur przy których kąt pomiędzy stycznymi wynosi 60 stopni
2 
12R2sin120o−πR2 6R2−πR2 

=

− pola dwóch figur przy których kąt pomiędzy stycznymi
2 2 
wynosi 120 stopni
26 mar 18:03
5-latek : zef A powiedz mi co ja mam z Twojego rysunku odczytac ? Jest po prostu niedbale zrobiony Już nie chodzi o jakość ale gdzie jakiekolwiek oznaczenia
26 mar 18:07
glax: 17:42 jak dokończyć
 3 x 
1+cosx=

ctg

 2 2 
26 mar 18:10
5-latek : Widzisz dlaczego się czepiam tego ? Dlatego ze dawniej na maturze maturzysta musial zrobić sam rysunek do zadania . Nie tak jak teraz
26 mar 18:11
zef:
 63R2−πR2 
Według mnie każde pole wynosi

 4 
A każde dlatego że kąty w tym rombie to 60,120,60,120 a sinus tych wartości wynosi tyle samo 3/2 Taka jest odpowiedź?
26 mar 18:12
zef: Rysunek robiłem na kartce i był troszkę dokładniejszy emotka
26 mar 18:13
ZKS: Podpowiedź.
 x 
1 + cos(x) = 2cos2(

)
 2 
26 mar 18:19
5-latek : Odpowiedz jest taka
 R2(33−π) 
S1=

 3 
 R2(23−π) 
S2=

 6 
26 mar 18:20
zef: Hmm no byłem prawie pewny swojego wyniku, nie wiem gdzie mam błąd.
26 mar 18:24
Eta: Podpowiedź może też być taka :
 x 1+cosx 
ctg

=

 2 sinx 
emotka
26 mar 18:25
ZKS: Chyba nawet lepsza. emotka
26 mar 18:26
zef: Eta Mogłabyś zerknąć na moje rozwiązanie 17:43 ?
26 mar 18:26
glax:
 x 3
 x 
cos

 2 
 x x 
2cos2(

)=


|* sinx

∧ |: cos

 2 2
 x 
sinx

 2 
 2 2 
 x 3 
sin

=

 2 2 
 x π x π 
(

=

+2kπ ∨

=−

+2kπ) ∧ k∊ℤ
 2 6 2 6 
 π π 
( x=

+4kπ ∨ x=−

+4kπ ) ∧ k∊ℤ
 3 3 
26 mar 18:46
ZKS: Już na samym początku 0 punktów za podzielenie przez coś co równa się zero.
26 mar 18:55
glax: założenia trzeba co nie?
 x 
cos

≠0 ⇔( x≠π +2kπ ∨ x≠ −π +2kπ) ∧ k∊ℤ
 2 
 π  
i tam poprawka (x=

+4kπ ∨ x=

+4kπ) ∧ k∊ℤ
 3 3 
26 mar 19:04
glax:
 x 
i sin

też założenie
 2 
26 mar 19:05
ZKS: Dziedzinę to się ustala przed jakimś przekształceniami.
26 mar 19:36
Eta: @zef okrąg nie ma pola !
26 mar 19:47
Jack: jak to nie , wszystko musi miec, nawet odcinek i prosta... DDDDDD
26 mar 19:54
Metis: koło
26 mar 19:55
5-latek : Dlatego caly czas prosze o w miare dokładny rysunek
26 mar 20:04
zef: No okrąg nie ma pola ale ten okrąg potraktowałem jako koło bo interesuje mnie to co jest poza tym okręgiem emotka Więc jak to liczyć
26 mar 20:31
Eta: rysunek
 3 
|AO|=2R , |AK|=|AN|=3R , |KB|=|BL|=

R
 3 
 1 R2 R2(33−π) 
P1(AKN)= P(AKON)−

πR2= R23

π=

 3 3 3 
 3 1 R2(23−π) 
P2(KBL)=

R2

πR2=

 3 6 6 
26 mar 21:09
zef: Czytelny rysunek jednak daje bardzo dużo emotka
26 mar 21:13
Eta: W geometrii .... to 3/4 sukcesu emotka
26 mar 21:16
5-latek : emotka
26 mar 21:23
Eta: zad 6 odp: P1=Sq
26 mar 21:35
zef: W tym 6 nie wiem jak narysować nawet :<
26 mar 21:48
Eta: rysunek zad.6 Z treści zadania P(EFC)= q i P(ABC)=S P1=P(CEDF)= q+P(EDF) , P(EDF)=S1 wartość pola S1 nie zależy od położenia czwartego wierzchołka
 1 
bo S1=

|EF|*h , EF|| AB
 2 
zatem przyjmuję D ,który jest spodkiem wysokości CD trójkąta ABC ⇒CD⊥EF
 |EF|*ICD| |EF|*|CG| P1 |CD| 
to P1=

i q=


=

 2 2 q |CG| 
 |CD| 
z podobieństwa trójkątów ABC i EFC z cechy (kkk) w skali k=

 |CG| 
S S |CD| 

=k2

=(

)2
q q |CG| 
 S P12 
zatem:

=

⇒ P12=Sq ⇒P1=Sq
 q q2 
27 mar 14:10
5-latek : Dobry wieczor Eta emotka Chyba za trudne dla maturzystów bo rysunki należy robic emotka
27 mar 20:15
Eta: Dobry wieczór "małolatku" emotka
27 mar 20:22
5-latek : W zwiazku z tym ze masi maturzysci uporali sie szybko z tymi zadaniami to w najblizszym czasie przygotuje nowy zestaw zadan dla nich emotka
29 mar 17:41
zef: Może coś prostszego to i ja coś zrobię
29 mar 18:10
29 mar 19:22