Zadania dla [P[zef]]
5-latek : zef
Wobec tego ze niedługo zdajesz mature to masz takie zadanka
Zadanie nr 1
| a | | b | | a | | b | |
Rozlozyc |
| − |
| na dwa czynniki których suma jest rowna |
| + |
| . |
| b | | a | | b | | a | |
Sprawdzic czy jest to jedyne rozwiązanie
Zadanie nr 2 Rozwiaz równanie
| 1 | | (3a−b)(a2+ab)−1 | | 4 | | 1 | |
1+logx= |
| log[b− |
| ]− |
| logb+ |
| log(a3−ab2) |
| 3 | | b−2 | | 3 | | 3 | |
zadanie nr 3
Oznaczajac przez S
1 sume n
1 wyrazow , przez S
2 sume n
2 wyrazow , przez S
3 sume n
3
wyrazow dowolnego ciągu arytmetycznego wykazac ze wówczas zachodzi
S1 | | S2 | | S3 | |
| (n2−n3)+ |
| (n3−n1)+ |
| (n1−n2)=0 |
n1 | | n2 | | n3 | |
Zadanie nr 4
Liczba a jest srednia arytmetyczna 3 liczb a liczba b jest serdnia arytmetyczna ich kwadratow
Wyrazic za pomocą a i b srednia arytmetyczna trzech par iloczynow tych liczb
Zadanie nr 5
Obwod rombu wynosi 2p a suma jego przekątnych m
Znalezc pole rombu
Zaadnie nr 6
Prosta rownolegla do podstawy trojkata którego pole jest rowne S odcia od niego trojkat o
polu rownym q
Wyznaczyc pole czworokąta którego trzy wierzchołki sa jednocześnie wierzchołkami mniejszsego
trojkata a czwarty wierzchołek lezy na podstawie wiekszsego trojkata
Zadanie nr 7
Do okręgu o promieniu R poprowadzona 4 styczne tworzące romb , którego wieksza przekatna jest
rowna 4R
Wyznaczyc pole każdej z figur ograniczonej dwiema stycznymi poprowadzonymi ze wspólnego
punktu i lukiem okręgu zawartym miedzy punktami styczności
Zadanie nr 8
Podstawa ostrosłupa jest wielokąt opisnay na okręgu o promieniu r
Obwod wielokąta jest rowny 2p , a sciany boczne ostrosłupa sa nachylone do płaszczyzny podsatwy
pod katem α.
Znajdz objetosc ostrosłupa
Zadanie nr 9
W ostrosłupie prawidłowym czworokątnym kąt dwuścienny przy podstawie jest rowny α
Przez krawedz posdtawy rowna b poprowadzono plaszczyzne tworzaca z podstawa kat β.
Znalezc pole powierzchni przekroju
Zadanie nr 10 .
Krawedz szsecianu jet rowna a,
AB jest jego przekatna .
Znalezc promien kuli stycznej do trzech scian schodzących się w wierzchołku A i jednocześnie
stycznej do trzech krawędzi wychodzących z wierzchołka B .
Zlaezc także pole powierzchni części kuli lezacej na zewnątrz szsescianu
Zadanie nr 11
Sprawdzic tozsamosc
2(sin
6x+cos
6x)−3(sin
4x+cos
4x)+1=0
Zadanie nr 12
Rozwiaz równanie
| 3π | | π−x | |
2[1−sin( |
| −x)]= √3tg |
| |
| 2 | | 2 | |
Mysle ze na razie Tobie to wystarczy
26 mar 11:35
zef: Maturka to u mnie dopiero za rok
To że zajmuję się pochodnymi itd. nie oznacza że jestem w
klasie maturalnej
Nie wiem czy poradzę sobie z którymś z tych zadań :<
26 mar 11:36
5-latek : Probuj , dopytuj także innych uzytkownikow foru
26 mar 11:41
Eta:
zad5/ f+e=m i f
2+e
2=4a
2 i 2a=p
| fe | | m2−p2 | |
f2+e2= (f+e)2−2fe ⇒ m2−2fe= p2 /:4 ⇒ |
| =P= |
| |
| 2 | | 4 | |
dla m>p
26 mar 16:52
5-latek : Dzien dobry
Eta Pozdrawiam
Życzę zdrowych i wesołych Swiat Wielkanocnych
26 mar 16:58
Eta:
Witaj "małolatku"
Tobie też życzę zdrowych i spokojnych Świąt .
26 mar 17:00
Eta:
Ładne zadanka wrzuciłeś
Zapoczątkowałam rozwiązaniem aby post nie "przepadł" i zobaczyli go maturzyści
Rozwiązania pozostałych zostawiam już maturzystom
( ale coś się nie "palą"
26 mar 17:03
zef: zad 4
1
o(z+x+c)/3=a
z+x+c=3a
2
oz
2+x
2+c
2/3=b
zx+zc+xc=?
2
o (z+x+c)
2−2zx−2zc−2xc=3b
−2zx−2zc−2xc=3b−(z+x+c)
2
2zx+2zc+2xc=(z+x+c)
2−3b
Dobrze ?
26 mar 17:03
zef: 9a2−3b | |
| teraz powinno być ok |
6 | |
26 mar 17:05
zef: Przemnożyłem obie strony przez 1/3 na sam koniec
26 mar 17:05
Eta:
ok ...
26 mar 17:09
Eta:
Poprawny wynik w poście 17:03
26 mar 17:10
zef: Hmm..
a nie powinienem wyznaczyć (ax+zc+xc)/3 ?
26 mar 17:11
Eta:
| xc+zc+xz | | 3a2−b | |
Można zostawić : |
| = |
| |
| 3 | | 2 | |
26 mar 17:12
zef: 17:05 napisałem że mnożę obie strony przez 1/3
26 mar 17:14
5-latek : Pokazalem tez
Metisowi
Może tez spojrzy .
zef
26 mar 17:14
Eta:
Teraz "łap " zad. 6 (
26 mar 17:15
zef: 5−latek
Napisałem że mój ostateczny wynik z postu 17:03 mnożę obustronnie przez 1/3 bo dopiero pózniej
zorientowałem się co mam wyznaczyć.
Ostatecznie mi wyszło to co powinno
26 mar 17:16
5-latek : Tak wiem ze napisales .
Ja tez CI odpisałem i zamiast wyślij skasowałem swój post
26 mar 17:17
zef: Nie wiem czy sobie jeszcze poradzę z którymś zadaniem
chyba jeszcze nie mój poziom.
26 mar 17:18
Eta:
Dobrze, już się nie przechwalaj
Licz następne , to wyślę Ci skrzynkę ..............
26 mar 17:18
glax: zad.11
Sprawdzic tozsamosc
2(sin
6x+cos
6x)−3(sin
4x+cos
4x)+1=0
L=2[(sin
2x+cos
2x)
3 − 3sin
2xcos
2x(sin
2x+cos
2x)] −3[(sin
2x+cos
2x)
2 −2sin
2xcos
2x]+1=
=2 −6sin
2xcos
2x −3 +6sin
2xcos
2x +1=0
zatem
L=P czyli taka tożsamość zachodzi
26 mar 17:27
zef: Zad 7
Wyszły mi 2 odpowiedzi
lub
Czy coś z tego jest dobrze ?
Jeśli nie to spróbuję w inny sposób
26 mar 17:28
Godzio: zef, jeżeli w poleceniu nie było 'x' to nie powinieneś podać odpowiedzi z 'x'
26 mar 17:32
5-latek : Wolalbym zebys zrobil rysunek do zadania i pokazal obliczenia
Mam inne odpowiedzi do zadania . najwazniejszsy jest rysunek
26 mar 17:36
zef: Ok chwila
26 mar 17:37
glax: Zadanie nr 12
Rozwiaz równanie
| 3π | | π−x | |
2[1 −sin( |
| −x)]=√3tg |
| |
| 2 | | 2 | |
i co dalej, dobrze mam do tego momentu?
26 mar 17:42
zef:
Próbowałem to zrobić w taki sposób:
e=4R
a=?
c=1/2 boku
c
2+R
2=(2R)
2
c
2=4R
2−R
2
c
2=3R
2
c=
√3R
więc bok wynosi 2
√3R
Pole tych obszarów które musimy wyliczyć
Zaczynam liczenie pola rombu:
a
2sinx=?
(2
√3R)
2sinx
12r
2*sinx
I teraz wyznaczyłbym ten x:
Przekątna jest dwusieczną i korzystam z tego małego trójkąta gdzie zaznaczyłem kąt prosty:
1/2x=z
tgz=R/
√3R
tgz=1/
√3
tgz=
√3{3}
z=30 stopni
zatem 2z=x=60stopni
Podstawiam:
I to jest mój końcowy wynik
26 mar 17:43
5-latek : Nie czytasz dokładnie polecenia
masz wyznaczyć pole każdej z figur .....
26 mar 17:58
zef: 6√3R2−πR2 | |
| − pola dwóch figur przy których kąt pomiędzy stycznymi wynosi 60 stopni |
2 | |
12R2sin120o−πR2 | | 6R2−πR2 | |
| = |
| − pola dwóch figur przy których kąt pomiędzy stycznymi |
2 | | 2 | |
wynosi 120 stopni
26 mar 18:03
5-latek : zef
A powiedz mi co ja mam z Twojego rysunku odczytac ? Jest po prostu niedbale zrobiony
Już nie chodzi o jakość ale gdzie jakiekolwiek oznaczenia
26 mar 18:07
glax: 17:42
jak dokończyć
26 mar 18:10
5-latek : Widzisz dlaczego się czepiam tego ?
Dlatego ze dawniej na maturze maturzysta musial zrobić sam rysunek do zadania .
Nie tak jak teraz
26 mar 18:11
zef: | 6√3R2−πR2 | |
Według mnie każde pole wynosi |
| |
| 4 | |
A każde dlatego że kąty w tym rombie to 60,120,60,120 a sinus tych wartości wynosi tyle samo
√3/2
Taka jest odpowiedź?
26 mar 18:12
zef: Rysunek robiłem na kartce i był troszkę dokładniejszy
26 mar 18:13
26 mar 18:19
5-latek : Odpowiedz jest taka
26 mar 18:20
zef: Hmm no byłem prawie pewny swojego wyniku, nie wiem gdzie mam błąd.
26 mar 18:24
Eta:
Podpowiedź może też być taka :
26 mar 18:25
ZKS:
Chyba nawet lepsza.
26 mar 18:26
zef: Eta
Mogłabyś zerknąć na moje rozwiązanie 17:43 ?
26 mar 18:26
glax: | x | | √3 | | | x | | x | |
2cos2( |
| )= |
|
| |* sinx |
| ∧ |: cos |
| |
| 2 | | 2 | | | 2 | | 2 | |
| x | | π | | x | | π | |
( |
| = |
| +2kπ ∨ |
| =− |
| +2kπ) ∧ k∊ℤ |
| 2 | | 6 | | 2 | | 6 | |
| π | | π | |
( x= |
| +4kπ ∨ x=− |
| +4kπ ) ∧ k∊ℤ |
| 3 | | 3 | |
26 mar 18:46
ZKS:
Już na samym początku 0 punktów za podzielenie przez coś co równa się zero.
26 mar 18:55
glax: założenia trzeba co nie?
| x | |
cos |
| ≠0 ⇔( x≠π +2kπ ∨ x≠ −π +2kπ) ∧ k∊ℤ |
| 2 | |
| π | | 4π | |
i tam poprawka (x= |
| +4kπ ∨ x= |
| +4kπ) ∧ k∊ℤ |
| 3 | | 3 | |
26 mar 19:04
26 mar 19:05
ZKS:
Dziedzinę to się ustala przed jakimś przekształceniami.
26 mar 19:36
Eta:
@zef okrąg nie ma pola !
26 mar 19:47
Jack: jak to nie
, wszystko musi miec, nawet odcinek i prosta...
DDDDDD
26 mar 19:54
Metis: koło
26 mar 19:55
5-latek : Dlatego caly czas prosze o w miare dokładny rysunek
26 mar 20:04
zef: No okrąg nie ma pola ale ten okrąg potraktowałem jako koło bo interesuje mnie to co jest poza
tym okręgiem
Więc jak to liczyć
26 mar 20:31
Eta:
| √3 | |
|AO|=2R , |AK|=|AN|=√3R , |KB|=|BL|= |
| R |
| 3 | |
| 1 | | R2 | | R2(3√3−π) | |
P1(AKN)= P(AKON)− |
| πR2= R2√3 − |
| π= |
| |
| 3 | | 3 | | 3 | |
| √3 | | 1 | | R2(2√3−π) | |
P2(KBL)= |
| R2− |
| πR2= |
| |
| 3 | | 6 | | 6 | |
26 mar 21:09
zef: Czytelny rysunek jednak daje bardzo dużo
26 mar 21:13
Eta:
W geometrii .... to 3/4 sukcesu
26 mar 21:16
5-latek :
26 mar 21:23
Eta:
zad 6
odp: P1=√Sq
26 mar 21:35
zef: W tym 6 nie wiem jak narysować nawet :<
26 mar 21:48
Eta:
zad.6
Z treści zadania P(EFC)=
q i P(ABC)=
S
P1=P(CEDF)= q+P(EDF) , P(EDF)=
S1
wartość pola S
1 nie zależy od położenia czwartego wierzchołka
| 1 | |
bo S1= |
| |EF|*h , EF|| AB |
| 2 | |
zatem przyjmuję D ,który jest spodkiem wysokości CD trójkąta ABC ⇒CD⊥EF
| |EF|*ICD| | | |EF|*|CG| | | P1 | | |CD| | |
to P1= |
| i q= |
| ⇒ |
| = |
| |
| 2 | | 2 | | q | | |CG| | |
| |CD| | |
z podobieństwa trójkątów ABC i EFC z cechy (kkk) w skali k= |
| |
| |CG| | |
S | | S | | |CD| | |
| =k2 ⇒ |
| =( |
| )2 |
q | | q | | |CG| | |
| S | | P12 | |
zatem: |
| = |
| ⇒ P12=Sq ⇒P1=√Sq |
| q | | q2 | |
27 mar 14:10
5-latek : Dobry wieczor
Eta
Chyba za trudne dla maturzystów bo rysunki należy robic
27 mar 20:15
Eta:
Dobry wieczór "małolatku"
27 mar 20:22
5-latek : W zwiazku z tym ze masi maturzysci uporali sie szybko z tymi zadaniami to w najblizszym czasie
przygotuje nowy zestaw zadan dla nich
29 mar 17:41
zef: Może coś prostszego to i ja coś zrobię
29 mar 18:10
29 mar 19:22