matematykaszkolna.pl
bb pies: Dane są wielomiany w(x)=2x3+ax2+bx+8 i q(x)=(x−2)2. Wyznacz wartości parametrów a i b, dla których wielomian w jest podzielny przez wielomian q. co trzeba zrobic?prosze o help ..tka w podpunktach i dlaczego chodzi bardziej o co chodzi a nie o oblczenia emotka
14 lut 18:41
Qulka: mnożysz q(x) przez (cx+d) i porównujesz kolejne współczynniki
14 lut 18:45
5-latek: Masz tam wpisz a otrzymasz bo np. 2x3=6x ma być 2x3+ax2+bx+8= w(x) (x−2)2=g(x) Pytanie Żeby jeden wielomian był podzielny przez drugi wielomian to reszta z dzielenia tych wielomianow musi być rowna ile ?
14 lut 18:46
pies: r moze byc przeciez kazde moze byc 5.4 x−2 itd
14 lut 18:50
pies: a mozna jasniej bo nie rozumiem co mam w tym zad zrobic
14 lut 18:51
olekturbo: Podziel schematem Hornera przez x2−4x+4
14 lut 18:54
pies: bardzo smieszne...wiesz co powiedz mi jak to zrobic
14 lut 18:54
5-latek: Reszta z dzielenia nie może by kazda Musi być rowna zero
14 lut 18:55
14 lut 18:55
pies: przeczytaj pierwszy wers tego co podales olek
14 lut 18:56
olekturbo: Podziel wielomian 2x3+ax2+bx+8 przez x2−4x+4 https://matematykaszkolna.pl/strona/107.html
14 lut 18:57
Qulka: dzielisz dwa razy hornerem ..raz przez (x−2) i drugi raz to co wyszło z pierwszego jeszcze raz przez (x−2)
14 lut 18:58
Qulka: ale chyba łatwiej jest mnożyć (x−2)2(cx+d) = cx3−4cx2+4cx+dx2−4dx+4d i masz : c=2 −4c+d=a 4c−4d=b 4d=8 więc a= −6 i b=0
14 lut 19:01
pies: no ale co jak juz podziele to co wtedy...a prosilem tylko zeby w podpunktach napisac co zrobic emotka
14 lut 19:07
Qulka: to za każdym razem reszta z dzielenia ma być 0 bez podpunktów rozwiązałam całe zadanie powyżej, bo nie ma z czego robić podpunktów
14 lut 19:12
Qulka: a wybór metody..zostawiamy Tobie.. każda droga jest dobra... ale jak wypiszę wszystkie naraz to i tak nie będziesz wiedział co, do czego i po co emotka
14 lut 19:21
pies: no co podzielilem c=i wyszlo mi cos ...i to cos ma byc =0 ?
14 lut 19:23
Qulka: tak
14 lut 19:25
pies: no i wtedy beda 2 wartosi i sie nie bedzie dalo wyliczyc
14 lut 19:26
Qulka: bo masz 2 niewiadome napisz to dzielenie tutaj
14 lut 19:27
pies: patrz na komentarz 19.01 skad ci sie wzielo ze c=2
14 lut 19:28
Qulka: bo to jest to co stoi przed x3 z mnożenia c z danego w treści zadania w(x) 2 więc c=2
14 lut 19:30
pies: co? jak ja mi wychodzi ze cdx3=cx3
14 lut 19:32
Qulka: to jak mnożysz (x−2)2 • (cx+d) rozpisz tutaj
14 lut 19:34
pies: (x−2)2(cx+d)= (x2−4x+4)(cx+d) (cx3−4cx2+4cx)(d) no i teraz to samo wszystko tylko ze z d
14 lut 19:36
14 lut 19:37
pies: ale co zle ? dobrze chyba
14 lut 19:38
Qulka: a powinno być (x2−4x+4)(cx + d) cx3−4cx2+4cx + (x2−4x+4)(d) =
14 lut 19:39
jakubs: Qulka emotka za cierpliwość emotka
14 lut 19:40
pies: no ale co dalej cx3−4x2+4cx+dx2−4dx+4d
14 lut 19:42
Qulka: i pomyśleć że dziś od 18 do 24 mam wyjątkowo wolny czas czyli w końcu ferie emotka a i tak siedzę nad matematyką to się nazywa nałóg
14 lut 19:42
pies: masz racje nie bede przeszkadzal ...przepraszam dziekuje za pomoc
14 lut 19:43
Qulka: no i dalej robisz tu porządek czyli grupujesz potęgami cx3 +(−4c+d)x2 + (4c−4d)x +4d i porównujesz z tym co dali w zadaniu 2x3+ax2+bx+8
14 lut 19:44
Qulka: z nałogiem i tak nie wygram
14 lut 19:53
pies: wiesz co A*B=W CZYLI (X−2)2*cos=M ale to cos to reszta ? ale przeciez resztta ma byc = 0
14 lut 20:00
pies: acha wiem juz jak to jest troche mnie zmylilas na poczatku ...dobra rozumiem dziekuje za pomoc
14 lut 20:04
Qulka: reszta się pojawia w dzieleniu ... i wtedy =0 w mnożeniu coś to to czego brakuje i zdecydowanie różne od 0
14 lut 20:14