matematykaszkolna.pl
MATMA Aniutek: PROSZE NIECH KTOS KTO TO UMIE ROZWIAZE TE ZADANIA BO JA JESTEM ZIELONAemotka 2 Powierzchnia boczna stożka po rozwinieciu jest półkolem o promieniu 8cm. a) znaleźć objętość i pole powierzchni całkowitej i tego stożka. b) jaką miarę ma kąt rozwarcia stożka? 3. Kulę o objętośći 3/4 pi przetopiono na dwie równe kule, oblicz pole calkowite jednej nowej kuli. 4. jedna z dwóch kul ma trzy razy większą powierzchnie niż druga z nich. Ile razy większy promień ma większa kula?
4 gru 18:52
sushi_gg6397228: rysunki zrobione ?
4 gru 18:58
Borat: dwa promienie tego półkola są równe obwodowi podstawy więc można policzyć ile wynosi promień podstawy a następnie obliczyć pole powierzchni całkowitej objętość stożka to pole podstawy razy wysokość więc z pitagorasa obliczasz wysokość a ona jest równa: (2R)2=h2+r2 gdzie R to promień tego półkola a r to promień podstawy
4 gru 19:05
Borat: z trygonometrii obliczasz stosunek odpowiednich boków trójkąta prostokątnego, to ten sam trójkąt, z którego z twierdzenia pitagorasa obliczaliśmy wysokość
4 gru 19:07
Borat: https://matematykaszkolna.pl/strona/397.html tutaj masz wszystko co potrzebne do pkt b)
4 gru 19:08
Borat: 3. liczysz objętość kuli a następnie dzielisz ją na pół i obliczasz promień nowej kuli jaki musi mieć dla danej objętości i mając promień po prostu podstawiasz do wzoru na pole kuli
4 gru 19:09
Aniutek: A mogłabym prosić o wyliczenie tego , a ja ze tak powiem bym to tylko spisala ? jestem mega w czarnej dupie i nawet jak ktos mi powie/napisze jak to zrobic to i tak nie wiem od czego zaczac i co do czego dodac i wogleemotka
4 gru 19:10
Borat: 4.wzór na objętość v1=43*π*R3 v2=43*π*r3 v1 = 4*v2 43*π*R3 =4*(43*π*r3)
4 gru 19:14
Borat: Ja Ci mogę podpowiedzieć, ale bezmyślne przepisywanie nic nie do bo ze sprawdzianu dostaniesz pałę jeśli tego nie zrozumiesz, w tym momencie oszukujesz samą siebie, pisz czego nie rozumiesz i zrobimy krok po kroku
4 gru 19:16