matematykaszkolna.pl
oblicz wysokość AZ: Mam problem z pewnym zadaniem... Wierzchołkami rombu są punkty A(−3,0) B(0,1) C(1,4) D(−2,3) a) Oblicz obwód rombu ABCD i długości jego przekątnych <−−− to mam ze wzoru: (xb−xa)2+(yb−ya)2 pod pierwiastkiem b) oblicz wysokość rombu ABCD <−−− i tego nie rozumiem, wiem, że mam wykorzystać wzór na odległość punktu od prostej, ale nie rozumiem w jaki sposób mam to zrobić. Pomoże ktoś, coś?
10 lis 15:51
AZ: Będę wdzięczna za wyjaśnienie krok po kroku jak to obliczyć, wraz objaśnieniem skąd się biorą niektóre liczby (z jakich przekształceń czy obliczeń).
10 lis 15:57
5-latek: Zdradze Ci pewna tajemnice . Do zadań z geometrii analitycznej zawsze wykonuj rysunek
10 lis 16:04
AZ: A ja Ci zdradzę tajemnicę, że w zeszycie mam rysunek, który mi nic nie daje? Wybacz, że tak obcesowo, jakbym z rysunku potrafiła ogarnąć, co potrzebuję, nie pisałabym tutaj, prawda?
10 lis 16:08
===: ... jak wszystko w matematyce ... można na kilka sposobów emotka Policzysz bok ... policzysz przekątne ... policzysz pole (z przekątnych) To potem z innego wzoru na pole ... policzysz wysokość ... MOżna też tak jak proponujesz ... licząc odległość wierzchołka od podstawy emotka
10 lis 16:10
5-latek: rysunek Już widać ? Poza tym należy sobie przypomnieć definicje wysokości Przede wszystkim jak pada na bok (pod jakim kątem
10 lis 16:10
Qulka: b) zrobić to wprost..odległość punktu D od prostej AB jest długością wysokości opuszczoną na bok AB
10 lis 16:13
AZ: @5−latek Zdaję sobie sprawę, że wysokość zawsze pada pod kątem prostym. Gdyby tak nie było, wątpię, czy możliwe byłoby użycie wzoru na odległość punktu od prostej, aby obliczyć długość tejże wysokości. Mój problem polega na tym, że mimo analizowania przykładów z lekcji i podręcznika, nie jestem w stanie stwierdzić skąd się właściwie biorą takie rzeczy jak Ax0 czy By0. @===: I tym sposobem ostatecznie to zadanie zrobiłam, jednak wedle słów nauczyciela to ten wzór na odległość od prostej powinniśmy wykorzystać przy robieniu tego zdania.
10 lis 16:17
===: ... tyle tylko, że pytają i o długości przekątnych. Skoro i tak musi je policzyć ... to łatwiej z pola (nie trzeba wyznaczać równania podstawy emotka
10 lis 16:17
===: widocznie nauczyciel jest "sado−maso" emotka
10 lis 16:19
10 lis 16:20
5-latek: Tylko ta tajemnice chcesz mi zdradzić ? Mylalem ze napiszesz jak masz na imie emotka Także odleglosc punktu B od prostej DC jest wysokoscia tego rombu Napisz równanie prostej AB i olicz odleglosc punktu D od prostej AB z ewzoru
10 lis 16:23
5-latek: napisz równanie prostej przechodzącej przez punty A i B (tak jak robiliście to w szkole
10 lis 16:26
AZ: Chyba załapałam właśnie teraz emotka Miałam jakby klapkę na mózgu prze którą nie mogłam właściwie zrozumieć, skąd się biorą współczynniki (czy jak to się tam zwie) A oraz B w postaci ogólnej Dziękuję wszystkim serdecznie za wszelką udzieloną pomoc emotka
10 lis 16:27