matematykaszkolna.pl
Wzór skróconego mnożenia 2332: Dlaczego nie wzór skróconego mnożenia? (−2 +3)2 = 1 Wg tego filmu: https://www.youtube.com/watch?v=i-6PB2x2LDM ok trzeciej minuty
12 lip 21:31
ZHU TING: (−2+ 3)2 = 4 − 12 + 9 = 1
12 lip 21:33
2332: Racja, moja głupota. Uznałem, że on najpierw wykonał dodawanie.
12 lip 21:35
ZKS: Przecież −2 + 3 = 1, następnie podniósł do kwadratu 12 = 1.
12 lip 21:58
2332: Ale wg kolejności wykonywania działań najpierw jest potęgowanie.
13 lip 19:23
RJS: Najpierw działania w nawiasie.
13 lip 19:25
Kacper: Wracamy do podstawówkiemotka
13 lip 20:12
Bogdan: Można najpierw wykonać potęgowanie korzystając z wzoru skróconego mnożenia, można też najpierw wykonać dzialania w nawiasie, można wykonać mnożenie (−2 + 3)*(−2 + 3), ale przede wszystkim trzeba zachować zdrowy rozsądek i wybrać drogę najprostszą. Właściwie po wyborze drogi prowadzącej do rozwiązania można ocenić umiejętności i wiedzę rozwiązującego.
13 lip 20:41
Szymek: Bogdan sprawdzisz mi to https://matematykaszkolna.pl/forum/296994.html https://matematykaszkolna.pl/forum/296995.html bo mam tam wątpliwości a wiem że jesteś nauczycielem i pamiętam jak mi kiedyś pomagałeś jak miałem inny nick
13 lip 20:46
Bogdan: Nigdy na tym forum Szymku nie przekazywałem informacji o sobie, więc Twoje stwierdzenie "wiem, że jesteś ..." nie jest uzasadnione. Uwagę o zapisie liczby podzielnej przez 12 zamieścilem w Twoim wątku 296994
13 lip 21:20