matematykaszkolna.pl
wyrażenia algebraiczne - sprawdzian PiotreK: Proszę o rozwiązanie: Bardzo potrzebne na jutro emotka http://pl.static.z-dn.net/files/d4f/7dd4f7dbaab2afb65ca4719d746893b1.jpg
31 maj 18:35
5-latek: To w takim razie życze powodzenia na sprawdzianie emotka
31 maj 18:45
PiotreK: Dlaczego?
31 maj 18:49
5-latek: Zebys dostal dobra ocene emotka
31 maj 18:51
PiotreK: Myślałem, że coś złego napisałem i to była ironia. Nie dostane dobrej oceny jak mi ktoś nie pomoże z przynajmniej połową zadań i widzmy się w sierpniu. Dzięki Licze na jakieś rozwiązania emotka
31 maj 18:52
5-latek: No to zebys nie mowil ze jestem taki zly to np. zadanie nr 7 odpowiedz A
31 maj 19:00
PiotreK: Haha. Potrzebuje przynajmniej 50% dobrych odpowiedzi, aby na dwójkę zaliczyć Ale dzięki emotka
31 maj 19:04
PiotreK: btw. ciągle jesteś zły, póki mi nie podasz połowy DOBRZE ZROBIONYCH odpowiedzi
31 maj 19:07
5-latek: To podpowiem CI . Przepisz przyjamniej te zadania które sa latwe do przepisania tutaj na forum Np. Mi się nie chce ciagle otwierac tej strony . Mysle ze inni tez chętniej pomoga
31 maj 19:07
PiotreK: A pomożesz mi trochę? To biore się za przepisywanie
31 maj 19:10
5-latek: to przepisz nr 8
31 maj 19:12
PiotreK: Wyrażenie (2a+b)2 jest równe: a) 4a2+b2 b) 4a2 +2ab + b2 c)2a2+4ab +b2 d) 4a2+4ab+b2
31 maj 19:17
PiotreK: Oblicz 388 po pierwszym 38 jest przedłużona kreska pierwiastka
31 maj 19:18
PiotreK: Oblicz x jeśli: logx3=1/3, to: Rozwiaż nierówność; (45*x+322)*25 mniejsze lub równe 216*x i zapisz zbiór rozwiązań w postaci przedziału
31 maj 19:20
umyślny: a której jesteś klasie jeśli mozna spytać? (2a+b)2 też nic nie świeci? toż to podstawowy wzór.. nie chcę być wróżką, ale.....
31 maj 19:22
5-latek: zastosowanie wzor skroconego mnożenia (a+b)2= a2+2a*b+b2 mamy tak (2a+b2)= (2a)2+2*2a*b+b2= Zwracam CI uwagę na to wyrażenie (2a)2= możemy to zapisac tak (2*a)2= 22*a2= ile ? https://matematykaszkolna.pl/strona/186.html patrz na 4 wzor od końca Wiec nasze wyrażenie w takim razie = ile ?
31 maj 19:22
PiotreK: Czyli w ósmym zadaniu odpowiedz a jeśli dobrze zrozumiałem.
31 maj 19:28
5-latek: odpowiedz to 4a2+4ab+b2 czyli ?
31 maj 19:29
PiotreK: d
31 maj 19:31
daras: Piotrek czy ty nie jesteś kowalski? te same zadania robiliśmy w październiku w ramach przygotowań do matury..ale wtedy nie umiałes dodawać i były za trudne a teraz...nie dopuścili cie?
31 maj 19:31
5-latek:
 1 
logx3=

zalozenia co do poddstawy logarytmu x≠1 i x>0
 3 
z definicji logarytmu mamy x1/3=3 to x=27 bo 271/3= 327= 3
31 maj 19:32
PiotreK: daras, mnie z taką wiedzą jaką obecnie posiadam nie powinni dopuścić do 2 lic. i jestem tego blisko 5−latek, mentorze. Jak mogę Ci się odwdzięczyć?
31 maj 19:35
PiotreK: Przepisze jeszcze pare zadań, może ktoś się pokusi o rozwiązanie emotka 1)Oblicz 3√8√8 po pierwszym 3√8 jest przedłużona kreska pierwiastka 2) Doprowadz do najprostrzej postaci; (x+2y)2 − (y−2x)2= 3) Oblicz; log3 118 − log3 12= 5) Uprość wyrażenia dla a≠0 (a3)5;a5 __________ a7*a
31 maj 19:43
5-latek: Nie jestem zadnym mentorem . To napradwe duże slowo . Tutaj na forum kilka osob tez mogli być moimi mentorami . Pomoge jeszcze rozwiazc jedno zadanie 388= 38*81/2 = 383/2= (83/2)1/3= 83/2 * 1/3= 83/6= 81/2= 8 = 22 mamy wzory na= a1/n np. 8= 81/2 an*am= an+m np. 8*81/2= 81*81/2= 81+1/2= 82/2+1/2= 83/2 nastepmy (an)m= an*m (83/2)1/3= 83/6 a 3/6= 1/2 3a= a1/3 8= 4*2= 4*2= 22
31 maj 19:49
5-latek: napisałem CI wzory które będą potrzeb ne do zadania nr 5
31 maj 19:53
Mila: Pomagam, ale zabierz się do nauki, to forum jest czynne ciągle. 2)(x+2y)2 − (y−2x)2= =x2+2*x*2y+(2y)2−(y2−2*y*2x+(2x)2)= =x2+4xy+4y2−(y2−4xy+4x2)= =x2+4xy+4y2−y2+4xy−4x2= redukcja =−3x2+8xy+3y2 ==============
31 maj 19:55
5-latek: Dobry wieczor Milu emotka pozdrawiam emotka
31 maj 19:57
Mila:
 1 1 
3) log3(

)−log3(

)= zamieniamy na logarytm ilorazu
 18 2 
 1 1 1 
=log3(

:

)=log3(

*2)=
 18 2 18 
 1 
=log3(

)=−2 bo z definicji
 9 
logarytmu:
 1 1 
3x=

zamieniamy

na potęgę liczby 3
 9 9 
 1 
3x=(

)2
 3 
3x=3−2 ⇔x=−2
31 maj 20:00
Mila: Witaj Krzysiuemotka
31 maj 20:01
PiotreK: DZIĘKUJĘ emotka
31 maj 20:02
5-latek: To nie szok tylko praktyka emotka
31 maj 20:05
5-latek: To zadanie nr 5 spróbuj sam zrobić masz tu wzory https://matematykaszkolna.pl/strona/186.html
31 maj 20:06
PiotreK: Czyli jednak warto słuchać czasami na lekcji emotka Zapamiętam to sobie, przynajmniej nie będę komuś zajmował czasu
31 maj 20:06
PiotreK: Biore się za piąte. Mogę prosić o zrobienie ostatniego zadania? Nie potrafię nic wykombinować, a jest, aż za 4 punkty. [53*2532*(1/125)23]0,5 −−−−−−−−−−−−−−−−−− 0.12832:3,232 że jakoś tak? [53*((5)2)32)*(1/53)230,5 −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−
31 maj 20:17
PiotreK: ps. nie zrobienie, tylko o pomoc. można skrócić przy tej ((5)) 21 z 32, ale co dalej?
31 maj 20:20
daras: jakoś tak nie pamiętasz jak to samo liczyliśmy na wsirtualnych korkach w zeszłym roku zero postępów ?:( w liczniku wychodzi 1/5
31 maj 20:23
daras:
 1 
5−3 =

też skrócisz z 253/2 = (52)3/2
 53 
31 maj 20:24
daras: = 25
31 maj 20:26
daras: idę na film..
31 maj 20:26
Mila: 5)Licznik: =[5−3*(52)32*5−3)23]−0.5= =[5−3*53*52]12=
 1 
=(50*52)12=(52)12=5−1=

=0,2
 5 
Mianownik =(0.128:3.2)32=(1.28:32)32=(0.0412)3=0.23=0,2*0,2*0,2=0,008
0,2 1 

=0,2−2=(

)−2=52=25
0,23 5 
31 maj 20:31
PiotreK: Dziękuję za pomoc Mila i 5−latek. Miłego dnia emotka
31 maj 20:38
Mila: emotka
31 maj 20:39
5-latek: emotka
31 maj 20:40
daras: raczej wieczoru emotka
31 maj 22:35
Metis: daras , zajrzysz do postu na fizyka.pisz? emotka
31 maj 22:40