4 maj 17:35
Lukas: Nie
4 maj 17:37
Hugo: 1 i 2mam juz : )
4 maj 17:49
Metis: Hugo inżynierem masz być za 2 lata to powinieneś chyba sam dać radę, nie?
4 maj 18:07
Hugo: 3. wyznacz indukcje pola magnetycznego, wytwazanego przez prąd o natężeniu I, płynący przez
nieskonczonie dlugi przewodnik w odleglosci r od niego?
4 maj 19:08
Qulka: przecież wałkujesz już to chyba miesiąc
4 maj 19:12
4 maj 19:22
4 maj 19:28
4 maj 19:28
Hugo: pole przewodnika
prostoliniowego
?
4 maj 19:32
Hugo: 4 !
Nieskończony prostolinowy, izolowany cienki przewodnik z prądem o natężeniu I zwinięto w pętle
o promieniu R, tak jak zaznaczono na rysunku. Prosze obliczyc indukcje pola magnetycznego w
środku pętli
to tam tez jest taki wzór
jeden niżej, to ten
4 maj 19:36
Hugo: 5.
Wyznaczyć indukcje pola magnetycznego wytwarzanego przez prąd o natężeniu I, płynący przez
nieskońenie dlugi kabel koncentryczny. Promień wewnętrznej części kabla wynosi R1 i prąd
płynie w nim zgdnie z kieruniem osi z. Promienie zewnętrznego cylindra wynoszą R2 R3 a
kierunek prądu jest przeciwny do dodatniego kierunku osi z
http://scr.hu/2pdc/452kh
nie mam pojęcia
prosze o pomoc
4 maj 19:41
Qulka: tak
4 maj 19:41
Hugo: co do 5)
prawo ampera i to niby cos
E(siła elektromotoryczna) = całka zamknięta z Edl to takie jeszcze znalazlem
4 maj 19:51
4 maj 20:00
Hugo: Jak to zrobić? to zadanie 5)
4 maj 20:02
4 maj 20:03
Qulka: tak mi zamula że chyba sobie zaraz pójdę
4 maj 20:04
Hugo: prosze nie idź
a masz GG? albo jakiś komunikator?
4 maj 20:09
Qulka: ten Twój link jest rozwiązaniem
4 maj 20:10
Hugo: Przeczytalem to co mi wyslalas; czyli jest ten wzór na całke (dolna granica calki to r? to
jes calka zamknieta niby ;> )calka z Bdl = u0l' ... I TAM POTEM DWA przypadki : r>=R I'=I?
| pir2 | | I | |
2pirB=u0I czyli B=U{l{2piu0r} a la r<=R I'=I |
| => B = |
| r |
| piR2 | | 2pir0R2 | |
4 maj 20:26
Hugo: moj rozwiazaniem? Milo ze cos znalazlem sensownego..ale to twoje jest klarowniejsze ,
czesto sie juz spotykalem ze wynik jest zalezny od tego czy r>R czy r<R
4 maj 20:30
Hugo: moj rozwiazaniem? Milo ze cos znalazlem sensownego..ale to twoje jest klarowniejsze
4 maj 20:30
Hugo: Ufff wkońcu doleciało ;−; nie chcialo sie wyslac
4 maj 20:32
Hugo: [C[ Hugo jutro idzie na konsultacje
to nie musi to tak super ściśle, chce sie wziąć za
siebie]]
mysle ze mozna by kolejne przed ostatnie z tego dzialu
Obliczyć wartość pola magnetycznego wytworzonego przz solenoid o nieskończonej długości, i o
promieniu R, przez który przełynie prąd o natężeniu I. Liczba zwojów na jednostkę długości
wynosi n.
4 maj 20:34
Hugo: Pole magnetyczne nieskończenie długiego solenoidu
B = μ n I to chyba bedzie odpowiedź dla nieskończonego
a dla tego o promieniu R ;−;
| u | |
B = |
| *nl(cosa1−cosa2) |
| 2 | |
α1, α2 – kąty pod jakimi widziane są końce solenoidu z punktu w którym wyznaczane jest pole
na Huga ale pewnie zly rozum: rys
4 maj 20:40
4 maj 20:45
Hugo: Co bys powiedziala
4 maj 20:47
Hugo: Tu jeszcze mam to ostatnie :x
Jaki błąd popełnia się wyznaczając pole magnetyczne w środku skończonego solenoidu o dłigości s
razy większej od jego średnicy korzystając ze wzoru na pole od nieskończonego solenoidu?
Proszę przyjąć że n = z/l. Proszę wykonać obliczenia dla s=20 oraz s=5
http://scr.hu/2pdc/452kh
:((
4 maj 20:57
Dziadek Mróz:
Hugo, jakiego masz GCC w swoim Code::Blocks i czy kompiluje poprawnie
cout << std::to_string(10);
flaga: −std=c++11
4 maj 22:45
4 maj 22:56
4 maj 22:58
Dziadek Mróz:
jezu, flaga to jak na pierwszym screenie musisz dać ptaszka przy:
Have g++ follow the C++11 ISO C++ language standard [−std=c++11]
i w kodzie usuń tą flagę
4 maj 23:05
Dziadek Mróz:
A w other options dodaj:
−v
Później w Build log poszukaj wersji GCC, pewnie masz 4.8.1
4 maj 23:06
4 maj 23:14
Dziadek Mróz:
Czyli to jest błąd Code::Blocks
4 maj 23:17
Dziadek Mróz:
Bo ja w swoim Notepad++ normalnie to kompiluję
4 maj 23:18
Hugo: kompilujesz przez konsole nodpada
5 maj 08:14
Dziadek Mróz:
To już zboczenie zawodowe z linuksa, gdy przez terminal kompilowałem
5 maj 12:14
Hugo: #!/usr/local/bin/perl
$i = 1;
while( $i>0);
{
print "Wielbimy Dziadka Mroza !"
}
5 maj 12:51
Dziadek Mróz:
Wiesz co było źle u mnie? Mój kompilator ma znany bug z biblioteką string, więc pobrałem
MinGW−w64 i teraz działa
5 maj 22:04
Hugo: zastanawiałem się kiedy do tego dojdziesz czy mam ci znowu wszystko pisać, tyle z tb wałkowałem
to C++.
5 maj 22:23
Dziadek Mróz:
SFML jest nawet fajne, ważne aby mieć konkretną koncepcję z rozbudowanym planem tego co chcemy
zbudować.
Kilka lat temu grałem w grę Ants. Gra polega na tym, że masz zestaw kart typu atak (strzelcami,
plutonem, katapultą, itp), buduj (zamek, mur), wyczaruj (kryształy, cegły), twórz
(budowniczych, wojowników, magików) oraz dwie kupki, z jednej pobierasz kartę, na drugą
odkładasz zużytą kartę. Karty tak jak w talii się powtarzają po zużyciu puli kart.
Każda karta robi co innego i ma stałą ilość punktów, czyli atak plutonem niszczy budowle
przeciwnika −30pkt, jeżeli przeciwnik ma mur, to najpierw niszczy mur a jeżeli zostały jakieś
punkty to niszczy jego zamek. Inna do budowania tworzy mur lub zamek. Można w menu określić
limit wysokości zamku, w którym dany gracz wygrywa.
http://www.old-games.com/download/3180/ants
6 maj 10:30
Hugo: gdzies na necie w takie cos gralem kiedys
Hugo progres:
+ przeźroczyste tła elemntów ; jpg −> png
+ randomowy strzał wroga
+ brak kontry i zniknięcie czołgu z wybuchem po trafieniu wroga
− mam problem z fizyką
wszystko sie opiera na matmie ukłądzie kartezjańskim i fzyce ruchu
ukośnym
i Hugo troche tworzy własną fizykę : / a potem jedno z drugim nie gra i mam
problemy z dokladnym trafieniem czolgu wroga... Juz mam pewne pomysly ale w miare juz dokoncze
te gre i sie doszkalac
filmik z aktualną fazą gry:
https://www.youtube.com/watch?v=KKCfafNno30&feature=youtu.be
9 maj 15:25
daras: i to ma byc fizyka ?
9 maj 16:11