matematykaszkolna.pl
aa Hugo: fizyka ktoś pomoże? http://scr.hu/2pdc/452kh 1−7 zadan
4 maj 17:35
Lukas: Nie
4 maj 17:37
Hugo: 1 i 2mam juz : )
4 maj 17:49
Metis: Hugo inżynierem masz być za 2 lata to powinieneś chyba sam dać radę, nie? emotka
4 maj 18:07
Hugo: 3. wyznacz indukcje pola magnetycznego, wytwazanego przez prąd o natężeniu I, płynący przez nieskonczonie dlugi przewodnik w odleglosci r od niego?
4 maj 19:08
Qulka: przecież wałkujesz już to chyba miesiąc
4 maj 19:12
Hugo: oj nie nie to nie, 1 i 2 zrobilem z Jackiem https://matematykaszkolna.pl/forum/291059.html bo mi sie pomylily zestawy, i teaz mam akurat ten. Pomogla bys ? :<
 F 
wiem ze B =

 I*l 
 F 
wiem ze B =

 v*q 
4 maj 19:22
4 maj 19:28
Hugo: http://www.fizykon.org/wzory/wzory__pole_magnetyczne.htm tu jest chyba gotowy
 piko*2I 
B =

 4pir 
4 maj 19:28
Hugo: pole przewodnika prostoliniowego emotka?
 u*u*I 
B =

 2pi r 
4 maj 19:32
Hugo: 4 ! Nieskończony prostolinowy, izolowany cienki przewodnik z prądem o natężeniu I zwinięto w pętle o promieniu R, tak jak zaznaczono na rysunku. Prosze obliczyc indukcje pola magnetycznego w środku pętli to tam tez jest taki wzór jeden niżej, to ten
 u*u*I 
B =

 2 r 
4 maj 19:36
Hugo: 5. Wyznaczyć indukcje pola magnetycznego wytwarzanego przez prąd o natężeniu I, płynący przez nieskońenie dlugi kabel koncentryczny. Promień wewnętrznej części kabla wynosi R1 i prąd płynie w nim zgdnie z kieruniem osi z. Promienie zewnętrznego cylindra wynoszą R2 R3 a kierunek prądu jest przeciwny do dodatniego kierunku osi z http://scr.hu/2pdc/452kh nie mam pojęciaemotka prosze o pomoc
4 maj 19:41
Qulka: tak
4 maj 19:41
Hugo: co do 5) prawo ampera i to niby cos
 u*I 
B =

 2pir 
E(siła elektromotoryczna) = całka zamknięta z Edl to takie jeszcze znalazlem
4 maj 19:51
Hugo: tu jest jakies zadanie z "koncentracyjnym" http://fizyczny.net/printview.php?t=19650&start=0&sid=3db2350089513f74ba145ffb9e08610c
 I gestoscpradu * R3 I 
gestosc = U{I}{piR22) Hz =

=

Jp =

 2pi*r 2 pi*R12 
 I Jp*r I 
Hp =

=

Jp =

i potem autor odejmuj H = Hz−Hp
 2pi*r 2  ...tu nie wiem 
 I 
kilka postów nizej H =

 2pi r 
nie mam pojęciaemotka
4 maj 20:00
Hugo: Jak to zrobić? to zadanie 5)
4 maj 20:02
4 maj 20:03
Qulka: tak mi zamula że chyba sobie zaraz pójdę
4 maj 20:04
Hugo: prosze nie idźemotka a masz GG? albo jakiś komunikator?
4 maj 20:09
Qulka: ten Twój link jest rozwiązaniem
4 maj 20:10
Hugo: Przeczytalem to co mi wyslalas; czyli jest ten wzór na całke (dolna granica calki to r? to jes calka zamknieta niby ;> )calka z Bdl = u0l' ... I TAM POTEM DWA przypadki : r>=R I'=I?
 pir2 I 
2pirB=u0I czyli B=U{l{2piu0r} a la r<=R I'=I

=> B =

r
 piR2 2pir0R2 
4 maj 20:26
Hugo: emotka moj rozwiazaniem? Milo ze cos znalazlem sensownego..ale to twoje jest klarowniejsze , czesto sie juz spotykalem ze wynik jest zalezny od tego czy r>R czy r<R
4 maj 20:30
Hugo: emotka moj rozwiazaniem? Milo ze cos znalazlem sensownego..ale to twoje jest klarowniejsze
4 maj 20:30
Hugo: Ufff wkońcu doleciało ;−; nie chcialo sie wyslac
4 maj 20:32
Hugo: [C[ Hugo jutro idzie na konsultacje emotka to nie musi to tak super ściśle, chce sie wziąć za siebie]] mysle ze mozna by kolejne przed ostatnie z tego dzialu Obliczyć wartość pola magnetycznego wytworzonego przz solenoid o nieskończonej długości, i o promieniu R, przez który przełynie prąd o natężeniu I. Liczba zwojów na jednostkę długości wynosi n.
4 maj 20:34
Hugo: Pole magnetyczne nieskończenie długiego solenoidu B = μ n I to chyba bedzie odpowiedź dla nieskończonego a dla tego o promieniu R ;−;
 u 
B =

*nl(cosa1−cosa2)
 2 
α1, α2 – kąty pod jakimi widziane są końce solenoidu z punktu w którym wyznaczane jest pole na Huga ale pewnie zly rozum: rys
4 maj 20:40
4 maj 20:45
Hugo: Co bys powiedzialaemotka
4 maj 20:47
Hugo: Tu jeszcze mam to ostatnie :x Jaki błąd popełnia się wyznaczając pole magnetyczne w środku skończonego solenoidu o dłigości s razy większej od jego średnicy korzystając ze wzoru na pole od nieskończonego solenoidu? Proszę przyjąć że n = z/l. Proszę wykonać obliczenia dla s=20 oraz s=5 http://scr.hu/2pdc/452kh :((
4 maj 20:57
Dziadek Mróz: Hugo, jakiego masz GCC w swoim Code::Blocks i czy kompiluje poprawnie cout << std::to_string(10); flaga: −std=c++11
4 maj 22:45
Hugo: wersja 13.12 code blocka http://scr.hu/2pdc/3am4o mingw32−g++.exe wykrywa błąd na fladze http://scr.hu/2pdc/mdfl5 bys mi pomogl z fizyką
4 maj 22:56
Hugo: emotka to chyba lepsze http://scr.hu/2pdc/1oyj1
4 maj 22:58
Dziadek Mróz: jezu, flaga to jak na pierwszym screenie musisz dać ptaszka przy: Have g++ follow the C++11 ISO C++ language standard [−std=c++11] i w kodzie usuń tą flagę
4 maj 23:05
Dziadek Mróz: A w other options dodaj: −v Później w Build log poszukaj wersji GCC, pewnie masz 4.8.1
4 maj 23:06
4 maj 23:14
Dziadek Mróz: Czyli to jest błąd Code::Blocks
4 maj 23:17
Dziadek Mróz: Bo ja w swoim Notepad++ normalnie to kompiluję
4 maj 23:18
Hugo: kompilujesz przez konsole nodpada
5 maj 08:14
Dziadek Mróz: To już zboczenie zawodowe z linuksa, gdy przez terminal kompilowałem
5 maj 12:14
Hugo: #!/usr/local/bin/perl $i = 1; while( $i>0); { print "Wielbimy Dziadka Mroza !" } emotka
5 maj 12:51
Dziadek Mróz: Wiesz co było źle u mnie? Mój kompilator ma znany bug z biblioteką string, więc pobrałem MinGW−w64 i teraz działa emotka
5 maj 22:04
Hugo: zastanawiałem się kiedy do tego dojdziesz czy mam ci znowu wszystko pisać, tyle z tb wałkowałem to C++.
5 maj 22:23
Dziadek Mróz: SFML jest nawet fajne, ważne aby mieć konkretną koncepcję z rozbudowanym planem tego co chcemy zbudować. Kilka lat temu grałem w grę Ants. Gra polega na tym, że masz zestaw kart typu atak (strzelcami, plutonem, katapultą, itp), buduj (zamek, mur), wyczaruj (kryształy, cegły), twórz (budowniczych, wojowników, magików) oraz dwie kupki, z jednej pobierasz kartę, na drugą odkładasz zużytą kartę. Karty tak jak w talii się powtarzają po zużyciu puli kart. Każda karta robi co innego i ma stałą ilość punktów, czyli atak plutonem niszczy budowle przeciwnika −30pkt, jeżeli przeciwnik ma mur, to najpierw niszczy mur a jeżeli zostały jakieś punkty to niszczy jego zamek. Inna do budowania tworzy mur lub zamek. Można w menu określić limit wysokości zamku, w którym dany gracz wygrywa. http://www.old-games.com/download/3180/ants
6 maj 10:30
Hugo: gdzies na necie w takie cos gralem kiedys emotka Hugo progres: + przeźroczyste tła elemntów ; jpg −> png + randomowy strzał wroga + brak kontry i zniknięcie czołgu z wybuchem po trafieniu wroga − mam problem z fizyką wszystko sie opiera na matmie ukłądzie kartezjańskim i fzyce ruchu ukośnym i Hugo troche tworzy własną fizykę : / a potem jedno z drugim nie gra i mam problemy z dokladnym trafieniem czolgu wroga... Juz mam pewne pomysly ale w miare juz dokoncze te gre i sie doszkalac filmik z aktualną fazą gry: https://www.youtube.com/watch?v=KKCfafNno30&feature=youtu.be
9 maj 15:25
daras: i to ma byc fizyka ? emotka
9 maj 16:11