matematykaszkolna.pl
Zadania z arkusza Aksjomat VII YushokU: Witam, Mam problem z dwoma zadankami z arkusza. W zad.10 wyszedł mi inny wynik niż potrzeba, a w zad.19 uważam że jest błąd, bo w zdarzeniu B mam jeszcze pary {3,5,6} i {4,5,6} i ilość zdarzeń wychodzi mi 35, a nie 23. Proszę o sprawdzenie, wrzucam w postaci zdjęć, gdyż są na tyle ładne, że myślę, że zbędnym jest przepisywanie i narażanie się na pomyłkę(szczególnie o tej porze) emotka ZAD.10 − http://oi61.tinypic.com/2eoh1sk.jpg ZAD.19 − http://oi62.tinypic.com/mrwy2e.jpg Pozdrawiam i z góry dziękuję emotka
19 kwi 01:53
YushokU: Zapomniałem, że mam OCR na komputerze, dlatego wrzucam treść, żeby ktoś poszukując, mógł znaleźć odpowiedź: Zadanie 10. (2 pkt) Oblicz, ile jest liczb parzystych czterocyfrowych, w zapisie których występują trzy różne cyfry, a powtarzającą się cyfrą w liczbie jest cyfra jedności. Zakoduj cyfry setek, dziesiątek i jedności otrzymanego wyniku. Zad.10−944 Zadanie 19. (7 pkt) Rzucamy trzykrotnie symetryczną kostką do gry. Zdarzenie A polega na tym, że najmniejsza liczba oczek w otrzymanej trójce liczb jest trzykrotnie mniejsza od największej liczby oczek w tej trójce. Zdarzenie B polega na tym, że suma liczb wyrzuconych oczek jest większa od 13. Oblicz, które zdarzenie A czy B jest bardziej prawdopodobne. Zadanie 19. (0−7) 1 pkt Obliczenie IΩI = 63 = 216. 2 pkt Ustalenie, że zdarzeniu A sprzyjają wyniki, w których występują cyfry a) 113, 133, 226, 662 b) 123, 236, 246, 256
 3! 
3 pkt Obliczenie IA1 = 4*

+4*3!=36.
 2! 
4 pkt Ustalenie, że zdarzeniu B sprzyjają wyniki, w których występują cyfry 665, 664, 663, 662, 554, 556, 446 oraz wyniki 666 i 555.
 3! 
5 pkt Obliczenie IBI = 7*

+ 2 = 23.
 2! 
6 pkt Obliczenie P(A) = 6. i P(B) = 22136. 7 pkt Odpowiedź P(A) > P(B).
19 kwi 01:58
Kacper: Czegoś od nas oczekujesz? emotka
19 kwi 09:26
YushokU: Czy zadania maja poprawne odpowiedzi? Bo mi sie ani jedna ani druga nie zgadza emotka W pierwszym poście podałem co uważam ze powinno być
19 kwi 10:57
YushokU: Up!
19 kwi 12:10
Jacek: Zad.10 x∊{2,4,6,8} xyzx xzyx 4*9*8=288 x∊{0} yzxx zyxx yxzx zxyx 2*9*8=144 x∊{2,4,6,8} yzxx zyxx yxzx zxyx 2*4*8*8=512
19 kwi 13:50
Jacek: co do zad. 19 to się zgadzam z Tobą YushokU, wariacje bez powtórzeń zbudowane na zbiorach {3,5,6} i {4,5,6} też spełniają warunek zdarzenia B.
19 kwi 14:02
YushokU: Ok, dziękuje bardzo Jacku emotka
19 kwi 14:09
PW: Zadanie 10. Modelem liczby opisanej w zadaniu jest każdy ciąg typu (1) (a,x,y,a) (2) (x,a,y,a) (3) (x,y,a,a), w którym a∊{0,2,4,6,8}, x,y∊{0,1,2,3,4,5,6,7,8,9}\{a}, x≠y z wyjątkiem ciągów typu (4) (0,x,y,0), w których x,y∊{1,2,3,4,5,6,7,8,9}, x≠y. Mając wybraną liczbę a policzymy liczbę ciągów typu (1), (2) i (3), jest ona równa
 
nawias
9
nawias
nawias
2
nawias
 
·3!
  
− po wylosowaniu liczb x i y spośród 9 dokonujemy permutacji trzech elementów a, x, y. Wobec tego ciągów typu (1), (2) i (3) jest
 
nawias
9
nawias
nawias
2
nawias
 
·3! = 1080.
  
Ciągów typu (4) jest
 
nawias
9
nawias
nawias
2
nawias
 
·2!
  
− po wylosowaniu liczb x i y spośród 9 dokonujemy ich permutacji na 2 pozycjach. Odpowiedź: Liczb opisanych w zadaniu jest 1080−72 = 1008, a więc zakodować należy cyfry 0, 0, 8.
19 kwi 14:58
YushokU: Hmmm, cos sie nie zgadza @PW . Prawdopodobnie. Szukam co u Ciebie jest policzone dwa razy albo u Jacka za mało, ale nie widzęemotka
19 kwi 15:30
PW: Szukajcie a znajdziecie, jak mówi Pismo.
19 kwi 15:55
Jacek: a co z układami: (0,y,a,a)
19 kwi 16:01
PW: Już wiem − liczyłem również ciągi typu (0,x,a,a), (0,a,x,a) a∊{2,4,6,8} których nie odjąłem, a jest ich 64 − trzeba je odjąć. Przepraszam, ale dzięki temu ćwiczysz się w szukaniu cudzych błędów emotka, tyż pożyteczne.
19 kwi 16:10
PW: O, i znalazłeś !
19 kwi 16:10
Jacek: No właśnie, w tym momencie ja nie rozumiem do końca, bo mi wychodzi 96. (0,x,a,a), (0,a,x,a), (0,a,a,x)
19 kwi 16:13
Jacek: a OK, parzyste mają być....
19 kwi 16:15
Jacek: ...na końcu
19 kwi 16:15
PW: Nie wolno ruszać ostatniej a − ma być jedną z 4 parzystych (oprócz zera), na czas rozumowania ustaloną.
19 kwi 16:15
PW: No to możemy sobie pogratulować − już wiemy jak rozwiązać poprawnie.
19 kwi 16:16
Jacek: Dzięki PW za zgrabny zapis rozwiązania. Bardzo dobrze się czyta Twoje propozycje. Szkoda, że na maturze, egzaminach nie zapisanego samego wyniku poprawnego, żeby móc zweryfikować, ale rozumiem, że ideę, za tym brakiem stojącą.
19 kwi 16:23
Jacek: Może przesadzam, ale dla mnie to wcale nie jest takie banalne zadanie, bo trafia w to, czego bardzo nie lubię, czyli mnożenie zbiorów ze wspólnymi elementami np. {2,4,6,8} i {1,2,3,4,5,6,7,8,9} no i następnie mieszanie ustawieniami.
19 kwi 16:33
Jacek: Tu całą robotę robi ta ostatnia cyfra jedności, bo jak by jej nie było, to byśmy podwójnie liczyli np. (2 4 8) (2 4 8) (2 4 8) jako 3 inne wariacje, podczas gdy takimi one nie są...
19 kwi 16:53
19 kwi 17:37
Jacek: Dzięki Mila , teraz moje rozwiązanie wygląda jak plagiat emotka Sorry za niesprawdzenie najpierw szukajką.
19 kwi 19:38
Mila: Jacek Przecież tu się kiepsko szuka. Nie widziałam końcowego wyniku i dlatego podałam linka. Twoje rozwiązanie jest bardziej zwięzłe, moje jest rozwleczone.
19 kwi 20:02
/_/_/\_\/_/\_\/_/\_\_\: NIe rozumeim
19 kwi 20:49
Jacek: dawaj, w którym momencie ?
19 kwi 20:51
/_/_/\_\/_/\_\/_/\_\_\: Zrozumiałem tutaj http://www.matematyka.pl/385325.htm ostatni post i wtedy zrozumiałem już wasze rozwiązania OK emotka
19 kwi 21:17
/_/_/\_\/_/\_\/_/\_\_\: Jacek dzięki za pomoc, już wiem o co chodzi. emotka
19 kwi 21:19
PW: To jesteś fenomen (dla mnie tamto to bełkot).
19 kwi 21:20
Jacek: Dla mnie jest w miarę OK, trochę nie kapuję czemu zapisywać 8*7+8 w tych dwóch przypadkach, no ale...
20 kwi 00:24
/_/_/\_\/_/\_\/_/\_\_\: Żeby było łatwiej zrozumieć początkującym.Ja rozumiem to tak:" Na początku nie może być zera i jednej już nie ma więc 8 i nie mogą się powtarzać *7 i w dodatku mamy 0 co daje dodatkowe 8 możliwości."
20 kwi 07:56