matematykaszkolna.pl
Ciągi arytmetyczne Kocham matmę, ale nie rozumiem: Witam, potrzebuję pomocy, mam obliczyć sumę ciągów od 20 do wraz 50: a20 = 103 a50 = 253 I nie wiem czy będzie to wyglądało tak:
 103 + 253 
S30 =

* 30 ...
 2 
czy może:
 103 + 253 
S29 =

* 29 ...
 2 
Wydaję mi się, że to pierwsze, ale na lekcj chyba robiliśmy podobny przykład i było jak w drugim i się całkowicie pogubiłem.
14 kwi 21:05
5-latek: Wypisalem sobie wyrazy od 20 do 50 wlacznie i wyszlo mi ze tych wyrazow jest 31
14 kwi 21:09
Eta: n= 50−20+1=31 wyrazów S31= .........
14 kwi 21:10
Kocham matmę, ale nie rozumiem: A no właśnie, na lekcji było o 1 więcej, rzeczywiście sie całkowicie pogubiłem, dzięki.
14 kwi 21:11
Eta: Ile jest wyrazów od 100 do 2015 włącznie? "małolatku" emotka też wypiszesz wszystkie?
14 kwi 21:12
5-latek: Dobry wieczor Eta emotka Pozdrawiam Oczywiście ze nie ale jeśli kolezanka/kolega chociaż raz sobie wypiszse kilka takich ciagow liczb to zlapie zasade . tak mi się wydaje emotka
14 kwi 21:17
Kocham matmę, ale nie rozumiem: A mam jeszcze z czymś problem. Mam obliczyć r wiedząc, że a5 = 3 i a16 = −12 Robię tak: a5 = a1 + 4r a16 = a1 + 15r ... a1 = 3 − 4r −12 = 3 − 4r + 15r
 15 
r=−

 11 
Tu musi być coś źle, ale wuaśnie nie wiem co i gdzie. Pomożecie? :3
14 kwi 21:22
5-latek: A czemu u wazasz ze zle ? Dlatego ze roznica r wyszla ujemna ?
14 kwi 21:30
Kocham matmę, ale nie rozumiem: A nie wiem, nie podoba mi się tu coś, przeczucie takie.
14 kwi 21:33
Kocham matmę, ale nie rozumiem: A dobra, nieważne, źle przepisałem z kartki, tam powinno być a10, dlatego wynik mi się nie zgadzał.
14 kwi 21:35
PW: 245114 − moje ulubione zadanie pokazujące zawodność intuicji. Najpierw odpowiedz intuicyjnie, a potem rozwiąż porządnie.
14 kwi 21:38
Kocham matmę, ale nie rozumiem: A jeżeli liczę sumę pierwszych wyrazów ciągu np. od a1 do a60 to S60? Nie S61?
14 kwi 22:09
5-latek: tak
14 kwi 22:10
Kocham matmę, ale nie rozumiem: Dzięki zią.
14 kwi 22:11
kix: od 1 do 10 → 10 od 11 do 20 → 10 itd......
14 kwi 22:15
PW: Stoją sobie ponumerowane sztachety w płocie. Odejmując numery sztachet liczymy ile jest między nimi odstępów, np. między 1. a 3. sztachetą jest 3 − 1 = 2 odstępów (są dwa odstępy). Sztachet jest zawsze o 1 więcej niż odstępów (bo pierwsza nie tworzy odstępu, dopiero druga i dalsze, łącznie z ostatnią).
14 kwi 22:31
daras: miłość jest ślepa nawet do matematyki ?emotka
14 kwi 22:33