matematykaszkolna.pl
Fizyka jakubs: Qulka masz czas na jedno zadanko z fizyki z rzutów ?
5 mar 00:06
Qulka: dawaj sprawdzę emotka
5 mar 00:12
jakubs: W sumie to chciałbym zapytać czy dobrze rozumiem. Poziom wody w głębokiej studni obniża się ze stałą prędkością v1. Do studni wrzucamy kamień i po czasie t1= 3 s słyszymy plusk. Po czasie T= 10 min od momentu usłyszenia pierwszego plusku puszczamy drugi kamień i po t2= 3.5 s słyszymy drugi plusk. Obliczyć prędkość v1 oraz położenie lustra wody w momencie wyrzucania pierwszego kamienia. Chodzi mi o ostatnią część ostatnią, o to położenie lustra. Wyliczyłem s1=41,36m czyli wysokość po 1 rzucie. Obliczyłem dla 2 rzutu i wyznaczyłem v1=0,02m/s. I teraz mam 41,36m + 3s*0,02m/s, czy tutaj muszę jeszcze dodać o ile opadła woda podczas gdy dźwięk "wracał do osoby rzucającej" ?
5 mar 00:23
Qulka: rysunek
5 mar 00:28
Qulka: w sumie co się z tą wodą dzieje potem to obojętne..wazne gdzie była zanim kamień do niej doleciał emotka
5 mar 00:30
jakubs: OO jaki świetny rysunek Chyba jednak trzeba dodać: 41,36m + 3s*0,02m/s + 0,123s*0,2m/s.
 41,36m 
gdzie tpowrotu=

=0,123s
 334m/s 
5 mar 00:32
jakubs: I ostatnie już zadanko na teraz, bo idę spać zaraz: Z jakiej wysokości h rzucono poziomo kamień z prędkością początkową 30m/s, jeżeli spadł na ziemię w odległości 80m od miejsca wyrzutu? Skorzystam ze wzoru na zasięg:
 2h 
z=v0*

 g 
80=30*2h{10}
64 h 

=

9 5 
320 

=h
9 
35,6m=h OK?
5 mar 00:38
jakubs: W sumie to brzydko zrobiłem, mogłem najpierw h wyznaczyć ze wzoru na z i później tylko podstawić.
5 mar 00:40
Qulka: jeżeli poziomo i jesteś jeszcze na etapie że g=10 to tak emotka
5 mar 00:40
Qulka: tal naprawdę to kompilacja dwóch wzorów emotka ruch jednostajny w bok z=v•t
 gt2 
ruch przyśpieszony bez v w dół h=

 2 
5 mar 00:41
Qulka: czas lotu w bok jest tak długi jak długo spada w dół dlatego z drugiego wyznaczasz t i wstawiasz do pierwszego emotka
5 mar 00:42
jakubs: Prowadzący na zajęciach nic na ten temat nie mówił, a w zestawie nie ma nic na ten temat. Najważniejsze dla mnie jest to aby to zrozumieć, a obliczenia w drugiej kolejności. emotka Dziękuję emotka
5 mar 00:43
Qulka:
5 mar 00:46
5 mar 00:46
Qulka: polecam się emotka w upraszczaniu do maksimum jestem niezastąpiona emotka
5 mar 00:47
jakubs: No to uciekam, dobranoc emotka Wieczorkiem będę dalej walczył z fizyką, więc pewnie się odezwę
5 mar 00:50
jakubs: 3. U stóp wzgórza o kącie nachylenia α ustawiono armatę z lufą skierowaną pod kątem β do poziomu. W jakim przedziale wartości musi znajdować się prędkość v wystrzeliwanego pocisku, aby pocisk padł do włazu bunkra o szerokości D, odległego o s od podnóża. Link do obrazka: http://wstaw.org/w/31pz/. P1=(s*cosα,s*sinα) P2=((s+D)*cosα,(s+D)*sinα) x(t)=V0*cosβ*t
 gt2 
y(t)=V0*sinβ−

 2 
No i teraz chyba trzeba dwa układy równań z tymi punktami, przynajmniej tak mi się wydaje, ale nie wiem jak się za te układy zabrać.
5 mar 18:06
Qulka: do wyboru emotka wyznacz t z pierwszego wstaw do drugiego będziesz miał y(x) wstaw współrzędne punktów wyliczysz V lub wstaw współrzędne punktów za x i y , wylicz t i wylicz v emotka
5 mar 22:45
Qulka: rysunek
5 mar 22:48
jakubs: Dziękuję emotka
6 mar 07:13