matematykaszkolna.pl
Wektory Daansa: Sprawdzić, czy S = {(x, y, z) ∈ R3: (3x − y + z, x + y + z) = (1, 2)} jest podprzestrzenią przestrzeni R3
26 lut 16:21
Daansa: Jak się za to zabrać? Definicje widziałem na oczy, ale nie mam pojęcia jak ją tutaj zastosować
26 lut 16:25
Daansa: Muszę sprawdzić czy wektor 3x − y + z nalezy i oddzielnie czy wektor x + y + z tak?
26 lut 16:25
26 lut 16:29
Daansa: α(x,y,z)+β(x',y',z')=(αx+βx',αy+βy',αz+βz') 3(αx+βx')−(αy+βy')+(αz+βz')=α(3x+y+z)+β(3x'+y'+z')
26 lut 16:31
Daansa: Jakubsie, a mógłbyś moje sprawdzić?
26 lut 16:32
Daansa: ...albo ktokolwiek? Bo niby mam podobnie, ale nie wiem czy dobrze
26 lut 16:35
jakubs: No chyba dobrze, ale wiesz ja w 2 terminie na 3.0 zdałem, więc...
26 lut 16:38
Daansa: ehh.. ja tamten jego przykład mam w podręczniku, ale jak mam to zastosować do tego to nie mam pojęcia.. Ktoś coś?
26 lut 16:42
Daansa: I gdybym chciał sprawdzić czy są bazą przestrzeni wektorowych to jak?
26 lut 16:43
Saris: S to taki zbiór, który zawiera takie wektory, że dla wolnego (x,y,z) zachodzi (3x − y + z, x + y + z) = (1, 2). Musisz pokazać, że dla każdych takich dwóch wektorów zawartych w S ich suma też będzie zawarta w S ⇔ spełniać taką zależność oraz Dla każdego skalaru α∊R, i wektora z S ich iloczyn też ma być zawarty w S ⇔ spełniać taką zależność. W przypadku gdy tak nie jest (równocześnie tak najprościej sprawdzić, że tak nie jest) musisz znaleźć (1) takie 2 wektory należace do S albo (2) taki skalar nalezacy do R i wektor nalezacy do S, że taka zależność nie zostanie spełniona ⇔, że S nie podprzestrzenią R3. Nie traktuj tego jak definicji, to luźne tłumaczenie.
26 lut 16:44
Daansa: Nadal nie wiem jak to udowodnić, ehh ja spróbowałem według książki, ale jak widzisz wyszło mi coś dziwnego
26 lut 16:47
Daansa: Jakiś rpzykład z głowy bym znalazł, ale sam dowód mi sprawia trudność..
26 lut 16:55
Saris: zaraz ci to napiszę.
26 lut 17:10
Saris: Niech: S= {(x, y, z) ∈ R3: (3x − y + z, x + y + z) = (1, 2)} ⇔ S={(x, y, z) ∈ R3: 3x − y + z=1, x + y + z=2} 3x−y+z=1 ⇔ y=3x+z−1 x+y+z=2 ⇔ y=−x−z+2 2y=2x+1 ⇒ y=x+1/2 z=−x−y+2=−x−x−1/2+2=−2x+3/2 ⇔ (x, x+1/2, −2x+3/2)∊S dla x∊R} [każdy x spełniał tamte równania w takim zestawieniu, więc x∊R równie dobrze mogłeś wyliczyć x,y w zależności od z] Teraz kiedy S jest podprzestrzenią? (1) Kiedy suma dowolnych dwóch wektorów będzie należeć do S (2) Kiedy dowolny skalar przemnożysz przez dowolny wektor będzie należeć do S (dowolny wektor z S rzecz jasna) No to: (1) Niech : u=(1, 3/2, −1/2)∊S v=(1/2, 1, 1/2)∊S u+v=(3/2, 5/2, 0) ≠ (3/2, 2, −3/2)∊S ⇔ u+v∉S czyli S nie jest podprzestrzenią. Jednakże bardzo niepewny tego jestem. Dobrze by było jakby ktoś mnie utwierdził albo poprafił emotka Np. Gray emotka.
26 lut 17:36
Daansa: 2y=2x+1 ⇒ y=x+1/2 skad to wziales
26 lut 17:40
Daansa: ahh dodales to do siebie
26 lut 17:44
Daansa: tylko jeszcze czemu to sie rowna tyle (x, x+1/2, −2x+3/2)
26 lut 17:44
Saris: no przecież przedstawiłem y,z za pomocą x.
26 lut 17:46
Daansa: Ok zauważyłem, a te 2 wektory skąd? u=(1, 3/2, −1/2)∊S v=(1/2, 1, 1/2)∊S
26 lut 17:54
Saris: przykładowe należące do S
26 lut 18:08
Daansa: aaaa
26 lut 18:13
Saris: jak coś to będę zerkał co jakiś czas, bo powtarzam teorię teraz.
26 lut 18:30
Daansa: Spoko emotka Jaaa tutaj wrzuce jak nie bede wiedzial
26 lut 18:44
Daansa: https://inf.ug.edu.pl/~jtopp/algebrastyczen2014B1.pdf Baza przestrzeni zerowej to nic innego jak Ax=0 tak?
26 lut 19:38
Saris: Chyba tak, nie mam takich zadan u siebie, ale tak mi się wydaje emotka.
26 lut 19:54
26 lut 19:56
Daansa: u,x,y,z y+5z=0 y=−5z x=13z u=−3 z=
26 lut 19:58
Daansa: ale i tak wektora nie wiem
26 lut 19:58
Saris: Totalnie nie jestem tego pewien, ale przemnażasz przez taki wektor [x1, x2, x3, x4, x5]T Z tego masz: x1=−3x4 x2=13x4 x3=−5x4 x4 (cokolwiek?) x5 (cokolwiek?) x4(−3,13,−5,1,−), x5(0,0,0,0,−) Nie wiem dokładnie jak to zapisać...
26 lut 20:13
Saris: x5(0,0,0,0,1)* ale nie wiem...
26 lut 20:14
Daansa: poczekaj moze to ci pomoze, ja nie wiem skad on to wzial
26 lut 20:21
26 lut 20:24
Saris: No to akurat wiedziałem. W sumie równanie z x5 i x4 nie występuje, więc to chyba znaczy, że baza wygląda tak (3,−13,−1), ale ręki sobie nie dam uciąć.
26 lut 20:35
Daansa: ok czyli dobrze mi wyszlo
26 lut 20:38
Daansa: Sarisie jesteś? Mam fajne zadanie!
26 lut 21:31
Daansa: w sumie dwa
26 lut 21:31
26 lut 21:33
Qulka: z Twojego wolframa y=−5t x=13t u=−3t z=t
26 lut 21:56
Qulka: po czym z tego z książki wynika że za t wstawiasz cokolwiek..w przykładzie na obrazku było 1
26 lut 21:57
Saris: wow, nic nie widze /
26 lut 22:01
Daansa: nie wiememotka Aaa wiecie może jak zrobić to to wyzej co wyslalem?
26 lut 22:02
Saris: rozmazane jest, nic nie widze
26 lut 22:05
Daansa: Ehh poczekajcie przepisze..
26 lut 22:06
26 lut 22:08
Daansa: teraz lepiej? Jeżeli nie wiecie too się nie męczcie, mam przyjemniejsze zadania xD
26 lut 22:08
Saris: a nie tak? |T(x,y)−b|
26 lut 22:09
Saris: aa dobra wektor x.
26 lut 22:10
Daansa: Nie, |T(x)−b|
26 lut 22:10
Daansa: iii od razu pokazac jak sie wylicza ten wektor
26 lut 22:10
Daansa: toooo moze najpierw ten wektor? chetnie bym sie go nauczyl
26 lut 22:11
Saris: Nie wiem dokładnie, czy jest jakiś wzór, pierw wyznacz bazę obrazu, żeby widzieć w ogóle jak te wektory się generują no i trzeba znaleźć taki który będzie jak najbliżej 0+, bo rozumiem, że | | to moduł?
26 lut 22:14
Daansa: chyba tak
26 lut 22:16
Saris: no i 0− też wchodzi w grę.
26 lut 22:16
Daansa: To może od razu baze i jądro wyznacze dla przypomnienia, co ty na to?
26 lut 22:21
Daansa: sprawdzisz mnie?
26 lut 22:21
Saris: Możesz, ale ja już nie wiem co dalej robić emotka.
26 lut 22:21
Daansa: Ok spoko bylebym umiał wyznaczać [T]b, baze jądra, baze obrazu emotka to potrafisz? Sprawdzisz mnie?
26 lut 22:23
Daansa: iii wektor X zebym umial!
26 lut 22:23
Saris: No, ale ja wlasnie X nie umiem, obraz i jadro sa proste. Nie masz jakichś przykładów z takich zadań?
26 lut 22:25
Daansa: Nie mam
26 lut 22:25
Daansa: Poczekaj
26 lut 22:32
Saris: co to w ógole jest najmnieszy wektor? Suma składowych ma być jak najmniejsza? Nie wiem jak to interpretować.
26 lut 22:34
Qulka: moduł z różnicy to odległość między nimi emotka ma by ć najmniejsza czyli ma być najbliżej
26 lut 22:37
Qulka: chyba to już żeśmy ćwiczyli ale nie pamiętam efektuemotka
26 lut 22:37
26 lut 22:45
Daansa: noo tamtego nie wiem jak sie oblicza, to nie jest metoda najmniejszych kwadratow, nie w tym przypadku
26 lut 22:46
Daansa: aaa tutaj nie wiem jak obliczyc to T wiem jak ejst przejscie z bazy do bazy, ale jak to T?
26 lut 22:46
Saris: znowu nic nie widze
26 lut 22:57
Daansa: xD
26 lut 22:59
Saris: ale juz widze ze (1)(2) są mega schematyczne.
26 lut 23:00
Saris: daj jakieś wyraźniejsze zdjęcie.
26 lut 23:00
Daansa: Już ogarnąłem dzięki Teraz tylko muszę się nauczyć wyznaczać T gdy mam dane T(x,y)=(x+y+z,x+y+z,x+y+z) Baze jadra i baze obrazu Przestrzen zerowa, kolumnowa, wierszowa
26 lut 23:01
Daansa: T(x,y) =(x+2y+4x,x+3y+6z,2x+5y+10z) Jak wyliczyć z tego T?
26 lut 23:02
Daansa: bo potem mam powiedziec czy ejst epimorfizmem
26 lut 23:03
Saris: ale co T?
26 lut 23:04
Daansa: czekaj
26 lut 23:08
Daansa: przepisuje
26 lut 23:08
26 lut 23:08
Saris: Bazę jądra to przyrównujesz odwzorowanie do 0 i wyciagasz z tego wektory, sprawdzasz ich liniowa niezależnoźć, jęsli są zależne, któryś musisz wywalić zeby reszta byla liniowo zalezna Baza obrazu to praktycznie to samo, tylko robisz tak z wzorem odwzorowania. Przestrzen zerowa to byla wyzej, kolumnowa/wierszowa liczysz rzad macierzy i wybierasz liniowo niezalezne kolumny/wiersze (w R3 np. max 3) albo trik, bierzesz te wektory, które tworzą kolejne schodki. (chodzi o te, że różnią się miejscem występowania 0, więc muszą być niezależne).
26 lut 23:09
Daansa: Dziękuje zaraz bede na przykladach, sucha teoria mi szkodzi
26 lut 23:10
Daansa: Tamto wyżej ta macierz przejscia jest prosciutko zrobic, ale dalej nie wiem jak
26 lut 23:11
Saris: kazdy wektor z c zapisujesz jako kombinacje wektorow z b i wspolczynniki przy wektorach tworza ci kolumne: dla przykładu c1=αb1+βb2+γb3 (1,0,0)=α(1,1,1)+β(1,1,0)+(1,0,0)γ ⇒ [α,β,γ]=[0,0,1] (0,1,0)=... (0,0,1)=...
26 lut 23:20
Daansa: co co co? mówisz teraz o wyznaczeniu B i C?
26 lut 23:21
Saris: Macierzy przejscia z B do C
26 lut 23:22
Saris: wyznaczylem ci pierwsza kolumne: 0 .. .. 0 .. .. 1 .. ..
26 lut 23:23
Daansa: ale ja umiem macierz przejscia z b do c
26 lut 23:25
Daansa: b1=(7,10,17) itd
26 lut 23:26
Daansa: [7 3 1] [7 7 2 ] [−10 −4 −1] to macierz przejscia
26 lut 23:27
Saris: Monomorfizm to injekcja (różnowartościowość).Jest dużo metod, ale ja dobrze się na tym nie znam. Mając wzór tego odwzorowanie sprawdź bazę Kerf i jeśli jej wymiar jest równy 0 to jest to monomorfizm. Epimorfizm to suriekcja (Imf=W gdzie W to zbiór w który, odwzorowujesz (f: V→W). Z tego masz, że dim Imf=dim W=rz(f)=rz(A) gdzie A macierz odwzorowania. Tu masz kilka metod, sprawdzić rząd A, porównać wymiar obrazu i zbioru W) Jeśli T nie jest monomorfizmem to nie jest też epimorfizmem.
26 lut 23:28
Daansa: Ale dla którego mam sprawdzic czy jest monomorfizmem? co jest moim T
26 lut 23:30
Saris: W życiu to nie jest macierz przejścia. Macierz przejścia nie ma nic wspólnego z odwzorowaniem, opiera się tylko na bazach. Macierz przejścia z bazy do bazy.
26 lut 23:30
26 lut 23:31
Saris: Jeśli chcesz stworzyć macierz ODWZOROWANIA w nowej bazie wtedy używasz starej macierzy ODWZOROWANIA i macierzy PRZEJSCIA. No T to jest twoje odwzorowanie. f to tylko było, żeby pokazać. Tutaj f=T, V=R3, W=R3
26 lut 23:31
Daansa: To ja juz nie wiem co jest czym : /
26 lut 23:32
Daansa: Na cwiczeniach koles mowil, ze to jest macierz przejscia to sie nauczylem, teraz jakies odwzorowania
26 lut 23:33
Saris: emotka Jest różnica między: "Wyznaczyć macierz [T]BC ..." a "Wyznaczyc macierz przjescia z b do c" ^^
26 lut 23:33
Daansa: na cwiczeniach anzywalismy to przejsciem xD
26 lut 23:34
Daansa: to teraz mi pomozesz?
26 lut 23:34
Saris: nawet w zadaniu nie masz napisane o macierzy przejscia. Tylko o wyznaczeniu konkrotnej macierzy względem konkretnych baz. Tutaj nawet nie tworzysz zadnej innej macierzy o innej bazie, masz po prostu zrobić macierz względem B,C
26 lut 23:36
Saris: takze nie potrzeba macierzy przejscia ^^. Wektor z bazy B podstawiasz do odwzoroania i zapisujesz jako kombinacje wektora z drugiej bazy, a wspolczynniki ktore wyliczysz tworza kolumna tej macierzy.
26 lut 23:37
Daansa: to jak zrobic(3) czym jest T
26 lut 23:38
Saris: sprawdz jak wyglada baza Kerf (przyrównaj wzór odwzorowania do 0, wyciagnij z tego wektory, sprawdz czy sa liniowa zalezne − o ile istnieje ^^emotka. Powinna wyjść 0, wektor zerowy. Wtedy jest monomorfizmem.
26 lut 23:41
Daansa: poczekaj
26 lut 23:41
Saris: znaczy jesli istnieja takie wektory to T nie jest monomorfizmem ⇔ nie jest epimorfizmem
26 lut 23:41
Daansa: jak wyznaczyc kerf z T? xD
26 lut 23:42
Daansa: ja caly czas sie pytam czym jest to T xD
26 lut 23:42
Daansa: 26 lut 2015 23:38 26 lut 2015 23:30 26 lut 2015 23:02
26 lut 23:43
Qulka: czy [T]BC to 0 1 0 0 −1 −1 1 0 1
26 lut 23:43
Daansa: nie
26 lut 23:43
Daansa: Co ty mi teraz dales?
26 lut 23:44
Daansa: Mam sieczke w głowie już przez to wszystko, co kogoś pytam to albo definicje, których zupełnie zupełnie nie rozumiem albo zagadki, których tym bardziej nie rozumiem Ja chce tylko 3
26 lut 23:44
Saris: (x+2y+4z,x+3y+6z,2x+5y+10z)=0 x+2y+4z=0 x+3y+6z=0 2x+5y+10z=0 y+2z=0 ⇔ y=−2z x−4z+4z=x=0 x=0 y=−2z z=z Kerf={ (0−4z+4z, 0−6z+6z, 0−10z+10z) : z∊R}={(0,0,0)} <−−− zerowy, więc jest.
26 lut 23:45
Saris: T to twoja odwzorowanie! Halo.
26 lut 23:46
Saris: twoje*
26 lut 23:46
Ola: Co to za liczba: MDCXXXIV = 1776?
26 lut 23:47
Daansa: Saris, przecież przed chwilą doszliśmy do tego, że nie wiem czym jest odwzorowanie nawet XD
26 lut 23:47
Saris: 1000+500+100+30+4. Swoj watek załóż, to wazne dysputy są.
26 lut 23:48
Saris: Nie doszlismy do niczego takiego.
26 lut 23:48
Daansa: Jest różnica między: "Wyznaczyć macierz [T]BC ..." a "Wyznaczyc macierz przjescia z b do c" ^^ Myślałem, że przy tym zauważyłeś, że nie wiem czym jest odwzorowanie, a czym przejscie
26 lut 23:49
Daansa: x=0 dlaczego?
26 lut 23:50
Saris: 23:31 ostatnia linijka. Napisalem ze macierz przejscia (PX→Y − dla przykładu, nie ma związku) z X do Y nie ma... w sensie liczenia tego wzoru powiązań z odwzorowaniem, nie korzystasz te ze wzoru odwzorowania. Rozumiesz?
26 lut 23:50
Saris: Nooo jest. [T]BC=MT(B,C) − macierz odwzorowania liniowego T w bazach B,C PB→C − macierz przejscia z bazy B do C Co tu jest niejasne.
26 lut 23:52
Daansa: Teraz tak, po prostu za duzo naraz mi sie naklada i zaczyna mi sie wszystko mylic ze wszystkim
26 lut 23:53
Saris: x=0, bo y=−2z, rozwiąż układ, wklep w wolfram. whatever.
26 lut 23:54
Daansa: (x+2y+4z,x+3y+6z,2x+5y+10z)=0 x+2y+4z=0 x+3y+6z=0 2x+5y+10z=0 y+2z=0 dlaczego? co sie stalo z X?
26 lut 23:55
Daansa: okok mam
26 lut 23:55
Saris: IIwiersz − Iwiersz.
26 lut 23:56
Daansa: Kerf={ (0−4z+4z, 0−6z+6z, 0−10z+10z) : z∊R}={(0,0,0)} a skąd to wiemy? w sensie, ze sie rowna 0,0,0?
26 lut 23:56
Saris: Jak jeszcze jakieś pytania masz to go go, bo muszę przejrzeć jeszcze parę rzeczy sobie. Kiedy jutro piszesz?
26 lut 23:57
Daansa: o 16 jutro, mam sporo pytan, aleee zrob swoje emotka
26 lut 23:57
Saris: Przecież się skraca. bez jaj.
26 lut 23:57
Daansa: o kurna dopiero zauwazylem xD
26 lut 23:58
Daansa: haha
26 lut 23:58
Daansa: dobra pytanka na szybko
26 lut 23:58
Daansa: ehhh za duzo ich xd
26 lut 23:58
Saris: No to spoko. Masz jak pisac z uczelni?, ja koncze o 14 egzamin, ~15 jestem w domu, moge ci tlumaczyc do 16. Nawet mogę po egzaminie gdzieś usiąść i powiedzmy od 14:20−14:30 ci pomóc.
26 lut 23:59
Saris: Stop nawet wczesniej, miedzy 13:30 a 14 skoncze egzamin.
27 lut 00:00
Daansa: https://inf.ug.edu.pl/~jtopp/algebrastyczen2014A.pdf 10 tylko jak sp[rawdzic czy cos nalezy do KerT? reszte wiem, bo zrobilismy wyzej
27 lut 00:00
Daansa: troche za pozno, bo jade godzine prawie na uczelnie
27 lut 00:00
Daansa: o 14:30 wychodze z domu
27 lut 00:01
Saris: wyznaczyć bazę KerT i sprawdzić czy ten wektor da się zapisać jako kombinację tych z bazy.
27 lut 00:01
Daansa: jako kombinacje..
27 lut 00:02
Daansa: ok juz wiem emotka
27 lut 00:03
Saris: "? Czy y = (1, −1, −2) ∈ Im T? Dlaczego?" Co za bezsens. Samo pokazanie, że należy już tłumaczy dlaczego, chociaż sprawdza czy wiesz co robisz Tak sama, wyznaczasz bazę i sprawdzasz czy wektor jest kombinacją liniową tych z bazy.
27 lut 00:03
Daansa: Ok przecwiczysz ze mna jeszcze wyznaczanie bazy i jadra? i potem dam ci spokoj(eheee xD)
27 lut 00:04
Daansa: tylko nie mow, ze to trywialne bo dla mnie jest nadal niezrozumiale
27 lut 00:04
Qulka: pytanie dlaczego jest żebyś zrobił obliczenia, a nie tylko napisał TAK NIE emotka
27 lut 00:05
Saris: Zawsze jak masz jakis uklad rownan, z którego masz wyciagnac wektory. Musisz "skondensować" tyle zmiennych ile możesz. Im więcej zmiennych tym więcej wektorów w bazie. Znaczy tak by ci wyszło i byłoby to źle.
27 lut 00:05
Daansa: ooo tam jest tez Im T jak to sprawdzic tez tak samo jak kerT?
27 lut 00:06
Daansa: Saris, to sucha teoria Ja nie widzac przykladu nic nie zrozumiem. Tak samo mozesz mi powiedziec, ze trzeba macierz pomnozyc przez macierz. Dopoki nie zobacze to nie zrozumiem
27 lut 00:07
Daansa: Ty dasz jakis przyklad do znalezienia bazy i jadra czy ja?
27 lut 00:07
Saris: (x+y−z+2t, x+y+z+t,3x+2z−t)=0 rozwiąż układ z tego i zapisz odwzorowanie na nowo z rozwiązaniami tzn. zamień zmienne na 1 albo 2. Zalezy jak ci wyjdzie. Moze nie wyjdzie i będą 3? (raczej wyjdzie)
27 lut 00:07
Saris: to jest to 10.
27 lut 00:08
Daansa: teraz licze co?
27 lut 00:09
Daansa: x+y−z+2t=0 x+y+z+t=0 3x+2z−t=0 Jądro bo =0 jak rozumiem
27 lut 00:10
Daansa: x = 0 y = −(3 t)/2 z = t/2
27 lut 00:10
Daansa: czyli {x = 0 y = −(3 t)/2 z = t/2: t∊R} =/=0
27 lut 00:11
Saris: x+y−z+2t=0 x+y+z+t=0 3x+2z−t=0 −2z+t=0 t=2z 3x+2z−2z=0 x=0 y−z+4z=0 y=−3z KerT={(0−3z−z+4z, −3z+z+2z, 0+2z−2z) : z∊R}={(0,0,0)} − nie należy.
27 lut 00:11
Daansa: ahhhhhhh znowu ten sam blad zrobilem
27 lut 00:12
Daansa: co nie nalezy xD STÓJ powiedz mi co dokladnie robimy, bo wiem ze cos robie, ale nie wiem co
27 lut 00:13
Daansa: tobie inaczej wyszlo niz mi
27 lut 00:14
Saris: ImT={((x+y−z+2t, x+y+z+t,3x+2z−t) : x,y,z,t∊R}={(x,x,2x)+(y,y,0)+(−z,z,2z)+(2t,t,−t) : x,y,z,t∊R}= {x(1,1,2)+y(1,1,0)+z(−1,1,2)+t(2,1,−1) : x,y,z,t∊R}=Lin{(1,1,2), (1,1,0), (−1,1,2), (2,1,−1)} Sprawdź czy te wektory są liniowa zależne (muszą być bo masz przestrzeń R3, a 4 wektory, to już wymiar się nie zgadza), jak są znajdź takie 3 którą są niezależne. Także odrazu możesz szukać takie 3, które są liniowo nie zależne. Sprawdź rachunki, moje, bo jak błąd jest to może nie wyjść. Na końcu sprawdź czy da sie ten wektor zapisać jako kombinację liniową z bazy (to jest zestawu tych niezaleznych wektorów, to wyzej to jeszcze nie jest baza)
27 lut 00:18
Saris: JADRO − przyrównujesz odwzorowanie do zera OBRAZ − sprawdzasz wektory w odwzorowaniu Teraz kolejno wyznaczyłem ci Jadro i jego baze (wektor 0), oraz obraz (baze dokoncz sam)
27 lut 00:20
Saris: Ja już serio muszę lecieć. Zrób tak, spisz pytania z linkami do zadań (tylko wyraźnie) albo je przepisz obojetne i skomentuj co nie wiesz (bo całe szkoda robic jak wiesz polowe) a ja ci odpowiem jutro po egzaminie. Aczkolwiek będę styrany
27 lut 00:22
Daansa: o kurczaki chwila, już wszystko analizuje, ale wrocmy do tego
27 lut 00:22
Daansa: Aaaa okkk
27 lut 00:22
Daansa: Quleczkooooo
27 lut 00:23
Saris: Przestudiuj sobie cały ten topik. Po kolei wskazówki jak i co itd. Następnym razem pamiętaj, że teoria jest podstawą zrozumienia problemu, a praktyka tylko narzędziem do jego rozwiązania. Także bez teorii wszystko się na ślepo robi (prawie), a nie zawsze same schematy wystarczą. Branoc.
27 lut 00:24
Daansa: Dobranoc, dziękuje Ci za wszystko!
27 lut 00:25
Saris: Spoko nie ma za co, powedzenia Ci zdąże życzyć jeszcze jutro .
27 lut 00:26
Daansa: Ja za Ciebie rowniez bede trzymal kciuki! Powodzenia!
27 lut 00:26
Daansa: Quuuleczko
27 lut 00:26
Qulka: mam się teraz tego nauczyć i przełożyć Ci z polskiego na nasze
27 lut 00:27
Daansa: Haha on to dosc fajnie wytlumaczyl Mi chodzi tylko za rączke z tym jadrem baza i obrazem
27 lut 00:30
Qulka: okiemotka
27 lut 00:32
Qulka: czyli jeszcze raz po kolei?
27 lut 00:40
Daansa: Tak z baza, jadrem, obrazem
27 lut 00:41
Daansa: Ja juz polowe wiem, wiec bedzie szybciej
27 lut 00:41
Qulka: no to pytaj emotka
27 lut 00:43
Daansa: Jakk zrobić bazę jądra Dochodzę do momentu uwaga x+y−z+2t=0 x+y+z+t=0 3x+2z−t=0 Wolfram mówi, że http://www.wolframalpha.com/input/?i=solve+x%2By%E2%88%92z%2B2t%3D0%2C+x%2By%2Bz%2Bt%3D0%2C+3x%2B2z%E2%88%92t%3D0 x = 0 y = −(3 t)/2 z = t/2 co z tym zrobic
27 lut 00:45
Qulka: chwil..bo on wstawiał znów do działania ale to oczywiste że wyjdzie zero
27 lut 00:52
Qulka: już masz x = 0 y = −(3 t)/2 z = t/2 t=t to jest twój Ker sprawdzasz czy jest takie t żeby się dało zrobić (0,−3,1,2) i tak da się jak t=2 więc wektor x∊Ker
27 lut 00:55
Daansa: Uhhh to teraz obraz
27 lut 00:57
Daansa: i to nie bedzie monomorfizm bo sie nie rowna zero...
27 lut 00:57
Qulka: obraz to spisujesz cyferki przed kolejnymi zmiennymi i sprawdzasz niezależność wektorków
27 lut 01:04
Qulka: u niego jest błąd bo powinno być w 3x zamiast 2x
27 lut 01:05
Daansa: 1 1 −1 2 1 1 1 1 3 2 0 1 tak dla x+y−z+2t x+y+z+t 3x+2z−t
27 lut 01:05
Daansa:
27 lut 01:05
Qulka: pomieszałeś coś , zrób uważniej
27 lut 01:08
Daansa: 1 1 3 1 1 2 −1 1 0 2 1 −1
27 lut 01:11
Qulka: poprawiłeś t ale ten sam błąd nadal przy y i z
27 lut 01:13
Daansa: Niezalezne są 3 pierwsze
27 lut 01:14
Daansa: naprawde? CZekaj x+y−z+2t x+y+z+t 3x+2z−t 1 1 3 1 1 0 −1 1 2 2 1 −1 juz widze emotka
27 lut 01:14
Daansa: Quleczko wracamy do swojego tematu Tam nabijamy wpisy skoro tutaj juz mamy rozwiazane
27 lut 01:16
Qulka: teraz OK
27 lut 01:16
Saris: Nooo ja błąd, herezje pisałem. Badając Ker czegolwiek te zależności, które ci wyjdą z przyrównania wzoru odwzorowania do 0, wstawiasz w wektor, który chcesz odwzorować, a nie do wzoru odwzorowania (jak ja), bo wtedy zawsze Ci 0 wyjdzie. Nie wiem czemu tak napisałem. zresztą z definicji: Kerf to taki zbiór: {v∊V : f(v)=0} gdzie f:V→W Słownie Kerf to taki zbiór wektorów v należacych do V, że f(v)=0.
27 lut 09:48
Saris: Będę później.
27 lut 09:49
Daansa: ZDAŁEM NA 60% Z SAMEJ PRAWIE TEORII! SARISIE! QULECZKO! DZIĘKUJĘ! POZNIEJ PODZIEKUJE BARDZIEJ!
1 mar 12:32