aa
Hugo: Jest ktoś dobry z fizyki pomóc wspólnie porozwiązywac testy
?
3 lut 11:39
Gray: Nie, jest zrozpaczona
Eve.
277246
3 lut 11:44
Hugo: dlaczego zrozpaczona? :−;
3 lut 12:40
Gray: No bo przeżywa Twoją algebrę, a Twoje milczenie odbiera jako swoją porażkę
3 lut 13:00
daras: jestem zajęty bo wspólnie rozwiązuję testy z Anią
tzn. ja rozwiązuje a ona kiwa głową
ale klient nasz pan !
3 lut 13:23
Hugo: Więc się wytłumaczę. Wrócilem po przed 13 do akademika i robie caly czas fizyke.
Co do algebry, wybaczcie ze nic nie pisalem. i mi troche źle było
+ Była teoria ~30−40% całości pkt i to mozna bylo wszystko zerżnąc z kartk z wzorów ale nie
napisalem wszystkich defininicji i poleglem
+ co do praktyki to była więcej pktowana i zrobilem znaczną większość wiec niby jest szansa na
zaliczenie, zobaczymy. Daje sobie 40% ze zdam.
Jutro fizyka ;x ktos by ze mną pomęczyl?
3 lut 13:33
Eve: gdzieżeś ty na teorii poległ? i dlaczego taki pesymista z ciebie?
3 lut 13:41
Hugo: wszędzie
nic z teori nie napisalem ....
no realatywistycznie podchodze do tego, moze zdam ;x ale raczej nie
3 lut 13:52
Hugo: Eve a miala bys ochote na fizyke?
3 lut 13:52
Hugo: Evo dziękuję Ci za czas spędzony ze mną na algebrze, ogólnie to jest do znadnia następnym razem
nawale sb teori do 'kartki z wzorami' bedzie ok : )) zadania umialem dzieki tobie i Gray
3 lut 14:01
Eve: będzie dobrze
, a na fizyce ze studiów to się raczej nie znam
możesz cos rzucić
3 lut 14:03
3 lut 14:06
52: W tym zadaniu 8, to nie wystarczy obliczyć odpowiedniego pola pod wykresem? Czy to byłoby zbyt
banalne ?
3 lut 14:14
Hugo: juz patrze,,,,
3 lut 14:15
kyrtap: 52
masz rację
3 lut 14:17
Hugo: za łatwe sie wydaje
zatem
a) s = v* t
s
1 = Δt * v = (5−2) * 12 = 36m [m/s * s = m]
b) s
2 = Δt * v = (9−5) * 12 / 2 = 24m [m/s * s = m]
3 lut 14:19
Hugo: Hugo zrobił sam
3 lut 14:19
Hugo: Jak na egzamin to takie podejrzane
3 lut 14:20
52:
Muszę sobie przypomnieć tę fizykę, bo z liceum niewiele pamiętam, a od przyszłego semestru się
zacznie...
3 lut 14:20
kyrtap: mnie już męczą od 1 semestru
3 lut 14:25
Eve: [PHugo]] zrobił dobrze
3 lut 14:32
Eve: czy w b to nie jest ruch przyspieszony?
3 lut 14:33
daras: to jest chyba z egzaminu gimnazjalnego ale nie pamiętam roku..?
dzisiaj przerobię te pytania z Jovitą, ona chodzi do gimnazjum
3 lut 14:34
52: kyrtap masz gg ? Generalnie to chyba zbliżony kierunek jesteś do mojego i może warto
byłoby się kontaktować przez gg żeby sobie czasem pomóc
3 lut 14:34
daras: dzieki za linka bo nie wiedziałem już co z nia robić dziś mam
3 lut 14:34
52: daras ma rację
Pytania na pewno nie są z egzaminu xD
3 lut 14:34
Hugo: Eve: w zasadzie to ruch opóźniony jednostajnie
3 lut 14:35
Hugo: ktos cos jeszcze jakies
?
3 lut 14:36
kyrtap: 12360308
3 lut 14:36
52: Ok.
3 lut 14:37
Eve: to 7 mnie zastanawia, bo x(t)+Acos(ω
0t+φ)
| 2π | |
ale tak A=1, ω= |
| , a T=2π, a φ=0 |
| T | |
to było zbyt banalne
3 lut 14:42
Hugo: Ruch harmoniczny (Hugo z glowy) − każdy ruch w którym siła dąży do równowagi połozenia ciała
proporcjonalna do wychylenia ciała z pkt równowagi
3 lut 14:46
Eve: co do 8, to ja tam widzę najpierw przyspieszenie, potem jednostajność i potem opóźnienie, ale
nie wiem, może się nie znam
3 lut 14:47
52: Bo tak jest
3 lut 14:50
Eve: | at2 | |
no to w b) a=6m/s2, s= |
| |
| 2 | |
3 lut 14:55
Hugo: w b) do 8 ?
3 lut 14:56
Eve: tak
3 lut 14:58
Hugo: ale to nie ma byc pole ?! trójkąta? a*h/2
3 lut 15:01
Eve:
6. zasada zachowania pędu: jesli na układ działaja siły, to układ ma przyspieszenie
proporcjonalne do całkowitej działajacej siły
pęd to iloczyn masy i prędkości układu
3 lut 15:01
Eve: sprawdziłam egzamin gimnazjalny i faktycznie a=6m/s2
3 lut 15:06
Eve: ale to będzie to samo
2*12 | | 6*4 | |
| = |
| i to jest droga po 2 sek |
2 | | 2 | |
po następnych 3 sek masz 36m
3 lut 15:08
Hugo: w sumie bo tam at potrzebowalas
czyli moj wzor jest okej
to licze wdl pola
dz
3 lut 15:12
Hugo: Co polasz sie uczyc? chyba ino definicje
3 lut 15:12
3 lut 15:12
3 lut 15:13
3 lut 15:13
Eve: nieźle
3 lut 15:17
Hugo:
3 lut 15:24
Eve: nie rycz, bierz sie do roboty
cała nocka przed tobą
3 lut 15:29
Hugo: A ktos by ze mną nie przerobił
?
3 lut 18:56
Hugo: 12 E
13 B
3 lut 19:01
Hugo: 1.E
2.D
3.E
4.E
5.B(C)
6.B
7.C
8.C
9.b
10.D
11.A
12.E
13.B
14.C
15.E
16.D
17.C
3 lut 19:02
Hugo: Hugo ma
3 lut 19:02
Eve: sie cieszę razem z tobą
3 lut 19:04
Hugo: Ponadto test jest
Ω = {a,b,c,d,e}
A = 1 krotny wybór
więc P(A) = 0,2
P(must
be) = P(A) + P(B)
P(B) = P(must
be) − P(A)
P(B) = 0,5 − 0,2 = 0,3 : )) to zawsze cos niz same otwarte
3 lut 19:36
Eve: zajmij sie fizyka anie obliczanie prawdopodobieństwa zadania egzaminu, wyobraź sobie, że
najgorszy uczeń w klasie może dostać 5 z testu, jak wystrzela dobre odpowiedzi ;
3 lut 20:05
Draghan: Fizyka.
3 lut 20:18
Hugo: Witajcie ponownie : )) przerobilem sb zerówke sam i prosze wytłumaczcie mi co nie co
3 lut 20:59
3 lut 21:00
Eve: tak to wykombinowałam z opisu współrzędnych biegunowych
| V2 | |
B znajduje sie na osi OY wtedy cos=−1 a sin=0, to ze wzoru na przyspieszenie a= |
| =12 |
| r | |
ale cos=−1 więc a=−12
3 lut 21:12
Eve: a w 6 na chłopski rozum
częstotliwość drgań musi wzrosnąć, żeby amplituda też się
zwiększyła, to pasuje tylko C
3 lut 21:18
Hugo: 5.C
6.B
jednak ma być
3 lut 21:27
Hugo: a jestes pewna ;>?
3 lut 21:27
Eve: czyli inaczej, prędkość jest stała z treści zadania a przyspieszenie policzyłam 12m/s
2 więc
się zgadza C( no bo własciwie dlaczego kierowca rajdowy ma zwalniać bieg?
)
3 lut 21:29
Hugo:
3 lut 21:44
Eve: to juz wiem to przyspieszenie jest równoznaczne z przyspieszeniem dosrodkowym więc liczy się go
| V2 | |
jak pisałam wcześniej, bo punkt należy do osi a= |
| |
| r | |
3 lut 21:46
Eve: ten oscylator mnie zafascynował
3 lut 21:49
3 lut 21:53
Eve:
kierunek i zwrot wekora pędu jest taki sam jak prędkości
3 lut 22:01
Hugo: czyli A : )
3 lut 22:03
Maslanek: Przeciwnie, C
Pęd to wektor. Popęd ma ten sam kierunek co siła.
3 lut 22:05
Hugo: Maslanek
Legendo mądrości !
3 lut 22:05
Eve: własnie to rozrysowałam, jasne, że C
3 lut 22:07
Hugo: a tak na Hugusiowy rozum by zrozumial
?
3 lut 22:08
Hugo:
to sie kloci na chlopski rozum, dlaczego tak jest
3 lut 22:13
Eve: pęd jest styczny do drogi, żeby punkt "skręcił w lewo musisz zadziałać siłą w "dół", tak ja,
laik to rozumiem
3 lut 22:16
Eve: zmiana pędu, to popęd
3 lut 22:16
Eve: Hugo jak będziesz zdawał chemie, to nie włączę kompa
3 lut 22:21
3 lut 22:23
Hugo: chemia w pt
ale czekaj ! a to potem wraca ? A−>B ...B−>A?
3 lut 22:25
Hugo: co znaczy skrecil w lewo ;−;;?!
3 lut 22:25
bezendu:
Hugo miał zdawać biologię wtedy byś się Eva wystraszyła
3 lut 22:28
Hugo: czyli jak ped wraca z B to jest po pęd?
3 lut 22:29
Hugo:
wtey by mial ten sam zwrot ale inny kierunek
3 lut 22:29
Hugo:
to *
3 lut 22:30
Hugo: Maslanek
popęd i pęd ma ten sam kierunek co sila
3 lut 22:31
Hugo: Eve !
kierunek i zwrot wekora pędu jest taki sam jak prędkości
ten wektor m kierunek popędu ale zwrot pędu
wektor "maleje ale w lewo"
3 lut 22:36
Hugo: naprowadz mnie dalej prosze
3 lut 22:37
Qulka: popęd jest siły a pęd jest masy
popęd siły = pęd masy
Ft = mv
3 lut 22:39
Eve: czekaj, przetrawię
3 lut 22:39
Eve: ale to ciało nie wraca
3 lut 22:42
Hugo: Qulka no dobrze i jak to sie odnosi do rysunku ;x?
3 lut 22:43
Qulka: przy tej ilości postów przeczytałam tylko 3 ostatnie ;>
3 lut 22:45
Hugo: blagam wytlumacz mi to
3 lut 22:46
3 lut 22:47
Qulka: C
3 lut 22:50
Eve: dlaczego? wytłumacz Hugusiowi
3 lut 22:52
Qulka: bo różnica prędkości to kierunek C
3 lut 22:53
Qulka:
3 lut 22:54
Eve: aaaaaa
właśnie to chciałam zobaczyć, teraz wim, że mogłam to narysować wwcześniej
3 lut 22:56
Hugo: NOWA TEORIA
p = m * v = F*t
zatem skoro wektor szukany to pęd , to pęd ma taki sam zwrot co siła czy prędkość !
zatem musi byc w lewo
CO do kierunku ! Pęd musi być równy
"Popęd ma ten sam kierunek co siła."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pop%C4%99d_%28fizyka%29
czyli patrzymy na wykres argumenty rosną w prawo ! wiec funkcja malejąca
wiec kierunek w dół
i w lewo i sie zgadza tak?
3 lut 22:58
Hugo: skąd to jest v1 v2?
3 lut 22:59
Qulka: m•Δv = F•Δt masz zapisać przyrostami
3 lut 23:00
Qulka: v1 to w A , a v2 to w B
3 lut 23:00
Hugo: −,− nie rozumiem
rysunek okej bo pokauje fajnie. v
1 mowisz z A ale jak z A
? i B z v
2 ale jak co z czego?
i ten wzor widzialem jest na wiki ale co on mi daje?
m•Δv = F•Δt
Δv = F•Δt / m
v
1 = F * 0 /m? =0? bo czas jest od zera do 2
v
2 = F * 2/m = F
nie rozumiem
3 lut 23:06
Hugo: na rysunku jest
przy A szczalka do góry ale to powinno byc w dól
?
a w przy B prawidlowo w lewo
3 lut 23:07
Eve: przecież masz narysowane wektory
3 lut 23:08
Hugo: okej bo v
1 do góry a −v
1 w dół
3 lut 23:09
Hugo: ale skad to −v1?
3 lut 23:09
Eve:
3 lut 23:09
Draghan: Hugo, głowa do góry!
To tylko fizyka!
Pozdrawiam,
Qulko.
3 lut 23:09
3 lut 23:09
Eve: bo Δv=v2−v1
3 lut 23:10
Qulka:
wektor niebieski prędkość w B wektor czerwony prędkość w A wektor fioletowy −prędkość w A bo
zamiast odejmować i się zastanawiać w którą stronę po prostu dodaję wektor przeciwny
przesuwając je aby koniec pierwszego łączył się z początkiem drugiego
wektor pomarańczowy =wynik odejmowania wektora prędkości w B i w A
3 lut 23:11
Hugo: teraz rozumiem ! dziekuje każdemu
3 lut 23:20
Eve: spróbuj nie zdać, to cię znajdziemy
3 lut 23:21
Hugo: Aniu
no... Hugo sie starać jak może
3 lut 23:26
Eve: ty sie nie starać, ty zdać
3 lut 23:28
Qulka: a co on zdaje
3 lut 23:29
Eve: fizyke, jutro
3 lut 23:30
Draghan: Hugo, będę kciuki trzymał. Oby poszło Ci lepiej, niż mi.
A o której masz ten egzamin?
3 lut 23:31
Qulka: czy to jakieś studia
i nie umie dodawać wektorów
3 lut 23:31
Qulka: Draghan: a jak Twoje zadanka
3 lut 23:31
Eve: informatyka, co się dziwić, oni mają swój świat
3 lut 23:33
Hugo: o 12
3 lut 23:35
Hugo: AGH
welcomes
3 lut 23:35
Qulka: Eve
do tego stopnia swój świat, że potrafią napisać że
√18=9
3 lut 23:37
Draghan: Quleczko, fatalnie.
Chociaż zrobiłem całe jedno zadanie (i zrobiłem dobrze, chociaż nie
wyprowadziłem wzoru dla prawa Gaussa, tylko od razu podstawiłem do policzonej na boku całki) i
podziubałem dwa pozostałem, "otrzymałem" 0 punktów.
3 lut 23:37
Eve: dokładnie tak Q
3 lut 23:39
Hugo: Ananaowy Gąszcz Hugusia : )))
3 lut 23:39
Hugo: √18 = 3
√6
3 lut 23:40
Draghan: Huguś, Ty lepiej przerzuć się na cyfrowe gąszcze, bo analog to już w lamusie dawno
siedzi...
3 lut 23:40
Eve: 3
√2
3 lut 23:41
Qulka: Draghan:
co tak kiepsko
a tak się starałam
3 lut 23:41
Draghan: Wiem, że się starałaś... Przepraszam...
Doktor uznał, że jeśli nie wyprowadziłem wzoru, to zadanie należy wyzerować.
Z resztą
statystyki nie rokują dobrze − zdawalność tego kolokwium wyniosła poniżej 10%.
3 lut 23:43
Qulka: Hugo ech..nie ma takiej kulki co nie patrzy ;>
3 lut 23:43
Qulka: Draghan: przenieś się do mnie
u mnie było 100%
3 lut 23:44
Hugo:
3 lut 23:44
Saris: jakiego wzoru?
3 lut 23:44
Draghan: Do Ciebie?
Czyli dokąd?
3 lut 23:45
Draghan: Saris − w prawie Gaussa masz całkę. Ja sobie ją policzyłem na boku. Wynik był poprawny,
ale cóż z tego...
3 lut 23:46
Eve: Hugo nie bij łbem w mur, to juz oklepane,masz zdać, bo cie znajdę i gorzko pożałujesz
3 lut 23:46
Hugo: Hugo zbuduje sobie Bazę R
Hugo zeby sie ukryć przed Eve a potem zbuduje obraz img i
powiesi na ścianie
3 lut 23:49
Draghan: ...lepszy jest png.
3 lut 23:53
Eve: zaraz zacznę pisać doktorat:Korelacja między przedmiotami ścisłymi−wpływ sesji studentów na
wiedzę byłych studentów
3 lut 23:56
Qulka: Europejska Uczelnia Informatyczno−Ekonomiczna
3 lut 23:56
Qulka: Eve
jak chcesz materiały mogę Ci sukcesywnie dosyłać
3 lut 23:57
Eve: ło matko, z doktoratem to mnie z pracy zwolnią, jako zbyt wykształconą
4 lut 00:01
Draghan: Qulko − Warszawa to nie dla mnie. Ja się w Gdańsku nienajlepiej czuję, a co dopiero w
stolicy.
Chociaż ciekawe, czy bym się tam na informatykę dostał...
4 lut 00:02
Eve: przeca stolica do dupna wieś
4 lut 00:03
Qulka: Draghan: spróbuj zapraszam
teraz będzie zimowy nabór
to są fajne grupy bo mało ludzi
i bardziej indywidualne podejście
4 lut 00:09
Draghan: Nieeeee, musiałbym albo sam się do Wawy przeprowadzić (dziewczyna by mnie zabiła), albo z Nią
się przeprowadzić (też by mnie zabiła, bo również na PG studiuje i nie chce się przenosić).
Martwy się Wam nie przydam.
4 lut 00:12
Qulka: poczytaj o opcji studentów on−line
4 lut 00:14
Hugo: hugo chce doktora ( :
4 lut 00:18
Draghan: Mogę Ci,
Huguś, podesłać mojego doktora od fizyki.
Nawet z dopłatą.
4 lut 00:20
Qulka: Hugo
ucz się ucz
i miej z tego frajdę
wtedy szansa zawsze jest
teraz powoli
wszystkie tytuły się dewaluują
4 lut 00:24
Draghan: Tytuł... Tytuł tytułowi nierówny.
Jeden inżynier będzie miał wiedzę doktora, inny nawet liceum nie będzie łapał...
4 lut 00:27
Qulka: powoli staczamy się w tę drugą stronę
4 lut 00:29
Draghan: Nie ma co dywagować nad tym, dlaczego − bo to oczywiste i wiadome od dawna.
Sam bardzo żałuję, że byłem edukowany według tak okrojonego programu... Ale trochę za późno
zdałem sobie z tego sprawę.
Teraz tylko trzeba się uczyć, uczyć i jeszcze raz uczyć!
Bo wiedza to potęga, ot co!
Quleczko − jako wykładowca, masz JAKIŚ TAM wpływ na sytuację.
Po prostu... Wymagaj.
4 lut 00:32
Qulka: Draghan ciągle mi się wydaje że to walka z wiatrakami
ale stopniowo podnoszę poziom, bo
wciąż jeszcze mamy studentów bez matury z matmy
4 lut 00:45
Draghan: Nawet jeśli to walka z wiatrakami, to − gdyby założyć, że uda się powalić choć jednego
"olbrzyma" − czy nie będzie to sukces?
Może i nie przez wielkie "S"... Ale jednak.
4 lut 00:50
kyrtap: nie siedźta, uczta się
4 lut 00:52
Qulka: gnębienie zostawiam przedmiotom kierunkowym
nie będę katować fizyką informatyków
niech
żyją we własnym świecie
4 lut 00:53
Qulka: kyrtap ja już sesję skończyłam
mogę siedzieć i się relaksować
4 lut 00:54
kyrtap:
4 lut 00:55
Draghan: Nikt nie mówi o gnębieniu.
Heh, los chciał, że przypadkiem trafiłem na cytat tematyczny.
"Człowiek uczy się przez całe życie, z wyjątkiem lat szkolnych." Gabriel Laub
Przypadek...?
4 lut 00:56
kyrtap: Na studiach bardziej oceniają niż uczą
4 lut 00:58
Qulka: bo na studiach to musisz się chcieć uczyć sam
prowadzący tylko naprowadza na kierunek
4 lut 01:00
Qulka: Draghan: bo w szkole uczysz się życia
a w życiu uczysz się szkoły
4 lut 01:01
Draghan: Co do pierwszego, to się zgadzam... Szkoła uczy życia − owszem. Ale w przestrzeni urojonej.
Hugo, Ty w szachy grasz?
4 lut 01:04
4 lut 01:07
Draghan: Szkoda, że nie widziałem tych filmów, zanim się musiałem nauczyć urojeń.
Fajne są. Oglądam dalej.
4 lut 01:18
Qulka: Draghan
człowiek całe życie się uczy
4 lut 01:21
Draghan: Korzystając z okazji, jeszcze spytam. Znasz może jakieś materiały do nauki "obsługi" funkcji
wielu zmiennych?
Od tego (znaczy nie wiem konkretnie, od czego, kiedy spytałem dostałem tylko odpowiedź "funkcje
wielu zmiennych"
) będziemy zaczynać drugi semestr, a chciałbym się przygotować, żeby znów
nie zostać w tyle...
4 lut 01:26
Qulka: pewnie pochodne cząstkowe
4 lut 01:38
Qulka: albo geometria w przestrzeni
4 lut 01:41
Draghan: Nie wiem.
Prowadząca odesłała mnie do strony internetowej, na której nie było tego, co
mówiła, że jest.
Tak więc znam tylko hasło "funkcje wielu zmiennych" i chciałbym coś w tym kierunku zdziałać.
4 lut 01:41
Qulka: a jaka to strona?
4 lut 02:04
Draghan: Na naszej wydziałowej stronie miał być link do katalogu ECTS i tam rzekomo miał być rozpisany
szczegółowo plan na każdy semestr każdego kierunku...
Strona wydziału − to się zgadzało, link się zgadzał, katalog ECTS również... Ale coś rozpiski
zabrakło.
4 lut 02:09
Qulka: a to tak bywa
4 lut 02:16
4 lut 02:18
Draghan: A te funkcje wielu zmiennych są jakoś powiązane z wektorami? Bo na wektorach skończyliśmy
pierwszy semestr... Może tu jest jakiś trop...
4 lut 02:18
Draghan: Już patrzę.
4 lut 02:18
4 lut 02:26
Qulka: animacje są naprawdę cudne
można złapać funkcje i nią kręcić jak się chce
4 lut 02:28
4 lut 02:30
Draghan: W sensie że cały ten portal jest świetny.
4 lut 02:31
Qulka: a myślałam że wszyscy o niej wiedzą
dla mnie miejscami ten język jest zbyt matematyczny
w duszy to ja jestem chemikiem
matematykę lubię praktycznie, a nie ściśle teoretycznie
4 lut 02:34
Qulka: ale faktycznie matematyka jest nauką precyzji.. aż do ostatniego punktu i kropki
po prostu
infinitezymalnie
4 lut 02:36
Draghan: Pierwszy raz ją na oczy widzę i nigdy o niej nie słyszałem.
Dziękuję.
Kurczę, życia mi nie starczy, żeby tego wszystkiego się nauczyć...
4 lut 02:36
kyrtap:
4 lut 02:36
Qulka: Draghan stopniowo
po kolei
małą łyżeczką
i pochłoniesz nawet się nie zorientujesz
kiedy
4 lut 02:38
4 lut 02:45
4 lut 02:46
Qulka: jeden link a tyle szczęścia
4 lut 02:48
4 lut 02:54
Qulka: Powodzenia
trzymam kciuki
4 lut 02:57
Eve: gdyby nauczyciele byli wymagający już na etapie gimnazjum, a nie robili tylko wyniki, to na
studiach nie musiałoby być zajęć wyrównawczych
4 lut 09:25
Qulka: nie mówiąc o tym, że gdyby nie dążyli żeby zdawalność matur wynosiła 100%
to na studia by
chodzili tylko Ci co naprawdę chcą się uczyć
4 lut 10:20
Draghan: Dzień dobry.
A mi się widzi, że już w podstawówce należałoby zacząć. Dzieci mają niesamowitą zdolność
pochłaniania wiedzy, a jak się człowiek od małego do czegoś przyzwyczai, to mu w krew wejdzie
i będzie to dla niego naturalne.
4 lut 10:20
4 lut 10:24
Draghan: Szkoda, że możemy sobie tu tylko gdybać...
4 lut 10:29
Qulka: możemy propagować pozytywne pomysły
gdzieś się kiedyś skumulują i zadziałają
4 lut 10:35
Qulka: najnowsze teorie strun mówią o wibracjach fal mózgowych
a interferencje są i działają
4 lut 10:37