matematykaszkolna.pl
wlasnosci funkcji dalej dalej . 5-latek: Znajdz dziedziny i zbiory wartosci funkcji
 x 
a) y=

Df=r\{0} ZWf=1
 x 
b)y=x2+2 Df=R ZWf=<2,oo) c)y=x2=|x| Df=R ZWf=<0,oo) d)y=(x)2 to y=x Df=R ZWf=R e)y=1 Df=r ZWf=1 f) y=0 to Df=R ZWf=0 Znajdz przeciwobrazy przedzialu (0,3) dla wszystkich tych funkcji Wedlug mnie c)f−1((0,3))=(−3,3} d)f−1((0,3))=(0,3) W b) musi byc chyba przedzial <2,3) (ze wzgledu na zbior warosci tej funkcji i wtedy f−1((0,3))=(0,1) Reszte nie wiem . Da to funkcje stale
15 sty 20:25
Metis: Dobry wieczór 5−latku! emotka 274100
15 sty 20:27
5-latek: Wytlumaczy ktos?
15 sty 20:46
Gray: Dziedzina d) źle. Przeciwobrazy: c) bez zera; b) źle − może być (0,3).
15 sty 20:46
5-latek: rysunekCzemu w d)zle dziedzina ?Mam y=x W c) juz wiem dlaczego bez 0 bo przedzial bez 0 Mozesz wytlumaczyc dlaczego b) zle w przciwobrazach ?
15 sty 20:55
Frost: x x≥0
15 sty 20:58
5-latek: Ale moge zapisac ze (x)2=x albo (x)2=|x| Ale i moge sie mylic
15 sty 20:59
Gray: x=(x)2x2 = |x|
15 sty 21:06
Gray: Przeciwobraz w b) to (−1,1) → np. patrz Twój rysunek.
15 sty 21:07
5-latek: Nie spieram sie Sugerowalem sie zadaniem z ksiazki Anusiaka gdzie pyta sie ktore z rownosci sa prawdziwe dla wszysktkich x dla ktorych maja sens i wlasnie tak mam zapisane
15 sty 21:11
Gray: No i dobrze ma zapisane. Anusiak zabezpieczył się zwrotem "... dla wszysktkich x dla ktorych maja sens ...". Ty ustalałeś dziedzinę, czyli te x, dla których mają one sens; Anusiak tego nie robił.
15 sty 21:14
5-latek: rysunekProszse jeszcze zebys mi wytlumaczyl oczywiscie jak masz chec te pozostale np e)y=1 Tego nie rozumiem
15 sty 21:15
5-latek: czyli dziedzina w d)<0,∞) poprawiam
15 sty 21:17
5-latek: Te w cwiczeniach to w miare proste przyklady ale w zadaniach emotka
15 sty 21:19
Gray: e) f(x)=1, czyli f−1((0,3)) = f−1({1})=R
15 sty 21:37
5-latek: Dziekuje CI bardzo za pomoc . emotka
15 sty 21:40
Gray: Nie ma sprawy.
15 sty 21:43