matematykaszkolna.pl
Matura matematyka CKE Maciej: Jak wam poszła dziś próbna matura podstawowa z CKE?
16 gru 13:56
Piterek: Jaka była ? Jestem na obozie sportowym i niestety nie mogłem pisać. Trudniejsza,łatwiejsza niz z operonu ? Jakie zadania dominowały(dział)
16 gru 13:57
Maciej: Wg mnie jak na podstawę była bardzo trudna...nawet majowa matura, którą okrzyknięto mianem najtrudniejszej nie była aż tak trudna jak ta. Zadania były głównie z geometrii i było dużo analitycznej. Stożek był, trapez − planimetria. Oczywiście rozpad promieniotwórczy...który powinien się znaleźć na chemii...ale zadanie to było do zrobienia i zadanie ze średnią prędkością...tu znowu fizyka...
16 gru 14:00
Mila : Zobaczymy co napisze Blue. Czekamy na opinię.
16 gru 14:10
Metis: Podobno trudna. A rozkład promieniotwórczy to też fizyka emotka
16 gru 14:16
undefined: Przecież to też matematyka emotka Nie powinno się tego łączyć tak bardzo z fizyką. emotka
 s 
Miałeś jasno napisane, że Vś =

, i droga |AB| = |BC| więc teraz tylko wyznaczyć
 t 
czas,który był wszędzie inny wykorzystując prędkość. 40 km/h i 60km/h (chyba), więc |AB| = s
 2S 2S 2S 240 
Vś =

=

=

= 2S *

= 30 km/h
 S/40+S/60 (6S+4S)/240) (10S)/240) 10S 
Dobrze? A rozpad promieniotwórczy to sprawdzenie, czy potrafisz zastosować wzory, które miałeś na karcie..
16 gru 14:17
undefined: 48 Km/h *
16 gru 14:18
kyrtap: Też czekam emotka
16 gru 14:24
kyrtap: ja zawsze nie lubiłem pisać podstawy gdyż strasznie wtedy było u mnie ograniczone rozumowanie podczas pisania nie wiem z czego to wynikało
16 gru 14:27
Olgaaa: Była trudna, ale zawsze mogło być gorzej
16 gru 14:30
kyrtap: Pamiętajcie że wiedza to jedno ale opanowanie stresu na maturze to drugie
16 gru 14:30
Olgaaa: a ja właśnie się nie stresuję nigdy no chyba, że czas mi się kończy
16 gru 14:34
Piterek: Jak beda arkusze gdzieś,wrzućcie tu emotka
16 gru 14:35
16 gru 14:39
16 gru 15:26
Olgaaa: Dziękujemy Jakubie emotka
16 gru 15:46
Maciej: Boże ile głupich błędów narobiłem Całe szczęście, że zdałem...
16 gru 15:53
Olgaaa: Maciej, mam podobnie
16 gru 16:02
yrrah: w kluczu są błędy. Zarówno w 1, jak i 22 emotka
16 gru 16:03
yrrah: Ktoś z redkcji może to potwierdzić? https://matematykaszkolna.pl/strona/1262.html na podstawie tego wychodzi 4%. Z kolei w 22 pytają o wyraz nieujemny, zatem dla 6 wychodzi 0, co też jest nieujemne.
16 gru 16:06
Olgaaa: to, że w pierwszym jest błąd, to też wiem
16 gru 16:06
16 gru 16:07
yrrah: w 22 też, kto pisał klucz....
16 gru 16:08
52: no właśnie nieujemny czyli ≥0 a takich wyrazów w tym ciągu jest mnóstwo niedodatnich jest jedynie 6... ujemnych 5... chyba że ja coś źle myślę...
16 gru 16:09
Olgaaa: i tak skoro był przeciek... to bez sensu
16 gru 16:10
bezendu: Zadanie 31 już było na jakieś próbnej Zrobiłem wszystkie zadania. Jestem dumny z siebie emotka
16 gru 16:10
boni: Szczerze mówiąc dla mat−fizów przygotowujących się do rozszerzenia to powinien być pikuś.
16 gru 16:10
bezendu: Czekam na taką samą w maju emotka
16 gru 16:11
undefined:
0.625−0.6 

*100=4%
0.625 
16 gru 16:13
yrrah: 52−dodatnich było 5, 0 było dla n =6, zatem nieujemnych 6.....ujemnych nieskończenie wiele
16 gru 16:13
yrrah: undefined też tak uważasz z tym ciągiem?
16 gru 16:14
undefined: niee wychodziło (− 6> ale n ≥ 1 więc 5
16 gru 16:15
yrrah: aaaaaaaaaaaaaaaaaa...............dla 5 wychodzi 0,8 co nie jest całkowite.....
16 gru 16:20
Maciej: Noo na to trzeba było uważać ale w 1 koleżanka powiedziała mi, że 2,5 aż się zdenerwowałem...w kluczu, że 2,5 to jak w końcu? Bo moim zdaniem 4% i nie ma innej możliwości...
16 gru 16:22
Maciej: Wczoraj na polskim też był błąd w zadaniu 1.5...dają matury i klucze z błędami...i to jest CKE
16 gru 16:22
yrrah: 4% jest dobrze
16 gru 16:24
undefined: zgadzam się, pamiętaj Matura To Bzdura
16 gru 16:26
Olgaaa: co do polskiego, to moja polonistka jak robiła te zadania, to by straciła 3 punkty, więc arkusz z lekka z dupy wzięty emotka matma była spoko, choć nie będę mieć jakiegoś super wyniku, ale to przez moją własną głupotę
16 gru 16:36
Blue: Matura dość nietypowa. Tak jak z dwóch poprzednich miałam 100%, to tutaj jestem pewna, że nie będę tyle mieć... Mam jednak pewne wątpliwości co do klucza: w tym 22 nie powinno być B no i w 26 są źle pierwiastki obliczone w kluczu Zadanie z trapezem na pewno mam źle, chociaż coś tam napisałam o trójkątach podobnych i w ogóle, ale nie wiem czy w ogóle jakiś punkt za to dostanę.... BTW − oni z CKE ciągle zmieniają ten klucz w necie, bo po 15, jak sprawdzałam, to w zadaniu 32 były błędy a teraz już nie ma
16 gru 17:33
Olgaaa: A wszystkie zamknięte miałaś dobrze?
16 gru 17:37
Blue: W dwóch mam błąd, ale właśnie nie rozumiem, dlaczego w tym 22 powinno być C...
16 gru 17:39
razor:
 24 
an =

− 4
 n 
dzielniki 24: {1,2,3,4,6,8,12,24} a1 = 24−4 = 20 a2 = 12−4 = 8 a3 = 8−4 = 4 a4 = 6−4 = 2 a6 = 4−4 = 0 Tutaj kończą się wyrazy nieujemne, jest ich 5 a8 = 3−4 = −1 a12 = 2−4 = −2 a24 = 1−4 = −3
16 gru 17:45
Blue: Ja to zrobiłam tak : (24−4n)*n ≥ 0
16 gru 17:50
razor: a co z warunkiem że wyrazy ciągu mają być liczbami całkowitymi?
16 gru 17:52
ghe: Blue, ale mają być całkowite. Wynik Twojej nierówności wcale nie musi być liczbą całkowitą emotka Wynik Twojej nierówności to n≤6. Sprawdź, że dla n=5 wynik nie jest liczbą całkowitą emotka Dlatego najlepiej jest rozwiązać sposobem Razora.
16 gru 17:53
xyz: @Blue Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się po co przerabiasz te zadania? Po co ciągle marnujesz czas i jeszcze tak perfidnie wszystko robisz pod maturę. Jaki jest w tym sens i tak nie będziesz korzystała z tego w życiu. RSVP
16 gru 18:22
Mila: Blue, mogłaś zrobić tak: 24−4n≥0, n≥1 24≥4n⇔ n≤6 i n≥1 Teraz sprawdzić drugi warunek, czy wyrazy są liczbami całkowitymi: a1=.. .. a6=
16 gru 18:33
Blue: aaaa, dobra już rozumiem emotka
16 gru 18:37
Blue: xyz, no cóż na razie to ja się uczę, żeby się dostać na studia, a skąd wiesz, że mi się coś z tego w życiu nie przyda
16 gru 18:38
Mila: Blue, Uzupełniaj wiadomości o trapezach, to było proste zadanko.
16 gru 18:42
Blue: xyz, wiem, że może być to wkurzające dla niektórych, że taka osoba jak ja może mieć 100% z matmy i osiągnęła to ciężką pracą , a inna ma po prostu talent i zrobi jakiś głupi błąd i będzie mieć 95%. Ale cóż, nikt nie będzie patrzył później na to, kto ma naturalny talent do matematyki, a kto się tego wyuczył, liczy się wynik emotka
16 gru 18:42
Blue: Mila tylko problem w tym , że nie mam czasu:( Będą święta to wreszcie skończę tą stereometrię, ale po prostu nie mam kiedy tej geometrii powtarzać. Teraz powinnam się uczyć na sprawdzian z gegry(bo mamy lekcje po maturach), a mimo to padam na twarz i coś czuję, że nic się już nie nauczę...
16 gru 18:45
Olgaaa: a ja mam pytanie emotka czy w marcu też będą jeszcze jakieś próbne? emotka
16 gru 18:50
Blue: Olga, a jak Ci Operon poszedł?emotka
16 gru 18:52
Olgaaa: podstawa super, za to rozszerzenie nie tak, jakbym chciała
16 gru 18:59
Blue: Stówka z podstawy? Szczerze dla mnie to rozszerzenie z Operonu trudnością było podobne do dzisiejszej podstawy hehe emotka Aż się boję, co CKE da w czwartek...
16 gru 19:00
Olgaaa: z podstawy 98% u mnie w szkole jeszcze nie było wtedy pochodnych, więc nie mogłam wszystkiego zrobić, ale nie jest źle, bo z tymi wynikami bym się dostała na moje studia
16 gru 19:08
Blue: Ja na swoje też emotka Ale ja tam wolę się nie sugerować tym Operonem, bo widzę, że CKE trudniejsze matury robi.... A na co chcesz iść? Nie pamiętam, czy już kiedyś o tym wspominałaś?emotka
16 gru 19:43
Olgaaa: Na informatykę emotka
16 gru 20:58
Hugo: Te czasy jak Hugo sie uczyl na mature 8)))) witamy swieże mięso armatnie nowego systemu
16 gru 21:00
Hugo: @Olgaa: Hugo zaprasza na IT na AGH
16 gru 21:00
kyrtap: emotka
16 gru 21:01
Olgaaa: Naprawdę się cieszę, że nie jestem jakąś słabą osobą z matmy, bo wydaje mi się, że może sporo osób nie zdać... Nie to, żebym była jakaś super, ale jednak coś tam ogarniam
16 gru 21:01
Olgaaa: Finansowo zbytnio nie mogę
16 gru 21:02
Blue: Właśnie mówili o naszej maturce w radiu, jak zwykle tradycyjna śpiewka: dla mat− fizów proste, dla humanów − trudne.... Ja nie wiem dlaczego humanistów zawsze utożsamia się z debilami, przecież biol−chemom mogło pójść równie źle
16 gru 21:10
Olgaaa: nie wiem jak w innych szkołach, ale u mnie biol−chem jest na wysokim poziomie i są świetni z matmy a taka humanistyczna klasa to porażka jednak w zeszłym roku jakaś dziewczyna miała chyba 5 punktów tylko, gdzie myślałam, że sobie żartują, a jednak to była prawda
16 gru 21:12
Blue: a nikt nie przyzna mi racji, że coś w tym 26 zadaniu źle zapisali w kluczu ? Bo funkcję mają −2x2+5x+6, a w mianowniku pierwiastka −2.....
16 gru 21:13
kyrtap: muszę przyznać że Panie w biochemie są bardzo inteligentne z matematyki emotka
16 gru 21:14
Blue: no może masz racje, ale w sumie mnie to wkurza, bo to, że mam rozszerzony polski nie znaczy, że nie umiem matematyki, a mi się wydaje, że w naszym potocznym słownictwie słowo "humanista" bardziej funkcjonuje jako debil z matmy niż jako ktoś, kto interesuje się literaturą itp. ale mniejsza z tym
16 gru 21:15
kyrtap: Blue zgadzam się z Tobą w przypadku moim ja mam pełen szacunek do humanistów, jeżeli chodzi o język polski zawsze mi tłumaczyła polonistka że ze mnie nie będzie polonisty
16 gru 21:22
zawada: ja po biol−chemie mature z matematyki (2013) napisałem na 89%. całkiem bezstresowo i przyjemnie emotka teraz tylko anatomia na lekarskim daje się we znaki
17 gru 01:36
bezendu: Nie napisałaś na tyle... 1punkt−2% więc nie można uzyskać nieparzystego wyniku..
17 gru 01:38