matematykaszkolna.pl
NIERÓWNOŚĆ KWADRATOWA ! Kasia: rysunek witam. prosze ,pomozcie mi zrozumiec kiedy mam rysowac w wyniku nierownosci kwadratowej przedzial zamkniety i otwartyi gdzie mam zamalowac jak w rysunku przykladowym.bo obliczac umiem itd ramiona paraboli umiem czy gora czy dol nie umiem zamalowac pola w paraboli no i wlasnie keidy zamknac kiedy otwarty miec przedzial .czy to prawda ze gdy mam znaki < .> z = jednoczesnie to przedzial mam miec zamkniety a gdy same <,> to otwarty? i skad mam wiedziec gdzie zamalowac ? nigdzie nie moge tego znalezc !emotka podam przyklad z zeszytu swojego aby zobrazowac z czym mam problem wynik do rysunku : x∊ < −1,4> przy czy w zadaniu jest znak ⊆ a "a" jest dodatnie
12 gru 11:09
J: ..przedział (a,b) .. to przedział obustronnie otwarty , czyli liczby a i b nie należą do tego przedziału .. ..przedział [a,b] .. to przedział obustronnie domknięty , czyli liczby a i b należą do tego przedziału .. ..przedziały mogą być jednostronnie domknięte lub otwarte .. na podanym rysunku niech kropki to a i b i f wykres jeżeli np: f < to: x ∊ (a,b) ale jeżeli: f ≤ 0 to: x ∊ [a,b] ... bo f może równac się 0
12 gru 11:14
Kasia: rysunekCZYLI MOGE W NOTATKACH ZAPISAC ZE JESLI W ZADANIU JEST ≤ LUB ≥ TO BEDZIE TO PRZEDZIAL ZAMKNIETY A JESLI < LUB > TO OTWARTY I WTEDY PRZY ZNAKACH < I > ZAMALOWUJE MIEJSCA POZA PARABOLA A CO Z MALOWANIEM MIEJSCA? NP JAK NA RYSUNKU. KIEDY MAM WIEDZIEC CZY MAM ZAMALOWAC NA ZEWNATRZ CZY WEWNATRZ ? ZAZNACZYLAM ROZNE KOLORY CZY MOZESZ MI PRZYPISAC OD CZEGO ZALEZY KTORE MIEJSCCE ? BO ROZUMIEM ZE MAM BRAC POD UWAGE ZNAK W ZADANIU NP < I CZY W DELCIE "a" JEST DODATNIE CZY UJEMNE. ( NIE WIEM CZY ZANZACZAMY MIEJSCE "KOLOR POMARANCZOWY" ALE W RAZIE CO ZANZACZYLAM TEZ ) JAKAS KRESKE WIDZE W PODGLADZIE NAD PARABOLA ALE TO BLAD emotka
12 gru 11:35
Kasia: jesli np w delcie a jest minusowe a znaki sa < lub > 0 to gdzie mam zamalowac −−−−−−−−−−−−−−−−−//−−a jest minusowe a znaki ≤ lub ≥ 0 to gdzie wtedy ? −−−−−−−−//−−−−−−−−−a jest plusowe a znaki < lub > 0 to gdzie malowac ? −−−−−−−−−//−−−−−−−−a jest plusowe a znaki ≤ lub ≥ 0 to gdzie....emotka
12 gru 11:39
J: rysunek zacznijmy od tego , co konkretnie masz zaznaczyć ....? popatrz na rysunek, dla jakich x f(x) ≥ 0 ..?
12 gru 11:43
Kasia: rysunek <−3,2> i zamalowalabym to jak w rys.
12 gru 11:50
Kasia: bardziej mi chodzi jak rozw. delte i potem mam wyniki z x1 i x2
12 gru 11:51
Foxal: wspolczynnik a dodatni oznacza ze parbola jest wklesla czyli jej ramiona sa skierowane w gore, znak wiekszy lub rowne zeru "≥0" oznacza ze moze byc rowna zeru czyli osiaga dany argument x. ten zank > oznacza ze nigdy nie osiagnie tego argumentu. Dla paraboli z wspolczynnikiem dodatnim a i miejsami zerowymi −3 i 2 gdy f(x)>0 ⇔ x∊(−nieskonczonsci;−3)+(2;+nieskonczonsci).
12 gru 11:53
Kasia: jesli w delcie a jest na minusie czy plusie to wiem ze ramiona delty gorew dol. ale nie wiem wlasnie jakie miejsca zamalowac w paraboli. wyniki z x1 i x2 wpisuje w wykres.rysujac parabole gora badz dol w zaleznosci czy "a" w delcie jest dod. czy ujemne i tyle umiem
12 gru 11:53
Foxal: dla f(x)<0 x∊(−3;2)
12 gru 11:54
Foxal: poniewaz tam przyjmuje wartosci ujemne f(x)<0
12 gru 11:55
Kasia: zadania moje polegaja na tym ze mam obliczyc delte,potem x1 i x2 jesli jest, potem narysowac parabole i napisac ze np X ∊ ....
12 gru 11:56
Kasia: piszesz f(x) <0 czy to oznacza to samo co x <0 ?
12 gru 11:57
Kasia: kurde ja nie wiem dzieki czemu mam 5 z matmy.ale naprawde tylko dzieki wam bo mi tlumaczycie . bez was jestem tępak
12 gru 11:58
J: x − to argument funkcji , a f(x) to wrtość funkcji dla argumentu x ..
12 gru 12:01
Kasia: rysunekco to oznacza ze jest czesc wykresu pod osia x ? to oznacza to ?
12 gru 12:12
Kasia: bo znalazlam to czego szukalam ja mam problem z pkt 4 i 5 https://matematykaszkolna.pl/strona/93.html
12 gru 12:13
Kasia: tego wlasnie nie rozumiem. pkt. 4 zapamietam i bede sie do niego stosowac poprostu a zadaniach. jeszcze pkt 5 jak zrozumiem .....to bedzie sukces.
12 gru 12:15
Foxal: jezeli chodzi ci o to kiedy zamalowac kropke to jak pisalem wczesniej, np <−3;3> czyli przedzial od −3 do 3 włącznie; (−3;3) czyli przedzial argumentow gdzie x nie osiagnie 3 lecz 2,9999....
12 gru 12:20
Kasia: fOXAL TO ROZUMIEM ALE ZEBY ZAMALOWAC CZY NIE TE CHOLERNE KROPKI MUSZE ROZW ZADANIA TAK JAK TU I TAK JAK PISALAM MAM PROBLEMY Z PKT 4 I 5 Z TEGO LINKU https://matematykaszkolna.pl/strona/93.html
12 gru 12:25
Kasia: NIE WIEM KIEDY MAM WPISAC JAKIE DZIALY POPROSTU. WYKRESU NIE CZAJE RESZTE UMIEM.
12 gru 12:25
pomoc z fizyki GG:40557201: Kasiu ty jesteś chyba facetem
12 gru 12:27
Kasia: HAHAHAHHAHA nie chciałabym byc na miejscu mojego męża jestem zdecydowanie kobieta
12 gru 12:30
Kasia: jesli bede sie stosowac slepo do pkt 4 i 5 z tego linku to poprawnie zaznacze kazde zadanie ? https://matematykaszkolna.pl/strona/93.html
12 gru 12:32
Kasia: Dziękuję za pomoc <3
12 gru 12:57
Kasia:
12 gru 12:57
pomoc z fizyki GG:40557201: mąż czy nie−mąż , sprawca wielu ciąż ?
12 gru 17:34
Kasia: ano nie, pomoc z fizyki heheheh
13 gru 07:20