matematykaszkolna.pl
moduły Ania: Doporowadź wyrażenie do najprostszej postaci: a) |x−2|−|2−x| b) | 2x−3| * | 3−x| i x≠3 W sumie to wiedziałabym jak zrobić to zadanie gdybym miała podane założenia gdzie należy x. Jeżeli ich nie ma to jak sobie z tym poradzić? Poproszę o pomysł emotka
14 lis 15:41
J : a) Ix−2I = I2−xI ... czyli różnica wynosi...?
14 lis 15:49
J : b) analogicznie ....
14 lis 15:50
J :
 2 2 
b) I

I =

..
 x−3 Ix−3I 
14 lis 15:51
Ania: moduł zawsze opuszczam tak jakby był dodatni?
14 lis 15:53
J : nie ... wykorzystujesz fakt,że: Ia − bI = Ib − aI a) = 0 b) = 2
14 lis 15:54
Ania: a co z takim wyrażeniem gdzie są 3 skladniki? ||x−2|−4|*||x−2|+4|*| 1x2−4x−12|
14 lis 15:55
Ania: przy założeniu x≠−2 i x≠6
14 lis 15:56
Ania: a skąd się wzięła te 2 na górze w przykładzie b?
14 lis 16:05
Ania: nie rozumiem tego....
14 lis 16:06
Eta: a)|2−x|= |−1(x−2)|= |−1|*|x−2|= |x−2| to |x−2|−|x−2|= emotkaemotka=........ podobnie w b) |3−x|= |x−3|
2 

*|x−3|= ...... upraszczamy przy x≠ 3 i mamy = 2
|x−3| 
14 lis 16:10
Ania: chyba nadal nie rozumiem.... za trudne
14 lis 16:12
Eta: Nie wiesz ile jest emotkaemotka =?
14 lis 16:13
Ania: wiem że jak odejmę jabłko od jabłka to nie mam jabłka ale to b) możesz rozpisać w całości?
14 lis 16:14
Eta: rysunek
14 lis 16:16
Ania: a dlaczego w tym drughim module jest x−3? a nie tak jak podałam 3−x?
14 lis 16:18
Eta: Przecież Ci pisaliśmy, że |a−b|=|b−a| |3−x|= |x−3| , |5−x|= |x−5| , |2−x|= .......... |100−x|=...........
14 lis 16:20
14 lis 16:44
Ania: chyba jeszcze bardziej namieszało mi w głowie, co ma wspolnego pochodna z tym
14 lis 17:04
Eta: Nie "pochodna" ! ............ tylko brak odzewu z Twojej strony... (pytanie : 16:18 ...... odpowiedź 16:20 a Twój odzew : 17: 04 emotka
14 lis 17:35
αβγδπΔΩinnerysuję
Φεθμξρςσφωηϰϱ
±
imię lub nick
zobacz podgląd
wpisz,
a otrzymasz
5^252
2^{10}210
a_2a2
a_{25}a25
p{2}2
p{81}81
Kliknij po więcej przykładów
Twój nick