matematykaszkolna.pl
urpość wyrażanie... Karolina: Uprość wyrażanie (8−23)2 ( 23 + 8 ) 2 = jak to obliczyć...?
17 paź 23:31
jakubs: Na dole masz własności wartości bezwzględnej : https://matematykaszkolna.pl/strona/15.html Poszukaj takiej jednej emotka
17 paź 23:33
Karolina: gdzie? a możesz mi to jakoś wytłumaczyć od czego zacząć?
17 paź 23:38
jakubs: x2=|x| |8−23|−|23+8|= 23<8 to opuszczamy wartość bezwzględną bez zmiany znaku i w drugim przypadku również, bo jest suma dodatnich liczb. 8−23−23−8=.... emotka
17 paź 23:40
Karolina...: aaa w ten sposób.emotka dzięki bardzo emotka to będzie tak : dobrze rozumiem... |8−2√3|−|2√3+8|= ( 8−2√3 ) − [− ( 2√3+8) ] = 8−2√3 − ( −2√3 −8 ) = 8−2√3 + 2√3 +8 = co daje 16 + 4√3
17 paź 23:52
jakubs: Dlaczego dwa minusy ? Drugi minus w nawiasie kwadratowym jest zbędny, nie zmieniasz znaku przy opuszczaniu wartości bezwzględnej.
17 paź 23:54
Karolina...: ale co zly wyszedł wynik bo nie rozumiem. ?
17 paź 23:56
jakubs: Zły emotka Zobacz co napisałem 23:40 i porównaj ze swoim zapisem z 23:52.
17 paź 23:59
Kasia: a możesz mi to rozwiązać ...... ? żeby było poprawnie... a kolejny przykład zrobię sam i zobaczysz czy dobrze... ?
18 paź 00:02
jakubs: No zobacz w moim wpisie wystarczy dodać to wszystko i koniec. 8−8−23−23= ile to wynosi ?
18 paź 00:05
Karolina: −4√3 ? to po co nauczycielka mnie jakoś tak uczyła rozwiązywać jak tak jak ty robisz jest dużo szybciej.?
18 paź 00:08
jakubs: Dobrze emotka To musisz zapytać nauczycielki, ja staram się, choć często mi nie wychodzi żeby zrobić coś najprostszym sposobem.
18 paź 00:10
Karolina: to przykład b) √(6√2 +9)2 − √ ( 6√2 − 9)2 = będzie wyglądał następującą... I 6+2 + 9 I + I 62 −9 I = [ − (62 + 9 ) ] + [ − ( 62 − 9 ) ] = (−62 +9 −62 + 9 = −122 + 18 tak?
18 paź 00:17
Karolina: 6√2 < 9 więc znak ujemny...
18 paź 00:17
Olgaaa: a ja bym tu w ogóle nie korzystała z wartości bezwzględnej, tylko z własności potęg emotka
18 paź 00:19
jakubs: Jeżeli wartość pod wartością bezwzględną jest ujemna to wtedy zmieniasz znak. W drugim przypadku dobrze dałaś minusa, ale w pierwszym źle. Musisz czytać ze zrozumieniem to co Ci piszę, bo inaczej nie zrozumiesz tego.
18 paź 00:20
Karolina: to drugie dobrze zrobiłam tak? emotka okej będę uważała emotka dzięki za wszystko emotka a możesz mi jeszcze to wytłumaczyć... I x−2 I −6 = 2−3 I x−2 I = tak bym zrozumiała to jak powyżej...
18 paź 00:22
5-latek: Nauczycielka dobrze tlumaczy tylko Kasia /Karolina wie ze gdziesz dzwonia tylko nie wie w ktorym kosciele emotka Otoz |8−23|= |8−2*1,73|= |4,54| czyli to co w module jest dodatnie wiec opuszaczja wartosc bezwzgledna nie zmieniamy znaku na przeciwny czyli |8−23|= 8−23 Teraz |23+8| =23+8 bo tu juz bez zbednego liczenia widac ze to co jest w module bedzie dodatnie i przy opuszceniu wartosci bezwzglenej nie zmieniamy znaku na przeciwny wiec 8−23−(23+8)= 8−23−23−8= Przypomiec sobie trzeba definicja wartosci bezwzglednej
18 paź 00:28
jakubs: W przykładzie b źle zrobiłaś, bo I 6+2 + 9 I >0 więc nie zmieniasz znaku !. |62 −9|<0 więc zmieniasz znak i dobrze zrobiłaś.
18 paź 00:30
Karolina: Dziękuję ślicznie za wszelką pomoc * nie wiem jak to robisz,ale kumam dzięki tobie emotka a takie zadanie jak zrobić I x−2 I −6 = 2−3 I x−2 I
18 paź 00:32