przeksztalc nr....
5-latek: Zalozenia . jakie dac?
(2
√x4−a2x2−U{2a
2}{
√1−a2x−2)*
| | (x2a−2−4+4a2x−2)−1/2 | |
[ |
| ] |
| | 2ax(x2−a2)−1/2 | |
Nie chce sie dobrze zapisac ale ten drugi pierwiastek ma byc w mianowniku
11 sie 18:36
Kacper: straszne
11 sie 18:40
5-latek: kacper 
Nie marudz
11 sie 18:42
Kacper: 1) x
4−a
2x
2≥0
2) 1−a
2x
2≥0
3) a≠0
4) x≠0
5) x
2a
−2−4+4a
2x
−2>0
6) x
2−a
2>0
chyba tyle, o ile dobrze rozczytałem
11 sie 18:47
5-latek: na razie dziekuje CI
Wobec tego mam pytanie . czy teraz nalezy rozwiazac te zalozenia bo np
x4−a2x2>=0 to x2(x2−a2)>=0 to wlasnie co dalej
czy w tym przypadku zostawic te warunki tak zapisane jak sa w tej formie i w trackcie
rozwiazywania wracac do nich
naprawde prosilbym Cie o dokladne wyjasnienie .
11 sie 19:00
11 sie 19:01
5-latek: | | a2 | |
Pewnie sie pomyliles ale poprawka drugiego zalozenia 2. 1− |
| >0 |
| | x2 | |
11 sie 19:06
Kacper: nie zauważyłem minusa

"a" to stała czy zmienna?
11 sie 19:08
5-latek: Polecenie jest. Uprosc wyrazenie
Wiec nie wiem
11 sie 19:17
5-latek: Doprowadzilem ten koszmarek do takiej postaci
| | x2 | | √x2−a2 | |
2[√x2(x2−a2)−a2√ |
| ]* |
| |
| | x2−a2 | | | |
11 sie 19:25
5-latek: Mysle ze lepiej w tym przypadku zaczac rozwiazywac i pozniej patrzyc na warunki aby te
pierwiastki byly arytmetyczne i zeby nie bylo dzielenia przez 0 . Tak mi sie wydaje
11 sie 19:32
Mila:
Może nie warto takich koszmarków więcej rozwiązywać. Idź dalej, juz wiesz o co chodzi.
11 sie 21:29
5-latek: Dobry wieczor
Milu Pozdrawiam serdcznie

Jeszcze tam widze kilka ciekawych przykladow a potem widzialem kilka trudnych dla mnie
przykladow w zbiorze Gdowski Plucinski dla klasy 1 i 2 liceum .
Po tym dopiero przejde do rownan
11 sie 21:40
Mila:
Powodzenia.
11 sie 21:46
5-latek: Dziekuje
11 sie 22:03