matematykaszkolna.pl
przeksztalc nr.... 5-latek: Zalozenia . jakie dac? (2x4−a2x2−U{2a2}{1−a2x−2)*
 (x2a−2−4+4a2x−2)−1/2 
[

]
 2ax(x2−a2)−1/2 
Nie chce sie dobrze zapisac ale ten drugi pierwiastek ma byc w mianowniku
11 sie 18:36
Kacper: straszne emotka
11 sie 18:40
5-latek: kacper emotka Nie marudz
11 sie 18:42
Kacper: 1) x4−a2x2≥0 2) 1−a2x2≥0 3) a≠0 4) x≠0 5) x2a−2−4+4a2x−2>0 6) x2−a2>0 chyba tyle, o ile dobrze rozczytałem emotka
11 sie 18:47
5-latek: na razie dziekuje CI Wobec tego mam pytanie . czy teraz nalezy rozwiazac te zalozenia bo np x4−a2x2>=0 to x2(x2−a2)>=0 to wlasnie co dalej czy w tym przypadku zostawic te warunki tak zapisane jak sa w tej formie i w trackcie rozwiazywania wracac do nich naprawde prosilbym Cie o dokladne wyjasnienie .
11 sie 19:00
5-latek: Spojrz rowniez tutaj https://matematykaszkolna.pl/forum/255791.html Jest to dla mnie bardzo wazne
11 sie 19:01
5-latek:
 a2 
Pewnie sie pomyliles ale poprawka drugiego zalozenia 2. 1−

>0
 x2 
11 sie 19:06
Kacper: nie zauważyłem minusa emotka "a" to stała czy zmienna?
11 sie 19:08
5-latek: Polecenie jest. Uprosc wyrazenie Wiec nie wiem
11 sie 19:17
5-latek: Doprowadzilem ten koszmarek do takiej postaci
 x2 x2−a2 
2[x2(x2−a2)−a2

]*

 x2−a2 
 x a 
2ax(

−2

)2
 a x 
 
11 sie 19:25
5-latek: Mysle ze lepiej w tym przypadku zaczac rozwiazywac i pozniej patrzyc na warunki aby te pierwiastki byly arytmetyczne i zeby nie bylo dzielenia przez 0 . Tak mi sie wydaje
11 sie 19:32
Mila: Może nie warto takich koszmarków więcej rozwiązywać. Idź dalej, juz wiesz o co chodzi.
11 sie 21:29
5-latek: Dobry wieczor Milu Pozdrawiam serdcznie emotka Jeszcze tam widze kilka ciekawych przykladow a potem widzialem kilka trudnych dla mnie przykladow w zbiorze Gdowski Plucinski dla klasy 1 i 2 liceum . Po tym dopiero przejde do rownan
11 sie 21:40
Mila: Powodzenia.emotka
11 sie 21:46
5-latek: Dziekuje emotka emotka
11 sie 22:03