matematykaszkolna.pl
Kombinatoryka Blue: Na turnieju szachowym każdy z uczestników rozegrał z każdym po jednej partii, po czym jeden z uczestników turnieju wycofał się. . Pozostali rozegrali jeszcze raz każdy z każdym po jednej partii. Łącznie rozegrano 49 partii. Ilu było uczestników turnieju na początku? Jak to rozwiązać Z tego co widzę to jest zadanie z kombinatoryki, a ja jeszcze wcale tego działu nie przerabiałam , więc od razu mówię, że jestem zielona. Możecie mi to bardzo małymi kroczkami wyjaśnić I może polecicie jakąś stronkę do ogarnięcia tej kombinatoryki chociaż na razie na podstawie? Na tej stronce niby jest kombinatoryka, jednak do mnie bardziej przemawiają filmikiemotka
22 lip 23:04
Lidka: n − ilość uczestników przed pierwszą turą n∊N+ 1 rozgrywka
 n*(n−1) 

 2 
n−1 − ilość uczestników w drugiej turze 2 rozgrywka
 (n−1)(n−2) 

 2 
rozwiąż równanie : n(n−1) +(n−1)(n−2)= 2*49
22 lip 23:15
Blue: a ten wzór skąd mam wziąć?emotka
22 lip 23:20
Mila: Najlepiej będzie, gdy kupisz sobie książkę do trzeciej klasy i poczytasz teorię. Nawiasem mówiąc odradzam przerabiać ten dział zanim będziesz miała na lekcjach. Rozwiązuj zadania z geometrii ( nie rozumiesz pewnych pojęć), algebra− równania, nierówności, funkcje.
22 lip 23:22
Lidka: Każdy zawodnik gra z (n−1)zawodnikami , bo sam ze sobą nie gra i grają bez rewanżu ,dlatego dzielimy przez 2
22 lip 23:23
Blue: No właśnie chciałabym już mieć tą książkę, ale jeszcze nie wyszła Czyli mówisz, że taki trudny ten dział? Taak geometria to maja słaba strona, masz rację Mila emotka
22 lip 23:24
Kacper: Ogólnie to liczymy kombinacje dwuelementowe
 
nawias
n
nawias
nawias
2
nawias
 n! n(n−1) 
C2n=
=

=

  2!(n−2)! 2 
Albo na piechotę 1 zawodnik gra z n−1 2 zawodnik gra z n−1 . . . n−ty zawodnik gra z n−1 w sumie mamy n(n−1), ale zauważyć należy, że każdą grę liczymy dwa razy (1 z drugim i na odwrót), zatem wynik dzielimy przez 2.
 n(n−1) 
Ostatecznie wzór

 2 
22 lip 23:24
Blue: Mila a sądzisz, że jak będę miała na lekcjach podstawę, to da się radę rozszerzenia samemu ogarnąć z tego? Bo z tego co wiem, to na maturze roz. zawsze jest kombinatoryka albo rachunek prawdopodobieństwa, a ja na razie w tym zielona jestem xd
22 lip 23:25
Blue: Ok Lidka, już bardziej rozumiem, dzięki emotka
22 lip 23:26
Blue: a więc to ten wzór Newtona(bodajże)
22 lip 23:28
Kacper: Blue to w szkole masz podstawę? Dokładniej symbol Newtona emotka
22 lip 23:29
Blue: no podstawę mam
22 lip 23:30
Mila: Pewne pojęcia musi Ci wyjaśnić nauczyciel, sama możesz się źle nauczyć i utrwalać błędy, gdy będziesz miała wyjaśnione pewne pojęcia , to wejdziesz na forum z trudnymi zadaniami. Poradzisz sobie. Przecież tu obecni niektórzy studenci też mieli na lekcjach tylko podstawę i pięknie zdali maturę R.
22 lip 23:30
Kacper: Na twoim miejscu zająłbym się dokładniej materiałem, który już miałaś. W klasie I i II jest sporo rzeczy, które mogą być trudne emotka
22 lip 23:34
Blue: No tak Mila, ale Ty tutaj mówisz o pojęciach podstawowych? Jeśli te mi wyjaśni nauczyciel i będę wszystko na podstawie ogarniać, to jak za rozszerzenie wezmę się sama, to dam radę?
22 lip 23:36
Blue: Dzięki za przydatne rady, w takim razie chyba odpuszczę sobie na razie tą kombinatorykę i zacznę przerabiać "Geometrię" Kiełbasy...
22 lip 23:37
Kacper: A wszystkie inne działy już umiesz idealnie?
22 lip 23:43
Blue: Idealnie to nigdy się niczego nie umie, no chyba że jesteś geniuszem emotka
22 lip 23:44
Blue: Szczerze to niby ogarniałam ten cały rachunek różniczkowy, który niedawno przerabiałam, ale coś czuję, że będę sobie go musiała jeszcze powtórzyć, bo po prostu pewne rzeczy się zapomina...
22 lip 23:45
Kacper: A wielomiany? Funkcja kwadratowa z parametrem? Ciągi, szeregi funkcje wymierne?
22 lip 23:52
Blue: taaak, to wszystko już przerobiłam, spokojna głowa emotka
22 lip 23:58
Blue: mówisz o szeregu geometrycznym?
22 lip 23:58
Kacper: Tak bo tylko takie się w liceum przerabia
22 lip 23:59
Blue: Najlepiej mi chyba idzie f. kwadratowa i wielomiany, nawet nie muszę za bardzo tego powtarzać co chwilę, bo nawet dzielenie wielomianów mi jakoś w pamięć zapadło, a myślałam, że zapomnę hehe
22 lip 23:59
Blue: Kacper myślisz, że rzucałabym się dopiero teraz za rozszerzenie? Już dawno się za to wzięłam, ale niestety nadal matematyka mi niemałe problemy sprawia ^^
23 lip 00:00
Blue: na rozszerzenie*
23 lip 00:01
Kacper: No to jeszcze geometria poszukaj tematów bezendu a ja ci jutro wymyślę kilka zadań oa sprawdzenie czy umiesz to wszystko o czym mówisz
23 lip 00:02
Blue: i nie chce mi się jakoś uczyć ostatnio, weźcie mnie jakoś zmotywujcie
23 lip 00:02
Blue: o kurcze , zaczynam się bać, a jak się okaże, że nic nie pamiętam .. xD
23 lip 00:03
23 lip 00:03
Kacper: Każdemu sprawia problemy Trzeba nauczyć sobie z nimi radzić
23 lip 00:04
Blue: ooo, Eta teraz organizuje takie hmmm " spotkania" xD, to może się przydać emotka Jutro przejrzę, bo teraz już spadam, dobranoc emotka
23 lip 00:08