matematykaszkolna.pl
aa Hugo: Dziś zobaczymy na definicje całki, mozecie nie znać nie szkodzi są to trudne rzeczy i teraz sb narysujemy sobie podział odcinka jaki ? dowolny−normalny ... N − ty podział ma w sobie n odcinków jakiś tam emotka! "nie ważne jakiś tam" i pkt pośrednie odcinka jakie ? Dowolne ! "jakieś tam" ale o tym juz w następnym odcinku ! https://www.youtube.com/watch?v=DRRmxGKZ9F4&index=2&list=PLRc6a9k_z6Mns4XI3m5k9qzjo8Bv1Qt9H Chciałem sie nauczyć limów i wgl posłuchałem was i HUGO sie nie uczy tylko ogląda komedie i wcina chrupki
5 lip 18:33
Trivial: O czym jest ten post?
5 lip 18:54
Hugo: że sie chce uczyć a dziwnie mi poleciliście
5 lip 18:59
jakubs: Jak Ty chcesz w 30 minutowym wykładzie poznać całą teorię + przykłady do granicy to ja nie wiem W kolejnych odcinkach będą jeszcze powtórki ze szkoły + np. f. cyklometryczne. Mniej więcej od 20 odcinka zaczynają się granicę.
5 lip 19:02
Basiek: Włącz Krystiana!
5 lip 19:05
Hugo: kto to Krystian?
5 lip 19:09
5 lip 19:10
Soul Monster: e−trapez
5 lip 19:11
Basiek: "Nie, nie, nie, nie, nie (...) to jest taki dziki wielomian, chyba, że ty tu widzisz jakieś cudowne eeee wyciągnięcie przed nawias i i i i rozłożenie tego na czynniki." emotka
5 lip 19:12
Hugo: ja sie serio chcialem uczyć.... A pani Basia daje korki ?
5 lip 19:14
Basiek: Ja z Krystianem zdałam matermatykę, więc proszę, nie obrażaj go. Zaufaj jego zdolnościom. Jeśli mówisz o mnie, to jak już ogarnę kilka ciekawych pozycji książkowych, to muszę ogarnąć matmę, więc sama będę się uczyć.
5 lip 19:16
Hugo: "Co dwie głowy to nie jedna"
5 lip 20:32
asdf: @Hugo, dobrze Ci polecili ludzie, oglądaj po kolei kazdy odcinek + ZADANIA DOMOWE DO ZROBIENIA! (otworz ksiazke i rob)
5 lip 20:34
asdf: to nie jest trudne
5 lip 20:34
bezendu: Jeszcze pewnie granic dobrze nie umiesz a już za całki się bierzesz ?
5 lip 20:34
Soul Monster: Wypada jeszcze pochodne znać emotka
5 lip 20:37
Hugo: bracia... troche wiary
5 lip 20:53
Hugo: rysunekzadanko przy was helpnijcie π/20sinx dx // nie wiem jak to tu umiescic i teraz: sigma n = 1/n * 1/n + 1/n * 2/n .... 1/n * n/n //** nie wiem czy dobre i co dalej
5 lip 22:19
Hugo: tam pisze czoś że sigma n = sinx + sin2x... sinnx ale to wciąż arytmetycznego sie nie da
5 lip 22:27
bezendu: Nie znasz pochodnych i koniec emotka
5 lip 22:27
bezendu: Poucz się pochodnych i dopiero bierz się za całki i czemu od razu robisz całki oznaczone, zamiast zacząć od nieoznaczonych (prostszych) ?
5 lip 22:31
Hugo: Jesteś zbyt "niemądry" by to zrozumieć
5 lip 22:39
bezendu: To co jutro będziesz wstawiał rachunek różniczkowy ? Nie mając wgl pojęcia z innych działów. emotka
5 lip 22:41
Hugo: a bezendu ile umie juz?
5 lip 22:42
bezendu: emotka
5 lip 22:44
asdf: na temat "całki oznaczone" na cwiczeniach z matematyki mialem doslownie 1 zajęcia..w tym nie jest nic skomplikowanego (na poczatku) − umiec całki nieoznaczone + umiejetnosc podstawiania. @Hugo zostaw te calki...naucz sie dobrze liczyc granice, pozniej pochodne dopiero pozniej całki. Jak jestes swiezym maturzysta to tak od razu nie bedziesz potrafil wpasc na rozwiazania przy liczeniu calek, bo to juz jednak nie sa schematy (czyt. matura), ( calki − moze są, ale jest tak wiele sposobow rozwiazywania, ze trzymanie sie jednego/dwoch/trzech schematow nie za wiele da). ide spac, juz padam..
5 lip 22:46
Ada: bezendu oczywiście ogólnie masz rację, ale co do prostszych całek nieoznaczonych, taki przykład: ∫e−x2dx i ∫0 e−x2 dx Jednak polecam ci za radą nauczyć się najpierw liczyć granicę, nawet nie całki emotka
5 lip 22:46
asdf: albo moze tak: moze i sie nauczysz liczyc calki, ale nie bedziesz wiedziec o co w tym wszystkim chodzi.
5 lip 22:47
asdf: Ada podala swietny przyklad: bez granic tej calki oznaczonej nie da sie policzyc..wiec Hugo zastanow sie do czego startujesz − zle robisz...
5 lip 22:48
zombi: @Hugo Ten wzorek ci pomoże
 
 x 1 
cos(

) − cos((n+

)x)
 2 2 
 
sinx + sin2x + sin3x + ... + sinnx =

 
 x 
2sin(

)
 2 
 
5 lip 22:56
Hugo: emotka dziękuję zombi, wiecie... rozumiem wasze przemyślenia ale to kurs profesora* na Politechnice Wrocławskiej i on to tak przedstawia i lece od początku serii i mu zaufam emotka bądźcie smoki w pogotowiu ! A aktualnie sie martwie maturą...
5 lip 22:59
Godzio: Tą całkę powinieneś raczej liczyć przez nieco inną sumę: ∑k=0nf(ξk) * Δxk
 1 
Δxk − długość przedziału (u Ciebie pewnie Δxk =

)
 n 
f(ξk) − wartość funkcji w punktach pośrednich (można np. wziąć końce przedziałów) ∫0π/2 sinxdx = limn→k=0nf(ξk) * Δxk
5 lip 23:00
zombi: dr. Górniak
5 lip 23:03
Godzio: O! Chodziłem na jego wykłady w LO
5 lip 23:08
Hugo: Hugo chce być taki mądry jak wy !
5 lip 23:09
Godzio: Niech się Hugo uczy wytrwale emotka
5 lip 23:14
Saizou : Hugo ilekroć widzę Twoje wpisy nachodzi mnie myśl, u jakiego dobrego dilera się zaopatrujesz ?
5 lip 23:18
zombi: Przeczytałem sobie pierwszy post Hugo głosem dr Górniaka i to jest serio śmieszne
6 lip 00:47
Powtórka: Hugo Czytajac to co piszsesz tutaj ja mysle ze TY chyba nie jestes z naszsej planety NIkt przy zdrowych zmyslach nie bierze sie od razu za calki nie majac pojecia o granicach pochodnych . Zadam CI pytanie . Czy umiesz policzyc funkcje odwotnna do danej ? Czy umiesz rozkladc wieklomiany na ulamki proste . czy umiesz liczyc z definicji pochodne (nie ze wzorow) Z tego co wiem to tego nie miales w programie liceum (czy technikum) Wiewc zejdz na nasza planete i zacznij to wszystko po kolei jak ma byc . Myslisz ze obejrzysz 90 odcinkow z (teraz prof. Gorniakiem ) i bedziesz madry . bedziesz wszystko umial ?
6 lip 09:03
Trivial: Powtórka, wszystko o czym piszesz jest nieistotne do intuicyjnego zrozumienia definicji całki oznaczonej. Skoro ten kurs jest zaprojektowany tak, że granice są później, to w czym jest problem?
6 lip 10:37
Powtórka: Trivial tylko skad my wiemy w ktorym roku ten wyklad powstal . Ja nie wiem . Moze przed obcieciem programu gdzie wtedy byly granice pochodne i prowadzacy zaklada ze student ma jakiekolwiek pojecie o tym
6 lip 10:42
Trivial: Kursy zostały opublikowane w 2013 roku, więc można to założyć. Zresztą: https://www.youtube.com/watch?v=uBpnf4UOXAM
6 lip 10:57
Powtórka: Dobrze Trivial emotka Tylko ze jest mala roznica . Kurs ma granice pozniej ale na studiach granice sa wczesniej
6 lip 12:13
asdf: calki nie zaczynaja sie wczesniej niz granice/pochodne...jest tylko wspomnienie o tym co bedzie na koncu.
6 lip 12:16
Powtórka: [R[asdf]] wiem o tym . Panie Marku prosze spojrzec tutaj https://matematykaszkolna.pl/forum/255053.html i ewentualnie mi pomoc
6 lip 12:21
asdf: Panie Marku?
6 lip 13:28
Powtórka: tak tak emotka)
6 lip 13:52