matematykaszkolna.pl
Przedyskutujmy.. J: Czy nie powinno być tak ? : https://matematykaszkolna.pl/forum/250850.html
20 maj 08:54
Piotr 10: A moze ze zdarzenia przeciwnego to zrobić Może lepiej będzie
20 maj 09:06
J: Myślałem o tym i jest to też pomysł...., ale czy lepszy ? ..emotka pozdrawiam ..emotka A ) Dwa nie większe niż zero: m ≠ 0 Δ ≥ 0 x1 + x2 ≤ 0 x1x2 ≥ 0 B) Brak ( Δ < 0)
20 maj 09:16
Piotr 10: Ja zaraz zobaczę, tylko wpierw ''ogarnę się''
20 maj 09:23
J: Chyba jednak to "nie robi" ... przcież w ten sposób rozwiązujemy inne zadanie (przeciwne) ..."ma co najmniej jeden pierwiastek niedodatni"
20 maj 09:58
ZKS: Według mnie najlepiej jest zrobić kiedy to równanie ma niedodatnie pierwiastki. Sprawdzam dla m = 0 −2x + 2 = 0 ⇒ x = 2 sprzeczność dla m ≠ 0 Δ = (4m − 2)2 − 4m(2 − m) = 16m2 − 16m + 4 − 8m + 4m2 = 20m2 − 24m + 4 20m2 − 24m + 4 ≥ 0 5m2 − 6m + 1 ≥ 0
 1 
(m − 1)(5m − 1) ≥ 0 ⇒ m ∊ (− ;

] ∪ [1 ; )
 5 
x1 + x2 ≤ 0
4m − 2 1 

≥ 0 ⇒ m ∊ (− ; 0) ∪ [

; )
m 2 
x1x2 ≥ 0
m − 2 

≤ 0 ⇒ m ∊ (0 ; 2]
m 
 1 1 
m ∊ (− ; 0) ∪ [

; ) ∩ m ∊ (0 ; 2] ⇒ m ∊ [

; 2]
 2 2 
Teraz aby otrzymać co najmniej jeden pierwiastek dodatni wystarczy od warunku Δ odjąć warunek na niedodatnie pierwiastki i dodać warunek m = 0.
 1 1 1 
m ∊ (− ;

] ∪ [1 ; ) \ m ∊ [

; 2] ∪ m = 0 ⇒ m ∊ (− ;

] ∪ (2 ; ) ∪ {0}.
 5 2 5 
20 maj 11:21
J: Witam "ZKS" emotka . Dziękuję za komentarz ... jednak drugi sposób działa.Pozostaje tylko pytanie, który sposób prostszy,a może obydwa jednakowo pracochłonne .Mimo wszystko obstaję przy metodzie "wprost"..pozdrawiam emotka PS. Moja propozycja B: Δ <0 ( w wariancie odwrotnym ) była zbędna.
20 maj 11:50
ZKS: Witam J. emotka Uważam że ta metoda jednak będzie najszybsza ponieważ nie musimy rozpatrywać już żadnych warunków. Wystarczy rozwiązać ten jeden warunek na niedodatnie pierwiastki a następnie od warunku Δ go odjąć i to będzie nasze całe rozwiązanie. emotka Pozdrawiam. emotka
20 maj 12:30
J: Podsumujmy: .... jak kto woli, byleby doszedł do prawidłowego wyniku...emotka
20 maj 12:37
ZKS: Dokładnie o to chodzi każdy sobie wybierze dla siebie najlepszy sposób ale najważniejsze jest to aby otrzymał prawidłowy wynik. emotka
20 maj 12:39
J: No i jeszcze kwestia oceniającego ... Myślę, że uczeń, który zrobiłby to drugą metodą, zasłużyłby na 6+,pierwszą metodą na 6 ...emotka
20 maj 12:53