matematykaszkolna.pl
arkusz kyrtap: ARKUSZ 2
 a a 
1.Liczby dodatnie a,b,c spełniają warunki:

=2 i

=3.Uporządkuj liczby a,b,c od
 b+c b−c 
najmniejszej do największej. 2. Na rysunku przedstawiono trójkąt ABC: a) Odczytaj z rysunku współrzędne wierzchołków trójkąta ABC. b) Napisz równania prostych AC i BC. c) Opisz za pomocą układu nierówności liniowych zbiór wszystkich punktów (x,y) należących do trójkąta ABC. 3. Ciąg(an) określony wzorem rekurencyjnym a1=m a2=2m (klamra) an+1=2an−an−1 gdzie m jest liczbą naturalną.Wykaż,że każda liczba naturalna podzielona przez m jest wyrazem tego ciągu. 4.Wyznacz współrzędne środka jednokładności, w której obrazem okręgu o równaniu (x−16)2 + y2 = 4 jest okrąg o równaniu (x − 8)2 + (y − 4)2 = 36 a skala tej jednokładności jest liczbą ujemną. 5. Wierzchołki trójkąta równobocznego ABC są punktami paraboli y = −x2 + 6x . Punkt C jest jej wierzchołkiem, a bok AB jest równoległy do osi Ox . Sporządź rysunek w układzie współrzędnych i wyznacz współrzędne wierzchołków tego trójkąta.
 3 
6. Oblicz wartość sin3x +cos3x jeśli wiadomo że sinx + cosx =

.
 4 
7. Narysuj wykres funkcji f(m) która jest liczbą rozwiązań układu równań z parametrem m. (m−1)x+3y=5 (klamra) mx − 2y = 4
 mx m+1 
8. Dla jakich wartości parametru m równanie

+

= x+1 ma dwa pierwiastki x1
 m−1 x 
 1 1 
i x2 spełniające warunek

+

<2m+1?
 x1 x2 
9. Z pojemnika w którym jest n kul białych, 2n kul zielonych i 3n kul czerwonych losujemy jednocześnie trzy kule. Prawdopodobieństwo otrzymania w tym doświadczeniu kuli białej , zielonej i czerwonej jest równe 0,3. Oblicz ile kul jest w pojemniku. 10.Walec i stożek mają tworzące równej długości, równe pola powierzchni bocznych i równe objętości. Oblicz cosinus kąta nachylenia tworzącej stożka do płaszczyzny podstawy.
28 kwi 00:17
kyrtap: ta jeszcze chyba jest prostsza emotka
28 kwi 00:20
Saizou : dzisiaj już nie liczę, znaczy się tej nocy, nie chce mi się emotka
28 kwi 00:21
Saizou : jeszcze przerysuje ten trójkąt z zad. 2
28 kwi 00:21
Saizou : *przerysuj
28 kwi 00:22
kyrtap: a sorki dzięki saizou że zwróciłeś uwagę
28 kwi 00:22
zombi: 1. c<b<a?
28 kwi 00:24
kyrtap: pretty good
28 kwi 00:27
kyrtap: nie wiem jak wam narysować trójkąt
28 kwi 00:27
Marcin: a=7c b=5c a>b>c. Jakoś tak.
28 kwi 00:28
Saizou : w układzie współrzędnych
28 kwi 00:28
Marcin: Wyślij mi zdjęcie to przerysuję
28 kwi 00:28
kyrtap: dobra
28 kwi 00:29
kyrtap: Panie Marcinie masz?
28 kwi 00:36
Marcin: Ciąg z 3: m, 2m, 3m, 4m, 5m, 6m, 7m, 8m, 9m.. Tak mi się przynajmniej wydaje emotka
28 kwi 00:38
Marcin: a mam, chwilka emotka
28 kwi 00:38
Marcin: rysunek
28 kwi 00:41
Marcin: To zadanie jest przecież banalne. Mamy odczytywać współrzędne punktów A B i C? emotka
28 kwi 00:42
kyrtap: a ile to roboty?
28 kwi 00:44
Marcin: No właśnie to żadna robota Patryku emotka
28 kwi 00:45
kyrtap: Good job emotka
28 kwi 00:46
kyrtap: Taka mówisz będzie matura w tym roku?
28 kwi 00:46
Marcin: Coś w ten deseń emotka
28 kwi 00:47
kyrtap: Ja jutro się za biorę za te zadania z którymi mam problemy
28 kwi 00:48
kyrtap: bo już dzisiaj padam
28 kwi 00:48
Marcin: Przecież jeszcze jest bardzo wcześnie emotka
28 kwi 00:49
kyrtap: ale byłem z kumplem na kebsie a jak się zje na wieczór to mi się spać chce
28 kwi 00:51
Marcin: Chętnie sam zjadłbym kebsa
28 kwi 00:52
kyrtap: I jak Marcin robisz te banalne zadanka?
28 kwi 01:02
Marcin: Ja nie powiedziałem że wszystkie są banalne emotka Jednokładności nawet nie ruszam emotka
28 kwi 01:03
kyrtap: Ruszaj ruszaj bo pewnie proste
28 kwi 01:12
Marcin: Ja nigdy nie miałem w szkole ani prawdopodobieństwa, ani wektorów, ani jednokładności. Praktycznie niczego nie miałem. Dlatego mam teraz takie braki w niektórych działach. Chociaż staram się jak mogę emotka
28 kwi 01:13
bezendu: Gdzie jest to zadanie z jednokładnością ? Mogę się pokusić o nie mniam
28 kwi 01:14
bezendu: .Wyznacz współrzędne środka jednokładności, w której obrazem okręgu o równaniu (x−16)2 + y2 = 4 jest okrąg o równaniu (x − 8)2 + (y − 4)2 = 36 a skala tej jednokładności jest liczbą ujemną. o to chodzi Panowie ?
28 kwi 01:15
Marcin: Tak. Ja nie mówię że to jest trudne, ale nigdy tego nie robiłem
28 kwi 01:16
kyrtap: Marcin ile ty byś wiedział których nie robiłem
28 kwi 01:19
kyrtap: rzeczy*
28 kwi 01:19
Marcin: Wolę nie wiedzieć
28 kwi 01:23
bezendu: O1: (x−16)2+y2=4 S1(16,0) r=2 O2:(x−8)2+(y−4)2=36 S2=(6,4) r=6 k=3 [6−a, 4−b]=3[16−a, 0−b] 6−a=48−3a 2a=54 a=27 4−b=−3b 2b=−4 b=−2
28 kwi 01:23
Marcin: Nie wydaje się trudne Zastanawiam się czy ogarnąć to przed maturą, skoro od kiedy jest nowa matura, to jednokładności na niej nie było emotka
28 kwi 01:25
kyrtap: jednokładność to wektory więc nic trudnego
28 kwi 01:26
bezendu: takie zadanie sobie życzę na maturce maj 2014 !
28 kwi 01:27
Marcin: Chętnie bym Ci tego pożyczył, ale ja nie chcę jednokładności
28 kwi 01:28
Marcin: Może to głupie pytanie, ale dlaczego [6−a, 4−b]=3[16−a, 0−b], a nie 3[6−a, 4−b]=[16−a, 0−b]?
28 kwi 01:29
bezendu: Zobacz co jest obrazem czego emotka
28 kwi 01:31
Marcin: Czyli zawsze jest k[np okrąg]=[obraz tego okegu]? emotka
28 kwi 01:33
kyrtap: Bezendu specjalnie dałem to zadanie wiesz dlaczego?
28 kwi 01:34
kyrtap: nie w sumie nie jakoś źle tam policzyłeś
28 kwi 01:36
kyrtap: bezendu zamiast 6 powinno być 8
28 kwi 01:36
bezendu: ja zryapłem bo źle popatrzyłem...
28 kwi 01:37
bezendu: no czemu dałeś ?
28 kwi 01:37
bezendu: Panowie 40 brył jeszcze, uciekam do pracy emotka
28 kwi 01:39
Marcin: Dzięki za odpowiedź
28 kwi 01:39
kyrtap: ja mam newsa : Podobno będzie powtarzany egzamin gimnazjalny w całej Polsce
28 kwi 01:39
Marcin: ściemniasz
28 kwi 01:41
kyrtap: a nie sory w niektórych szkołach
28 kwi 01:44
Marcin: No ja Ci gwarantuję, że z maturą będzie podobnie
28 kwi 01:45
bezendu: 1.Pomaluj drwala 2. Wpisz pesel
28 kwi 01:48
kyrtap: Bezendu jak tam w maju piszesz na 100 pro maturę ?
28 kwi 01:55
bezendu: Chyba bez tego zera z tyłu
28 kwi 01:56
Marcin: Z takimi tekstami to się z kyrtapem dogadacie emotka
28 kwi 01:57
kyrtap: jakie teksty?
28 kwi 01:58
Marcin: Że słabo pójdzie matura emotka
28 kwi 01:59
kyrtap: aaaa no bo ja czasami tak pierdziele nie od rzeczy
28 kwi 02:00
bezendu: W sumie miałem mieć tylko 30% wiec napiszę na 303%
28 kwi 02:01
Marcin: Ja jeszcze kilka miesięcy temu w ogóle nie myślałem o rozszerzeniu emotka Na pierwszej deklaracji maturalnej go z resztą nie miałem emotka
28 kwi 02:08
kyrtap: a co Marcin Cię skusiło ?
28 kwi 02:12
Marcin: Stwierdziłem, że nie chce mi się iść do pracy
28 kwi 02:13
kyrtap: Cztery liczby dodatnie a,b,c,d w podanej kolejności, tworzą ciąg geometryczny.Zatem liczby logd,logc,logb ,log a (w podanej kolejności) tworzą A) ciąg geometryczny o ilorazie log d
 c 
B) ciąg arytmetyczny o różnicy log

 d 
C) ciąg arytmetyczny o różnicy log d
 d 
D) ciąg arytmetyczny o różnicy log

 c 
28 kwi 02:22
Marcin: https://matematykaszkolna.pl/forum/247996.html Poryte. To jest z podstawy i kojarzę to zadnie.
28 kwi 02:27
kyrtap: Tak przeglądając arkusz zauważyłem że dość trudne
28 kwi 02:29
Marcin: Ja bym jakoś tak kombinował a=a b=aq c=aq2 d=aq3 Teraz mamy ciąg logag3, logaq2, logaq, loga Czyli widać, że to będzie a1=logaq3 r= dzielenie przez logq
28 kwi 02:33
Marcin: Nawet nie tyle dzielenie, co odejmowanie logq emotka
28 kwi 02:37
kyrtap: dobra jak wszystkim dobrej nocy
28 kwi 03:08
Marcin: No dobranoc emotka
28 kwi 03:28
zawodus: Wystarczy przyjąć a=10 b=100 c=1000 d=10000 Logarytmy to 4.3.2.1 Teraz widać co tonza ciąg emotka
28 kwi 07:49
zawodus: Wystarczy przyjąć a=10 b=100 c=1000 d=10000 Logarytmy to 4.3.2.1 Teraz widać co tonza ciąg emotka
28 kwi 07:51
bezendu: Nikt nie robi więc zrobię z nudy:
 3 
6. Oblicz wartość sin3x +cos3x jeśli wiadomo że sinx+cosx=

 4 
sin3x+cos3x=(sinx+cosx)(sin2x−sinxcosx+cos2x) =(sinx+cosx)(1−sinxcosx)
 3 
sinx+cosx=

/2
 4 
 9 
sin2x+2sinxcosx+cos2x=

 16 
 9 
2sinxcosx=

−1
 16 
 7 
sinxcosx=

 18 
 4 7 22 
sin3x+cos3x=

*(1−

)=

 3 18 27 
28 kwi 19:20
bezendu: zadanie 9 1 kula biała 2 kule zielone 3 kule czerwone
28 kwi 19:31
kyrtap: Bezendu dla innych może za trudne
28 kwi 19:32
bezendu: Nie wnikam, bo ja przejmuje się swoją planimetrią.
28 kwi 19:38
pigor: ..., zad.9. Z pojemnika w którym jest n kul białych, 2n kul zielonych i 3n kul czerwonych losujemy jednocześnie trzy kule. Prawdopodobieństwo otrzymania w tym doświadczeniu kuli białej , zielonej i czerwonej jest równe 0,3. Oblicz, ile kul jest w pojemniku. −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− ..., ?=n∊N+
n*2n*3n 6n3 3 

= 0,3 ⇔

=

nawias
6n
nawias
nawias
3
nawias
 
 
 n(6n−1)(6n−2) 10 
 2n2 1 

=

⇔ ... ⇔ n=1
 (6n−1)(6n−2) 10 
odp. 6n= 6*1= 6 − szukana liczba kul w pojemniku . ... emotka
28 kwi 20:02