matematykaszkolna.pl
równanie Carla: x4 + 2x3 − 2x2 − 3x −18 = 0
24 kwi 18:05
katB: Mamy obliczyć pierwiastki ? masz piękne równanie , użyj tabelki Hornera , albo to pogrupuj.
24 kwi 18:08
Kamix: Albo zastosuj twierdzenie o pierwiastkach wymiernych wielomianu o współczynnikach całkowitych emotka
24 kwi 18:09
ICSP: Najlepiej połącz Hornera z twierdzeniem o pierwiastkach wymiernych.
24 kwi 18:10
24 kwi 18:11
ICSP: tamte przykłady nie pomogą koleżanceemotka Wszystkie są na grupowanie.
24 kwi 18:11
Carla: Jak byście to pogrupowali?
24 kwi 18:13
Carla: Co to za twierdzenie?
24 kwi 18:13
pomocnik: To też można spróbować pogrupowaćemotka
24 kwi 18:13
katB: Mała podpowiedź , użyj tabelki Hornera dla x = −3 emotka potem dla x = 2 A na końcu równanie kwadratowe emotka
24 kwi 18:14
24 kwi 18:15
ICSP: pomocnik można próbować emotka Tylko pogrupowanie w tym przypadku będzie wymagało rozbicia współczynników stojących przynajmniej przy dwóch potęgach, co dla przeciętnego ucznia liceum jest nieosiągalne(trzeba pomyśleć) O wiele lepszą metodą będzie bezmyślne stosowanie Hornera. Dziwne, ze w liceum metody Ferrariego nie uczą. Byłaby idealna − 0 myślenia
24 kwi 18:17
katB: x4 + 2x3 − 2x2 − 3x −18 = 0 (x + 3)( x3 − x2 + x − 6) = 0 (x + 3)(x − 2)( x2 + x + 3) = 0 i tyle , ponieważ Δ < 0
24 kwi 18:18
katB: Metoda Ferrariego , muszę sprawdzić Sam uczęszczam do drugiej klasy liceum ; p
24 kwi 18:18
pomocnik: ICSP, no cóż trochę poruszałem (ale nie wiele) szare komórki. "Kocham" jak na wszystko podaje się "lgorytm, nie ważne, że czasami trzeba się naliczyć. A co do takich trików, to je stosowałem będąc w 2 klasie liceum. emotka
24 kwi 18:24
Carla: Dziękuję
24 kwi 18:31
Mariusz: No fajnie zero myślenia tylko jeśli tak jest to dlaczego żebrałeś u Vaxa o pokazanie tej metody zamiast ją samemu wyprowadzić Gdybyśmy metodę Ferrariego chcieli pokazać licealiście to trzeba by było wprowadzić ją razem ze sposobem rozwiązywania równań trzeciego stopnia Sposób rozwiązywania równań trzeciego stopnia trzeba by dostosować do programu nauczania takiego licealisty Z programu nauczania licealisty wyrzucili zespolone które ułatwiłyby wprowadzenie sposobu rozwiązywania równań trzeciego stopnia dlatego rozwiązywanie równania trzeciego stopnia trzeba licealiście rozbić na przypadki i tzw przypadek nieprzywiedlny trzeba by rozwiązać z użyciem funkcji trygonometrycznych Za moich czasów byłoby to możliwe teraz problemem mogłoby być zdefiniowanie funkcji odwrotnej do trygonometrycznej
22 sie 10:22
BAI PING TING: Z drugiej strony Jaki jest sens w dzisiejszej dobie liczyc takie rownania skoro sa programy do ich obliczania ?. Juz w latach 50−60 byla wydana ksiazka do obliczania rownan trzeciego stopnia metoda tablicowa . Wedlug mnie nie ma potrzeby meczenia sie z takimi rownaniami no chyba ze to jego konik jest Bardziej zyciowe sa rownania liniowe , ewentualnie kwadratowe .
22 sie 21:44
Mariusz: Na równanie trzeciego stopnia jest kilka zadań w zbiorze Krysickiego i Włodarskiego
23 sie 00:05