2
c: Jak zapisać, że podnoszę obie strony równania do kwadratu ?
chodzi o poprawny zapis na kartce /2
26 mar 19:50
Uczę się: tak, ale jeszcze z tym dziubkiem
26 mar 19:51
c: jakim dzubkie ?
26 mar 19:53
Uczę się: do podnoszenia do potęgi
26 mar 19:54
Tadeusz:
... pytanie dotyczy tego jak to zapisać w kajecie czy na arkuszu ...
może tak ()2
26 mar 19:56
PW: Po polsku, po polsku napisać:
− Podniesienie obu stron do kwadratu daje: ...
I jeszcze komentarz napisać:
− Podnoszenie obu stron do kwadratu jest dopuszczalne, gdyż obie strony równania (nierówności)
są dodatnie.
26 mar 20:27
daras: niedługo matura z matematyki przebije tę z polskiego pod względem treści komentarzy
26 mar 20:40
PW: Moim zdaniem to właśnie te komentarze pisane "po polsku" są najcenniejsze, nie rachunki.
Popatrzmy dla przykładu jak pięknie można udowodnić fałsz − przez to, że działamy mechanicznie
"/
2"
243260
26 mar 20:46
daras: dla mnie też ale który z maturzystów jest aż tak kumaty? w dodatku piszę się w stresie wiec
potem czyta się to znacznie gorzej niż Lalkę

najlepszy był komentarz końcowy spod
243260 numeru, to szczyt polskiej nowomowy, tak popularyzowanej w serialach w TV
27 mar 10:03
5-latek: Witam

Ja mysle ze tego pytania nie powinno byc w ogole .
Przeciez chodzi na lekcje i nauczyciel pewnie nie raz pokazywal (wiec chyba nie chodzi na
lekcje .
Komentarz do dowodu na maturze to tak −tu sie zgodze
Ale nie popadajmy w paranoje ze przy kazdym przeksztalceniu w zadaniu piszsemy komentarz
dlaczego tak a nie inaczej (zwlaszcza mna maturze bo braknie czasu
jezeli cos licze np z twierdzenia cosinusow tzn wiem ze nalezy z tego skorzystac
Ja osobiscie to najwiecej na maturze napisalem sie przy badaniu zmiennosci funkcji np 1.
Dziedzina 2. Obliczenie granic jednostronnych .3 itd
Jesli uczen nie wie z czego skorzystac to nie napiszse
27 mar 10:35
daras: ja też
5−latku ale wtedy cała jedna klasa była na to badanie poświęcona a potem na bank
było takie zadania na maturze
28 mar 09:48
daras: 3*22+5*(−3)3=
10 kwi 17:43