matematykaszkolna.pl
Oblicz pole obaszaru ! prosze o pomoc!!! klaudia: Bardzo proszę o pomoc! zadanie na już potrzebne na egzamin. Oblicz pole obszaru ograniczonego krzywymi x2+y2=6, y=x2
21 lut 11:17
klaudia: podnoszę
21 lut 11:19
wredulus_pospolitus: chociać narysować potrafisz
21 lut 11:19
wredulus_pospolitus: tak −−− 'podnoś' co 2 minuty ... ciekawe czy ktoś Ci uwierzy, że nie piszesz właśnie poprawki i czekasz na gotowca, a nawet paraboli i okręgu narysować nie potrafisz
21 lut 11:20
Ajtek: Cześć wredulus emotka. Trudno narysować ten okrąg, promień jest przecież "pierwiastkiem" emotka.
21 lut 11:21
klaudia: To potrzebne na jutro co nie zmienia faktu, ze chciałabym sie tego jeszcze nauczyć, wiec zależy mi na czasie..
21 lut 11:24
klaudia: potrzebuje policzyć całke, rysunek to nie jest wielki problem
21 lut 11:28
MQ: 1. Z podstawienia 2 do 1 wylicz granice całkowania. 2. Z rysunku widać, że w granicach y dla 1 > y dla 2, więc: 3. Całka będzie z y1−y2 w granicach wyznaczonych w 1. 4. Jeśli pomyślisz trochę, to zauważysz, że figura jest symetryczna wzgl OY, więc można całkować tylko dla x>0 i wziąć podwójną całkę.
21 lut 11:35
wredulus_pospolitus: ale właśnie rysunek to jest NAJWAŻNIEJSZA część zadania bez rysunku nie wiesz: 1) o której funkcji która odejmować 2) nie wiesz czy wystarczy jeden przedział całkowania, czy trzeba dzielić na więcej 3) nie masz bladego pojęcia jakie mogą być granice całkowania
21 lut 11:35
klaudia: najważniejsza, no tak, rysunek mam ale ciągle jest problem z policzeniem całki skoro obszar ograniczony mam symetryczny względem osi OY tzn że mam liczyć tak jakby dwie całki?
21 lut 11:41
Ajtek: Wystarcz policzyć jedną i przemnożyć przez dwa (są symetryczne jak zauważyłaś) emotka.
21 lut 11:43
wredulus_pospolitus: a napisz nam jaką całkę próbujesz obliczyć
21 lut 11:44
wredulus_pospolitus: bo coś czuję że masz problem z funkcją podcałkową 'y1' (jak to MQ ją nazwał)
21 lut 11:44
klaudia: gdybym nie miała problemu to bym tu nie pisałaemotka
21 lut 11:45
wredulus_pospolitus: no to wracamy do 'rysunku' i odczytujemy ... cóż to za FUNKCJĘ (z naciskiem na to słowo) można zapisać z części okręgu, która nas interesuje
21 lut 11:47
wredulus_pospolitus: albo inaczej ... cóż to za FUNKCJA (z naciskiem na to słowo) opisuje (m.in.) tą część okręgu, która nasz interesuje
21 lut 11:48
klaudia: y=p[6} − x tak mi się przynajmniej wydaje
21 lut 11:51
klaudia: poza tym nie musisz ironizować
21 lut 11:52
wredulus_pospolitus: a bzduuura y=6 − x jest funkcją prostą
21 lut 11:53
wredulus_pospolitus: ja jeszcze nie zacząłem ironizować
21 lut 11:53
wredulus_pospolitus: masz x2+y2=6 ... wyznacz mi z tego 'y'
21 lut 11:53
klaudia: y=p(6−x2) y=−p(6−x2)
21 lut 11:59
wredulus_pospolitus: no i która z tych dwóch funkcji się wybiera wskazówka −> patrz rysunek i teraz wiesz dlaczego rysunek jest tak ważny
21 lut 12:00
klaudia: pierwsza?
21 lut 12:05
wredulus_pospolitus: si ... no i teraz juz wiesz jak jaką calke nieoznaczoną liczyć
21 lut 12:13
klaudia: niby tak ale wynik mnie nie satysfakcjonuje, moge liczyć na jakąś sensowną podpowiedź? tylko bez ironii...
21 lut 12:24
klaudia: moge to sobie podzielić na dwie całki?
21 lut 12:26
klaudia: ?
21 lut 12:36
MQ: Tzn. co chcesz podzielić na dwie całki?
21 lut 13:27
wredulus_pospolitus: MQ ... dziewoje 'męczą' się na razie z całką nieoznaczoną (trafiły 'na ścianę')
21 lut 13:28
21 lut 13:28
Domel: oki 1. Pokaż może rysunek (zrób go tu) 2. która funkcja jest "górna" a która "dolna" (czyli od której odejmiemy którą?) 3. Jaki jest przedział całkowania? (połowiczny − bo wcześniej podano ci, że funkcje są symetryczne wzgl. osi Y)
21 lut 13:31