matematykaszkolna.pl
wykaz, ze logarytm Jagoda: Wiadomo, ze log23=a. Wykaz, ze log41/27= −3/2
25 paź 18:16
b.: coś jest nie tak z treścią, chyba w drugiej równości powinno być gdzieś ,,a''...
25 paź 18:29
Jagoda: nom fakt log41/27 = −3/2a
25 paź 18:35
jagoda: moglby ktos napisac jak to rozwiazac?
25 paź 19:29
Zbronek:
 log2 3 a 
log4 3−3=−3log4 3=−3

=−3

 log2 4 2 
25 paź 19:39
jagoda: nic nie rozumiem ale dziekujeemotka
25 paź 19:43
tim: I to jest właśnie to, o czym pisał AS w poprzednim poście 23158... cytuję: "Korzystanie z gotowców i ich przepisywanie musi w ostatecznym rozrachunku skończyć się katastrofą. Odbije się to ujemnie na maturze (o ile do niej w ogóle dotrze) ,nie poradzi sobie na studiach z matematyką (o ile tam się znajdzie). " Ważniejsze jest zrozumieć niż mieć... Pozdrawiam. PS. Myślę, że AS się nie obrazisz.
25 paź 19:50
Zbronek: to tylko wykorzystane wzory,które są po lewej stronie forum pod hasłem logarytmy
25 paź 19:51
tim: Nawet nie podjęta próba zrozumienia. Nie chciało się nawet do książki zajrzeć. Co za lenistwo... −.−'
25 paź 19:53
...: a skad Ty mozesz wiedziec z gory zakladasz ze nic nie robilam zdziwisz sie czlowieku ale probowalam wiele razy zrozumiec ale ,logarytmy to nie jest moja mocna strona wiec nie gadaj mi tu takich glupot
25 paź 20:06
tim: ..., jagodo, osobo przybierająca różne nicki... Wystarczyło wziąć książkę, skorzystać z kilku wzorów i podstawić do polecenia. Czy to wymaga tyle pracy?
25 paź 20:08
tim: Ja rozumiem jak to jest. Chodzę jeszcze do szkoły, jestem w III klasie gimnazjum. Wiele osób w mojej klasie ma problemy, ale mając wzór na tablicy nie potrafią wykonać działania, bo im nawet się nie chce robić. Mając wzory pod ręką powinnaś zrozumieć.
25 paź 20:11
...: gdybym potrafila to przeciez bym nie pisala bym tego zadania na tej stronie.. w ogole co Cie to drogi Timie obchodzi
25 paź 20:12
tim: Dobra, już o nic.
25 paź 20:14
...: chyba po to jest ta strona, zeby pomagala tym ktorzy nie sa tak dobrzy z matematyki jak TY! moze Cie to zaskoczy ale nie wszyscy sa tak wybitnie uzdolnieni jak Ty
25 paź 20:17
tim: Ha ha, bardzo śmieszne , to akurat wiem , ale nie potrafię zrozumieć, jest wzór, jest zadanie, podstawić i wyliczyć, podstawowe obliczenia. Nie wszyscy przecież kochają matematykę, ale co będzie potem? Teraz nie zrozumiesz, potem następnej rzeczy i będzie co raz gorzej, ale ok, nie przejmuje sie...
25 paź 20:19
...: dla mnie to nie jest zabawne.. wkurza mnie bo oceniasz kogos kogo nawet nie znasz.. zdziwie Cie ale liczylam probowalam rozwiazac to zadanie nie wyszlo mi wiec poprosilam o pomoc niestety nie jestem taka dobra jak Ty .
25 paź 20:26
Alicja: Pomóz mi
26 paź 15:42
Alicja: Mozesz mi dokadnie wyliczyc te zadanie to bardzo wazen prosze
26 paź 15:45
Alicja: prosze prosze podaj mi rozwizanie bo zaraz oszaleje pliska
26 paź 16:02
>x: o ja Tim 3 gimnazjum i tak wymiatasz ... szacun
26 paź 16:30
Bogdan:
 1 
log23 = a ⇒

= a
 log32 
 1 1 −3 −3 
log4

= log43−3 = −3log43 = −3 *


=

=
 27 log34 log322 2log32 
−3 1 −3 

*

=

a
2 log32 2 
 1 
albo prościej korzystając z wzoru: logan b =

loga b
 n 
 1 1 −3 
log4

= log22 3−3 = −3 *

log23 =

a
 27 2 2 
26 paź 16:45
Bogdan: Tak jak stwierdził Tim − jest wzór, to z niego korzystamy. Wzór to jakby instrukcja obsługi, umiejętność korzystania z instrukcji to umiejętność rozumienia informacji w instrukcji podanej. Nie umiemy korzystać z wzoru, to znaczy, że nie mamy umiejętności rozumienia informacji.
26 paź 16:50