matematykaszkolna.pl
Marcin: W trójkącie mamy dane: |AC| = 3 i |∡ACB| = 90°. Przez wierzchołek C poprowadzono prostą, która utworzyła z bokiem AC kąt 60° i przecięła bok AB w punkcie D tak, że |AD| : |DB| = 1:3 Oblicz długość boków AB i BC oraz długość odcinka CD. Powiedzcie mi czy stworzyłem do tego dobre równanie i czy mogę z niego policzyć moje niewiadome. 2xtw cosinusów. i pitagoras:
x2=y2+3−3y  
9x2=z2+y23x
3+z2=16x2 
5 lut 21:35
bezendu: Widzę arkusze Pazdro lecą ?
5 lut 21:37
Marcin: A nie wiem, dostałem od nauczycielki i mam podpisane: "próbny arkusz maturalny R−1" Cześć bezendu, jak tam ferie i nauka?
5 lut 21:40
bezendu: A bardzo dobrze, od rana do wieczora robię zadania, muszę nadrobić zaległości, żeby się w maju nie ośmieszyć wynikiem. Dobrze masz te równania. emotka
5 lut 21:43
Marcin: Tam zaraz ośmieszyć emotka Dzięki
5 lut 21:46
bezendu: emotka
5 lut 21:46
Marcin: Druga sprawa to obliczenie tego. Jest dość dużo rachunkówemotka
5 lut 21:51
bezendu: Nie masz odpowiedzi ?
5 lut 21:53
Marcin: Nie mam. Dostałem same zadania emotka
5 lut 21:54
bezendu: Nie chcę za Ciebie rozwiązywać.
5 lut 21:55
Saizou : cześć chłopaki emotka Marcin pomyśl nad tw. sinusów emotka
5 lut 21:57
Saizou : a jak chcesz to mogę to rozwiązać
5 lut 21:57
Marcin: Zauważyłem że mogę skorzystać z twierdzenia sinusów jak już miałem ten układ i ambitnie do tego podszedłem, dlatego próbuje to ciągle rozwiązać Napisz swoje rozwiązania, porównam sobie wynik emotka
5 lut 21:59
Saizou : rysunek b=3 z tw. sinusów otrzymamy
d x 

=

sinα sin60 
d 3x 

=

sin(90−α) sin30 
d 23 23 

=

x →d=

x*sinα
sinα 3 3 
d 

=6x →d=6x*cosα
cosα 
23 

x*sinα=6x*cosα
3 
23sinα=18cosα
cosα 23 3 

=

=

=ctgα
sinα 18 9 
 3 
ctgα=

 a 
3 3 

=

a=9
a 9 
92+32=(4x)2 81+3=16x2
84 

=x2
16 
21 

=x2
4 
 21 
x=

 2 
4x=221 i z tw. cosinusów x2=b2+d2−2bdcos60
21 

=3+d23d
4 
21=12+4d2−43d 4d2−43d−9=0
 33 
d=

 2 
za wyniki nie odpowiadam
5 lut 22:01
Marcin: Szybki jesteś
5 lut 22:02
Saizou : bo miałem wcześniej to napisane, tylko nie chciałem wrzucać
5 lut 22:03
bezendu: Marcin ile Ty tego pijesz ? Jutro do szkoły idziesz...
5 lut 22:05
Marcin: Domyśliłem się, ale chciałem CI komplement sprawić Biorę się za kolejne zadanie emotka
5 lut 22:06
Marcin: bezendu Od teraz tylko soczek
5 lut 22:07
Saizou : Marcinie matematyką trzeba się rozkoszować a nie liczyć na łeb na szyje
5 lut 22:08
Marcin: No rozkoszuję się!
5 lut 22:09
Marcin:
 4 
Wytłumaczcie mi skąd w rozwiązaniu dudusia wzięło się po tym dzieleniu

. Dlaczego nie
 x+2 
samo 4? https://matematykaszkolna.pl/forum/22021.html
5 lut 22:25
Eta: Skąd ja znam "dudusia"? emotka
5 lut 22:29
bezendu: Czyżby Eta ?
5 lut 22:31
Saizou : może to lepiej pokaże to co tam było zrobione
x4−4x2+x+6 x4+2x3−2x3−4x2+x+2+4 

=

=
x+2 x+2 
 x3(x+2)−2x2(x+2)+1(x+2)+4 
=

=
 x+2 
x3(x+2) 2x2(x+2) 1(x+2) 4 


+

+

=
x+2 x+2 x+2 x+2 
 4 
x3−2x2+1+

 x+2 
5 lut 22:31
bezendu: A ja wolę podzielić tak jak duduś emotka Marcin czy następne zadania jest z rękawiczkami ?
5 lut 22:32
Eta:
 4 
9:5= 1+

 5 
5 lut 22:33
Marcin: Bezendu następne to obliczenie wartosci wyrażenia z logarytmami A nie można tego schematem Hornera zrobić? Mi wyszły wszystkie współczynniki takie same, a reszta równa 4. ( u dudusia reszta też jest równa 4)
5 lut 22:46
Bogdan: rysunek Dane w zadaniu: |AC| = 3 i |∡ACB| = 90°. Przez wierzchołek C poprowadzono prostą, która utworzyła z bokiem AC kąt 60° i przecięła bok AB w punkcie D tak, że |AD| : |DB| = 1:3 Na rysunku a |AD| : |DB| = 1 : 3, ale miara kąta ACD nie może być równa 60o. Na rysunku b miara kąta ACD może być równa 60o, ale |AD| : |DB| nie może być równe 1 : 3 I co w tej sprawie Marcinie powiesz?
5 lut 22:49
Marcin: Na swoim rysunku też mi 60st tam nie pasowało. Według mnie ten kąt przy AC powinien mieć 30st, ale taką mam treść zadania w arkuszu i nic nie poradzę.
5 lut 22:55
Bogdan: Po prostu dane w tym zadaniu są sprzeczne. Saizou wykonał obliczenia na podstawie błędnie sporządzonego rysunku, odcinek 3x dłuższy od odcinka x, a to oznacza, że naprzeciw boku 3x jest kąt o większej mierze od kąta leżącego naprzeciw boku o długości x (u Saizou jest odwrotnie).
5 lut 23:02
Marcin: To jest zadanie z arkuszy maturalnych i takie tam są dane emotka Co mam w takim razie napisać nauczycielce w odpowiedzi? Dane są sprzeczne?
5 lut 23:08
Saizou : tak jak na maturze próbnej z OKE ze stycznia zadanie na optymalizacje z trójkątem. Istnieje tylko jeden taki trójkąt emotka
5 lut 23:10