matematykaszkolna.pl
teoria marcin: Vax, Panko, pigor, inni moglibyście pomóc mi w tych końcowych już zadaniach? 1. Wykorzystując metodę opisaną w (1) rozwiąż za jej pomocą równanie x1 + x2 + x3 = 16, gdzie każda z tych zmiennych jest większa lub równa zero, i może być maksymalnie siódemką. 2) Dany jest Zn, liczbę "z" nazywamy pierwiastkiem kwadratowym y'ka, jeżeli w podanym Zn zachodzi y = z2 (mod n). a) Wyznacz pierwiastki kwadratowe liczby cztery dla n równego pięć b) Udowodnij, że jeśli n jest liczbą pierwszą oraz y = z2, to (z) i (−z) w Zn są pierwiastkami kwadratowymi y'ka. c) Przekonaj się o słuszności dowodu b) dla przykładu Z7. 3) Ze stołu wigilijnego został sześcienny kawałek piernika (wszystkie ściany są równe), pokrojono go na 27 takich samych sześcianów. W domu jest również szczur, który znalazł ten łakomy kąsek i konsumuje go sześcian po sześcianie, przechodząc kolejno od jednego do następnego, wtedy i tylko wtedy gdy posiadają łączną ścianę (wspólną). a) Czy szczur zje cały kawałek piernika? b) Takie samo pytanie jak a), lecz w tym wypadku piernik nie posiada najbardziej środkowego kawałeczka (wewnętrznego sześcianu). UWAGA: Można posłużyć się grafami. 4) Czy moglibyście trochę dokładniej opisać dlaczego tutaj 230114 przedstawiamy to jako
 1 

* (5x + 6k) ?
 2 
(1) http://www.mimuw.edu.pl/~guzicki/materialy/Zasada_Wl_Wyl.pdf Bardzo dziękuję wam za poświęcony czas emotka
11 sty 00:46
marcin: emotka
11 sty 11:23
marcin: emotka
11 sty 12:54
pigor: .., ja nie czuję się na tyle kompetentny aby pomóc komu jak komu, ale ... studentowi mimuw, bo jestem chyba zbyt emotka odpowiedzialny . emotka
11 sty 12:59
marcin: @pigor, mógłbyś rozwinąć myśl? czy mógłbyś chociaż przedstawić swój pomysł z zadania 4?
11 sty 15:17
marcin: emotka
11 sty 20:00
marcin: emotka
12 sty 00:05
marcin: emotka
12 sty 14:03
marcin: emotka
13 sty 00:26
marcin: emotka
13 sty 11:44