matematykaszkolna.pl
prosze o obliczenie:d gonia0011: oblicz 30% wartości wyrażenia
 
 1 
4,4:11+

−3+111,56
 5 
 

 
 4 2 
(16:

−13

):43
 8 3 
 
27 lis 14:12
gonia0011: barzo pilne potrzebuje na jutro do szkoły:(
27 lis 14:24
gonia0011:
27 lis 14:34
gonia0011:
27 lis 14:42
john: Gdzie jest problem dokładnie? Dziel ułamki tam gdzie trzeba https://matematykaszkolna.pl/strona/1341.html Sprowadzaj do wspólnego mianownika tam gdzie trzeba https://matematykaszkolna.pl/strona/1338.html Nie wiem tylko, czy ten pierwiastek bez kalkulatora zrobisz.
 3 
Na koniec wynik pomnóż przez

 10 
27 lis 15:10
gonia0011: PROSIŁA BYM O DOKŁADNE ROZWIAZANIE BO MI TO NIE WYCHODZI
27 lis 17:27
MQ: To pokaż, jak liczysz −− poprawimy, gdzie trzeba
27 lis 17:28
gonia0011: he he po siedmiu latach powrotu do szkoły to wstyd pokazywać
27 lis 17:29
gonia0011:
27 lis 17:33
gonia0011: chyba nikt mi nie pomoze rozwiazac tego zadaniaemotka
27 lis 17:39
john2: Pokaż przynajmniej, jak liczysz mianownik.
27 lis 18:35
john2: Zacznę licznik na zachętę. Musimy uszanować kolejność wykonywania działań, więc najpierw 4,4 : 11. Załóżmy, na chwilę, że to 44 : 11, czyli 4, po czym przesuńmy przecinek z powrotem w lewo.
1 

= 0,2
5 
 1156 34 
11,56 =

=

= 3,4
 100 10 
nasz licznik: 0,4 + 0,2 − 3 + 1 * 3,4 = −2,4 * 3,4 = ...
27 lis 19:21
john2: Miałem napisać −2,4 + 3,4 = ...
29 lis 13:40
Gustlik:
 44 
1. Zamień ułamki dziesiętne na zwykłe niewłaściwe, np. 4,4=

.
 10 
 2 41 
2. Zamień liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, np. 13

3*13+2=41, czyli

.
 3 3 
3. Dzielenie zamień na mnożenie pierwszej liczby przez odwrotność drugiej, np.
 4 8 
16:

=16*

 8 4 
4. Skracaj ułamki tam, gdzie to możliwe. 5. Zachowaj właściwą kolejność wykonywania działań, tj. 1. sprawdzanie znaków → 2. obliczenia w nawiasach w kolejności (), [], {} → 3. potęgi i pierwiastki xn, nx → 4. mnożenie i dzielenie *, : → 5. dodawanie i odejmowanie +, − . TAK, TAK, NAJPIERW SPRAWDZANIE ZNAKÓW PRZED DALSZYMI OBLICZENIAMI, BO WIELU UCZNIÓW GUBI ALBO MYLI ZNAKI. NAJWAŻNIEJSZE HASŁO PRZY OBLICZENIACH: ZNAKI WAŻNIEJSZE OD LICZB ! 6. Oblicz licznik i mianownik, a następnie podziel.
30 lis 01:23
Gustlik:
 19 129 
Wynik tego ułamka piętrowego to 2

=

 55 55 
Teraz wykonaj mnożenie
129 3 387 

*

=...=

55 10 550 
30 lis 01:30