matematykaszkolna.pl
Pilne proszę pomocy Kamil: Witam.Znajdzie się ktoś kto by m rozwiązał te zadania? 1. Prosta k przechodzi przez początek układu współrzędnych. Gdyby punkt (1, −2) przesunięto o 5 jednostek do góry i 6 jednostek w prawo, to otrzymany punkt należałby do prostej k. Prosta k ma równanie: A. y = −2x B. y = 3/7x C. y = −4/3x D. y = 5x + 6 2. Dla jakich liczb x ciąg −2, x2 − 3, 12 jest rosnącym ciągiem arytmetycznym? A. Dla dowolnej liczby x. C. Dla x = −2 pier.2 lub x = 2 pier.2 B. Wyłącznie dla x = 2 pier.2 D. Dla x = 3. 3. Pole zacieniowanej na rysunku obok figury wynosi: Rysunek: http://vpx.pl/i/2013/11/17/Bez%C2%A0tytu%C5%82uVCdPt.th.jpg A. 8(PI − 2) B. 32(2PI − 1) C. 64(PI − 1) D. 8(PI − 1) 4. Suma wielomianów W(x) = 9x2 − 12x + 4 oraz V(x) = 5x3 − 6x2 + 12x + 4 jest równa: A. 5x3 + 3x2 + 8 B. 5x3 −3x2 + 8 C. 5x3 + 3x2 + 12x D. 5x3 + 3x2 + 24x 5. Funkcja f każdej liczbie naturalnej przyporządkowuje kwadrat liczby do niej przeciwnej pomniejszony o 4. Wykres tej funkcji przedstawiono na rysunku: http://vpx.pl/i/2013/11/17/k.jpg 6. Liczba 32 pier.2 / 41,5 jest równa: A. 28,5 B. 22,5 C.2−2,5 D. 2−0,5 7. Która z podanych liczb nie należy do przedziału (−13/9 ; 21−4pier.3 / 2)? A. −1,(4) B. 7 C. −1,443 D. 7,1 8. Liczba (2pier.3 − 2)3 jest dwa razy większa od liczby: A. 4(pier.3 − l)3 B. (pier.3 − l)3 C. (4.pier.3 − 4)3 D. (2.pier.3−2)6 9. Ola pomyślała o pewnej liczbie dodatniej. Suma tej liczby oraz liczby do niej odwrotnej jest: pięć razy większa od pomyślanej liczby. Ola pomyślała o liczbie: A. −0,5 B. 2 C. 0,5 D. 1/5
17 lis 11:46
Bizon: ... i tylko tyle?
17 lis 11:49
Kamil: Tak, Wiec jak będzie pomoże ktoś?Prosze
17 lis 11:50
wredulus_pospolitus: 1) A(1,−2) przesuwamy o 5 w górę i 6 w prawo więc otrzymujemy A'(1+5, −2 + 6) = A'(6,4) prosta o równaniu y=ax+b przechodzi przez punkty (0,0) i (6,4) wyznacz równanie prostej (to już chyba sam zrobisz, prawda?!)
17 lis 11:58
wredulus_pospolitus: rysunek 3) krok1: obliczasz pole wycinka koła (1/4 pola koła) krok 2: obliczasz pole czerwonego trójkąta krok 3: obliczasz różnicę tych pól (będzie to pole zakreskowanej części)
17 lis 12:01
5-latek: https://matematykaszkolna.pl/forum/222184.html dlaczego tu nie rozwiazywales tych zadan ?
17 lis 12:02
wredulus_pospolitus: 4) dodaj te wielomiany do siebie ... pozaznaczaj 'elementy' o tych samych potęgach 'x' i dodaj/odejmij współczynniki przy tych samych potęgach np. W(x) = x2+x+1 , V(x) = 2x2 − 3 W(x)+V(x)=1*x2 + 1*x + 1 + 2*x2 −2 = 3x2 + 1*x −1
17 lis 12:04
wredulus_pospolitus: 5) pytanie−wskazówka: liczby naturalne to jakie to liczby
17 lis 12:05
wredulus_pospolitus: 6) nie bardzo rozumiem ... sprawdź to zadanie bo to nie ma sensu (przynajmniej w takiej formie, w jakiej ja to interpretuję Twój zapis)
17 lis 12:06
wredulus_pospolitus: 9) x −−− liczba o której myśli
1 

−−− liczba odwrotna
x 
 1 
x +

= 5x ... wyznacz 'x'
 x 
17 lis 12:07
wredulus_pospolitus: wskazówka: 2*(a−b)3 = (32)3(a−b)3 = (a323 −b323)3
17 lis 12:08
Kamil: Ok, dzięki za pomoc emotka
17 lis 12:30